hesabın var mı? giriş yap

  • :/

    kelimeyle ifade edemedim özür dilerim.

    "redd-i miras" diyince hemen "aman!". kulağa kötü geliyor diye çünkü. halbuki hiç alakası yok.

    şimdi diyelim ki baban borç yaptı. sen hiçbir söz sahibi olamadın bu konuda. belki senin için borca girdi, bilemezsin, ama o borç karşılığında bir mal mülk proje tiyatro herneyse, birşey edindi. yani "maddi" bir karşılığı var. sonra da baban vefat etti. iki seçeneğin var.

    1) mirası alacaksın, vergini vereceksin, mal mülk -varsa- kalacak, ama borçlar da gelecek. ödeyecek paran varsa ödeyeceksin.

    2) mirası reddedeceksin. mal mülk -varsa- gidecek, ama hayatının baharına da borç yüküyle başlamamış olacaksın.

    gençler ikincisini seçmiştir.

    sana ne?

    şimdi gelmiş bazıları "vay efendim onun mirasına nasıl sahip çıkmaızya09a" mahiyetinde birşeyler filan deniyor.

    çocuklar manevi mirasını reddetmedi ki? maddi mirasını reddetti. borcuyla malıyla -kaldıysa- onu reddetti. eğer "sanatçıya vefa" ise belki de çocukların eğitimi için olan yapılmış borçlar -ki manevidir, karşılığı yoktur- borçları ister istemez çocuklar üstlerine aldılar zaten. o sorumluluk zaten onlarda var.

    hayata temiz başlamak onların da hakkı. ama sen kendi uydurmuş olduğun bir sorumluluk ile o gençlere bu borcu yüklemeyi "namus borcu" filan gibi görüyorsun.

    bravo.

    aynı şeyi başkaları sana "ataların için ölmelisin" filan şeklinde de yapıyor, hatırladın mı?

  • geçenlerde bu durumun benzeri benim de başıma geldi. iş çıkışı eve dönerken bizim mahallenin iki gencini yolda el ele gördüm. hatta sokak ortasında öpüşüyorlardı. hiddetlendim! gittim uyardım; "hılmi, dursun naapıyosunuz olm siz?"

  • kardeş, sen şirket sahibi olarak kendi kasanda çalışanlarının maaşını ödeyecek kadar kötü gün parası tutmuyorsan kapat git zaten.
    bir de adamlara hain demiş utanmadan. tam kafayı yemelik amk.

  • iki kişinin bildiği sır değildir düsturuyla yola çıkarsak bu dizi hakkında bir sırrı açıklamak isterim.

    bilindiği üzere osman sınav bu dizinin başından 55. bölüme kadar yapımcılığını ve yönetmenliğini yaptı. dizinin senaristleri ise raci şaşmaz, bahadır özdener ve danışmanı da soner yalçın'dı.

    osman sınav ani bir kararlar 55. bölümde diziden yapımcı ve yönetmen olarak ayrıldı. dizinin yapımcılığı senarist raci şaşmaz'a geçti, yani dizi sinegraf'tan pana film'e geçti.

    neden böyle olduğuna dair kimsenin fikri yok. osman sınav'ın aniden ayrılmasına rağmen dizi devam etti ve ilk 97 bölümü efsane oldu.

    bu konuda birçok spekülasyon yaşandı. osman sınav bu konuda şu açıklamayı yaptı:
    'öyle olması gerekiyordu o zaman. başka projeler yapmak istedim ve benim için belli bir doygunluğa gelmişti, arkadaşlarıma devrettim.'

    bu tatmin edici bir açıklama değildi. o yüzen olay piyasada şaşmaz kardeşlerin diziyi tehdit ile osman sınav'ın elinden aldığı, şeklinde yorumlandı ve de bu şekilde yayıldı.

    fakat olayın aslı böyle değil.

    olaylar şu şekilde cereyan etmiş, kurtlar vadisi tüm türkiye'de reyting rekorları ile patlayınca herkes işin senaristlerine odaklanmış, yani raci şaşmaz, bahadır özdener ve soner yalçın dizi de oyunculardan bile daha çok öne çıkmış. osman sınav ise bu durumdan çok rahatsız olmuş ve senaristlerle yapımcı arasında bir kriz baş göstermiş.

    ego savaşlarıyla harlanan kriz neticesinde osman sınav diziyi 55. bölümde bitirme kararı almış. raci şaşmaz ve bahadır özdener itiraz etmiş, reytingi bu kadar yüksek olan diziyi bitirmek istememişler, anlatacak çok hikayemiz var demişler, osman sınav ile sulh etmek istemişler ama osman sınav buna yanaşmamış, cezayı kesmekte kararlıymış.

    tabi işin bitmesini ne kanal istiyor ne de oyuncular. osman sınav nüfuzu yüksek bir isim, işte o ana kadar kendini tutan raci şaşmaz da kendi nüfuzunu devreye sokuyor. yani kadiri tarikatını. bu noktadan sonra ibre senaristlere dönüyor, kanalın desteği, tarikatın desteği, kamuoyu desteğini arkalarına alınca osman sınav anlaşıp diziyi devrediyor.

    tabi şaşmazların kadiri tarikatına mensup olması dizi pana film'e geçtikten sonra oyuncular arasında rahatsızlığa neden oluyor, bazı oyuncular ayrılmak istiyor. bazıları ayrılıyor, bazılarını ikna edip devam ediyorlar.

    yapımcı - senarist çatışmasına bazı oyuncular da taraf oluyor, onları da tahmin etmek güç değil.

    sektörde yapımcı - senarist çatışması çok sık olur. fakat bu çatışmalardan hep yapımcılar galip ayrılır, kurtlar vadisi bu konuda da bir ilke imza atmış.

  • sözlükte sistematik şekilde celal karalamaya başlamışlar..

    babamın oğlu değil ama yurtdışındayken bir dersime girmiş biri olarak şöyle bir yorum yapayım. bu adam dededen zengin. yani yanlış yeri kazıyorsununuz. gidin sizden çalınan paralar için başlık açın.

  • pablo escobar'dan sonra dizilere konu olma sırası kendisine gelmiş madem; daha yakından tanımakta fayda var.

    firarlarıyla meşhur olduğu kadar da ballı bir adamdır. 1993'te tijuana karteli; aldıkları istihbarat üzerine kendisini öldürmek için guadalajara havaalanı'na tetikçilerini gönderir. lakin el chapo'nun geleceği uçakta uyuşturucu karşıtı söylemleri ile ün yapmış bir başpiskopos da bulunmaktadır. tesadüfe bakın ki; başpiskopos ile el chapo aynı tipte bir özel araç kullanmaktadır. tetikçiler; arabaları karıştırıp başpikoposun aracına ateş açarlar, başpikoposun korumaları da karşılık verince büyük bir çatışma yaşanır. başpiskopos öldürülür. bu arada el chapo havaalanından elini kolunu sallayarak çıkar.

    yine bir başka güçlü rakibi juarez karteli ile savaş halindeyken; bir inşaatın zeminine gömülü halde bulunan varillerden üç estetik cerraha ait cesetler çıkar. araştırmalar sonucu işkenceyle öldürülen bu doktorların; juarez karteli'nin lideri, uyuşturucu nakliyatı amacıyla havayolları şirketlerine sahip olmasıyla nedeniyle ''el senor de los cielos'' yani ''göklerin efendisi'' olarak bilinen amado fuentes'in ameliyat olduğu hastanede çalıştıkları ortaya çıkar. kayıtlara göre fuentes; bir yağ aldırma ameliyatı geçirdikten sonra verilen yatıştırıcılar nedeniyle kalp krizi geçirerek ölmüş; ancak ölümü gizlenmiştir. tabii; doktorların cesetleri bulununca juarez karteli'ne çalışan uyuşturucu baronları, liderlerinin öldüğünü öğrenip endişeye kapılır ve taraf değiştirerek el chapo'nun organizasyonuna katılırlar.

    joaquin guzman; bölgenin önemli uyuşturucu baronlarından birinin akrabası olan ailesi ile birlikte küçük yaştan itibaren haşhaş ekiminde çalışmaya başlamış. daha sonra meksika'nın efsane uyuşturucu baronu ''el padrino'' lakaplı felix gallardo'nun yanında yükselerek sinaloa karteli'nin lideri olmuştur.

    bu arada felix gallardo da uyuşturucu kaçakçılığı tarihinde çok önemli bir isimdir. meksikalı eski bir narkotik polisiyken görev yaptığı dönemde uyuşturucu üretimi ve kaçakçılık yolları ile ilgili incelikleri öğrendikten sonra bölgenin ilk uyuşturucu kartel yapısı olan guadalajara karteli'ni kurmuştur. aynı zamanda pablo escobar'a amerika kapılarının kapandığı dönemde yardımcı olup kokaini sorunsuz bir şekilde abd'ye sokmasını sağlayan adamdır. daha sonra rüşvet verip iş yaptırdıklarını zannettikleri bir polisin dea ajanı çıktığını öğrenince polisin işkence ile öldürülmesini azmettirip tutuklanmış, yerini el chapo'ya bırakmıştır.

    el chapo; ilk olarak 1993 yılında tutuklanmış. meksika hükümeti'nin abd'de davası olan uyuşturucu satıcılarının amerika'da yargılanmasını içeren yasa tasarısı kabul etmesinden hemen önce, tam da bu konuyla ilgili bir heyetin hapishaneyi denetlemeye geldiği bir zamanda, gardiyanlardan birini verdiği rüşvetle yanına çekip bir çamaşır sepetinin içinde ilk firarını gerçekleştirmiş.

    hani bu işler için hep ''evladından, çoluğundan çocuğundan çıkar.'' derler ya; işte el chapo da bundan yırtamamış. askeri kanadı los negros'un idarecisi arturo beltran leyva tutuklanınca; emrindeki adamları, patronlarını yakalatanın el chapo olduğunu düşünerek el chapo'nun oğullarından birini bir alışveriş merkezinde gezerken taramışlar. bu olaydan sonra da beltran leyva kardeşler; sinaloa karteli'nden ayrılıp kendi kartellerini kurmuşlar.

    dizisi başlayana kadar el chapo ve benzeri uyuşturucu baronları ile ilgili bilgi sahibi olmak isterseniz gomorra* * ile büyük ses getiren roberto saviano'nun ''zerozerozero'' adlı kitabına göz atabilirsiniz.

  • elindeki reçeteyi yavaşça yere bırak ve sakin ol. bu ne kibir. hem bankacı hem psikolog hem doktor her şeymiş meğer eczacılar ama bizim haberimiz yokmuş. yahu günümüz eczacılarının bakkaldan ne farkı var. içinizde manuel ilaç yapabilen kaç kişi var bunun cevabını verin lütfen. bir metropolde bunu yapabilen eczacı sayısı bir elin parmaklarını geçmez geçen doktorun yazdığı manuel bir ilacı hanginize geldi isem yapamayız diye geri çevirdiniz. en sonunda yaşça büyük eski bir eczacı yapabildi. susun ve oturun. kapatacaklarmış kapatın ulan ne işe yarıyorsunuz.

    zorunlu edit: manuel ilacın adı “majistral”miş sağolsun bir çok eczacı arkadaş yazdıklarımı haklı çıkarırcasına nezaketten yoksun bir üslupla dalga geçerek mesaj atmışlar. bir kısmı da bunun ücretinin devletten tahsilinde problem yaşadıklarını ifade etmişler ki bu eğer böyle ise yapamadıklarını söylemek suretiyle vatandaşı aldatma durumu var. yazık valla ben böyle bilmezdim sizi.

    şiirli edit: bütün nezaketsizlere bir şiirle cevap vereceğim.

    mey biter saki kalır.
    her renk solar haki kalır.
    ilim insanın cehlini alsa da,
    hamurunda varsa eşeklik; baki kalır.
    saygılarımla.

  • sonra perdenin arasından sızan güneş beni uyandırdı ve ıslaklık hissettim.evet kamyonu devirmiştim'' diye devam etmesi gereken hikaye.

  • hitap kelimesi olarak biraz banal olsa da sorun yok, isteyen bayan bakar mısınız diyebilir.
    ancak erkekten erkek diye bahsedilen yerde kadın yerine bayan kullanımı hıyarlıktır..

    okulda 15 erkek 10 kadın öğretmen var.
    okulda 15 erkek 10 bayan öğretmen var.

    erkekler voleybol ligi /kadınlar voleybol ligi
    erkekler voleybol ligi /bayanlar voleybol ligi

    burada erkek yerine bay kullanılmıyor, ancak kadın kelimesi sanki ayıp kötü bir şeymiş gibi güya daha nazik saygılı bayan kelimesi ile değiştiriliyor, burada büyük bir mallık var. kadın olmayı hakir görme var.. kadın kız ayrımıyla kafayı kırmış olma var, var anam var..