• 1966'da aydın'da doğdu, müzik çalışmalarına ilkokuldayken başladı ve bornova anadolu lisesi'nde sürdürdü. 1984'de, ege üniversitesi tıp fakültesine girdi. tıp öğrenimi süresince üniversite'nin müzik ve tiyatro klüplerinin kurulmasında aktif olarak rol aldı, oyunculuk yaptı ve tiyatro müzikleri besteledi. kurduğu çeşitli gruplarla önceleri rock, blues ve funk, sonraları da caz ve fusion çaldı. 1986 yazında bulgaristan, yugoslavya, macaristan, çekoslavakya ve polonya'yı kapsıyan bir "o zamanların doğu blok'u" gezisine çıkarak, dünyanın dört bir yanından gelen sokak müzisyenleri ve çingenelerle çaldı.

    1991'de, tıp fakültesi'nden mezun olarak, hayatını bir müzisyen olarak sürdürmeye karar verdi ve o yıl açılmakta olan bilkent üniversitesi caz konservatuarı'ndan tam burs aldı. ankara'da öğrenim gördüğü dönemde türkiye'nin önde gelen caz müzisyenlerinden piyanist-saksofonist tuna ötenel, gitarist sarp maden, saksofonist yahya dai, klarinetçi oğuz büyükberber, vokalist sibel köse, piyanist/ kompozitör alper maral, bascı mahmut yalay, kürşat and, taylan cemgil, kamil erdem, davulcu zafer gerdanlı ve tamer sağlam ile konser ve klüp çalışmalarında bulundu.

    1993'de, kaş'a yerleşerek beste çalışmalarına ağırlık verdi. bu dönemde doğu felsefesi üzerine çalışmalarda bulundu ve çeviriler yaptı.1994 ve 1996'da müzik ve felsefesini öğrenmek üzere hindistan'a gitti. hintli vokalist ajnish rai'nin “golden days” adlı albümünü düzenledi, bu albümde gitar ve synthesizer çaldı.

    1996'da, istanbul'a yerleşerek, 6. akbank caz festivali'nde ve 1.odtü caz festivali'nde alper maral ve oğuz büyükberber ile kaçan keçi adlı klarinet-piyano-gitar triosu ile yer aldı. klarinetçi oğuz büyükberber ile "a z" adlı duo albümünü, gitarist sarp maden ve davulcu volkan öktem ile "trio mrio" adlı trio albümünü , "durga" adlı grupla birlikte yunanistan'da yayımlanan "silk road" adlı etnik albümü kaydetti. daha sonra bu grupla birlikte yunanistan turnesine çıktı ve ayrıca istanbul akm'de bir konserde çaldı. gitarist sarp maden, trompetçi imer demirer ve davulcu ateş tezer ile jazznaughts adında bir acid-jazz grubu kurarak çalışmalarda bulundu. sibel köse dörtlüsü'nde, pianist can ayer ve baki duyarlar, davulcu volkan öktem, turgut alp bekoğlu ve cem aksel ile birlikte mainstream caz türünde konser (istanbul caz festivali, ii. odtü caz festivali) ve klüp çalışmalarında bulundu.

    şener şen-uğur yücel’in kısa ömürlü projeleri “yarı şaka yarı ciddi”de besteci ve gitarist olarak yeraldı. bir dönem cem özer show'da çalıştı.

    muhtelif caz festivallerinde wayne shorter, john scofield, steve coleman, archie shepp, david sanborn, john surman, bobby mc ferrin, wolfgang muthspiel, marc johnson, larry goldings, bill stewart, ned rothenberg gibi pekçok müzisyenin rehberliğini ve çevirmenliğini yaptı.

    ii. istanbul müzik şenliği'nde, borusan kültür merkezi'nde oğuz büyükberber ile duo olarak konserler çaldı. gitarist önder focan ile, bilgi üniversitesi ii. gitar festivali'nde duo bir konser ve önder focan dörtlüsü'nde pek çok konserler çaldı. butch morris istanbul ensemble'da perdesiz gitarıyla 8 konserde yeraldı.

    1998-1999 yıllarında jorge pardo (paco de lucia band'in saksofon/flütisti ), kanada'lı gitarist roy patterson, amerikalı vokalist melba joyce, gitarist önder focan, vokalist ajlan büyükburç, davulcu deniz dündar, pianist selim benba ile konser ve klüp çalışmalarında bulundu.

    yine aynı dönemde akademi istanbul'da gitar ve bas öğretmenliği yaptı, "jazz" dergisi için cd değerlendirmeleri yazdı. müzik teorisi ve çeşitli konularda yazmayı sürdürdüğü derginin okurları 2001 yılında gitar ve bas dalında kendisini "türkiye'de 5 numara" seçtiler.

    klarinetçi oğuz büyükberber, saksofonist mike wilkens ve davulcuturgut alp bekoğlu ile gitar ve bas çaldığı "dirt" adlı grubu kurdu ve babylon'un açılış konseri, bilgi üniversitesi gibi konserler verdi. 2000 yılında, vokalist sibel köse'nin dörtlüsüyle 9. akbank caz festivali kapsamında, ankara'da düzenlenen caz festivalinde, bodrum caz günlerinde yer aldı. oğuz büyükberber dörtlüsü ile bodrum caz günlerinde ve babylon'da konserler çaldı.pianist tolga tüzün’ün kendi adına çıkardığı ilk albümü "nix" ve oğuz büyükberber’in kişisel projesi “velvele"de gitar ve bas çaldı. aynı zamanda birkaç etnik/pop albümde düzenlemeci ve müzisyen olarak yeraldı; grup gündoğarken’in “mest of gündoğarken” ve “1999”albümleri, ayşegül’ün “güz” adlı albümü ve barış manço'nun "mançoloji" albümü. tarkan'ın dünya turnesinde ve türkiye'ye dönüş konserinde gitarist olarak yer aldı.

    2000 eylül ayında amsterdam konservatuarı'nda gitar ve bas okumak üzere amsterdam'a yerleşti. bir yıl sonra amsterdam konservatuarı'nda bas klarinet okumak üzere amsterdam'a yerleşen oğuz büyükberber ile birlikte değişik projelerde çalışmalarını sürdürmekte, ev arkadaşı bascı taylan cemgil ile "göbek üstü bas-gitar duo"larıyla "oda müziği duosu" kavramına yeni bir boyut getirmeye çalışmaktadır. ilgi alanları arasında doğu felsefesi,scuba diving, müzik üretiminde bilgisayar ve teknoloji, el işleri- ağaç oymacılığı, bilim- kurgu/ fantastik romanlar ve sinema bulunmaktadır.
  • kendisi aslen tip doktoru olup meslegini icra etmemektedir (bkz: trt spikeri formasyonundaki cumleler).
  • drum'n'bass dergisine yazdığı bas derslerine bulduğu başlık koparan, sandalyeden düşüren cinstendir: bas layn-pes doğrusu
  • oğuz büyükberber ile yaptığı yoyo adlı şarkının youtube'da sadece 18 kere dinlenmiş olması can sıkıcıdır.
  • tıp fakültesi (-ni de) bitirip müziği bu kadar derinden yaşayanını ne duydum ne gördüm ne de hayalettim dedirten bir insan açıkçası.
  • klasik müzikte de caz müziğinde de kendi üslubunu yaratmakta ve kendi sesini bulmakta aciz kalmış türk mektebinin en çok çabalayan, en çok deneyen, en çok çalışan isimlerinden biridir. çabası gusto’dan mahrum, eser değil ürün veren emekçilerle; uyuşukluk ve kısırlık bataklığında debelenen erdem komisyoncularıyla dolu cemiyetimizde kontamine olmamış bir avuç isimdendir. bir zamanlar jazz dergisinde ‘çok sıkıcı müzik dersleri’ başlığı altında yazdığı yazıların türk müzik yazınında pek az örneği vardır. içeriği kadar ifadesi de zengindir. ne yazık ki günümüzde böylesi kuvvetli yazılara hiçbir cenahta tahammül kalmamıştır. müzisyenliği de yazarlığı kadar esaslı olan çağlayan’ın müziklerine de artık tahammül yoktur. zorlayıcı müziklerdense zorlayıcı gibi görünen müzikler revaçtadır.
  • birlikte doğaçlama çalarken sizi gerçekten dinliyor olduğunu farkedeceğiniz ve kendisine ait, "marc jonhson; banyonuzda bas ferahlığı" deyişinden de anlaşılacağı üzere çoğu zaman komik olabilen güzel müzik insanı.

    ek: (bkz: çalgıç)
  • dönem itibarı ile istanbul bilgi üniversitesi müzik bölümünde modal armoni ve ensemble derslerini vermeye başlamış, keyifleri üst düzeye çıkartmıştır.
  • http://soundcloud.com/user2117618 adresinden elektroakustik, çağdaş klasik ve caz türlerinde eserlerini dinleyebileceğimiz başarılı besteci ve müzisyen
hesabın var mı? giriş yap