• romantik dönemde yapılan ve ilk yapıldıgında hic begenilmeyip kucumsenen ve aynı sene bizet'nin kahrından olmesine sebep olan eser. begenilmeme sebebi sokaktaki insanların, cingenelerin, gunluk yasamın o dönemde operada yer sahibi olmaması ve aristokratlarca hos karsılanmamasıdır.
  • stromae'nin son harika şarkılarından biri. klibi muhteşemdir. twitter üzerinden sosyal medyanın ruhlarımızı, aşkları kısacası yaşamı nasıl tükettiğini bizlere hatırlatır klibi ve şarkı sözleri. carmen'e mükemmel bir yorum getirmiştir kendisi.

    mükemmel klipteki en etkileyici sahne ise, twitter kuşunun üzerinde giderken sevgilisinin ona yetişmeye çalıştığı ama yetişemediği sahnedir ve ana karakterin edilgen yapısıdır. buna şahit olmadık mı? ben oldum... işte sosyal medyanın tükettiği bu. edilgenlik halinde bilgisayar, telefona hapsolup şu kısacık hayatı, yaşamın ve canlılığı, doğanın güzelliklerini, aşkı beğeni ve follower uğruna harcamayı anlatır. bu bilişsel bir gerilemedir.

    farkında mısınız, kaç kişi instagrama koyacam diye güzel bir kuşu, çiçeği seyretmeyi unuttu? onun yerine resmini çekip like alma peşinde koşuluyor. kaç kişi konserin, tiyatronun veya herhangi bir etkinliğin mutluluğunu ve neşesini tüm ruhunu vererek yaşamaktansa twitter instagram ve face üzerinde paylaşma uğruna özünü kaçırıyor? facebook'unuzdaki veya twitterinizdaki kaç kişi gerçek hayatta yaptığınız eylemlerinizi, mutluluklarınızı yüz yüze, nefes nefes "like" ediyor ve paylaşıyor?

    klibi izlemek için tıkla

    ve şarkı sözü (ingilizce);

    english

    love is like a tweeter bird
    the sky is blue for a couple ‘o days
    first we meet, then we follow
    then we crack’, then end up solo

    watch yourself out there
    all those who like you out there
    those fake smiles cut like a #
    watch yourself out there
    network friends and followers?
    no,no,you’re just popular

    like yourself? take care
    ı like myself? take care
    we care, they care
    you care and no one cares

    and that’s how we love, love , love
    and that’s how we buy, buy, buy
    (x4)

    consumer society has made a love child
    gimme more, more , more
    fancy some feelings of the back of a truck?
    supply and demand is the name of the game

    watch yourself out there
    but ı know the danger out there
    ı gotta receipt if ı ain’t happy
    watch yourself out there
    my guaranty states ı can get a revenge
    that cursed bird ı’ll make him sing

    like yourself? take care
    ı like myself? take care
    we care, they care
    you care and no one cares

    and that’s how we love, love , love
    and that’s how we buy, buy, buy
    (x4)

    one day you buy, one day you love
    one day you dump, one day you pay
    one day you’ll see, we’ll love each other
    but before that, like rats we’ll all die

    fransızca

    français

    l’amour est comme l’oiseau de twitter
    on est bleu de lui seulement pour 48 heures
    d’abord on s’affilie, ensuite on se follow
    on en devient fêlé, et on finit solo

    prends garde à toi
    et à tous ceux qui vous like
    les sourires en plastique sont souvent des coups d’htag
    prends garde à toi
    ah les amis, les potes ou les followers?
    vous faîtes erreur vous avez juste la côte

    prends garde à toi si tu t’aime
    garde à moi si je m’aime
    garde à nous garde à eux
    garde à vous et puis chacun pour soi

    et c’est comme ça qu’on s’aime s’aime…
    comme ça consomme somme…
    (x4)

    l’amour est enfant de la consommation
    ıl voudra toujours toujours toujours plus de choix
    voulez voulez-vous des sentiments tombés du camion
    l’offre et la demande pour unique et seule loi

    prends garde à toi
    mais j’en connais déjà les dangers moi
    j’ai gardé mon ticket et s’il le faut j’vais l’échanger moi
    prends garde à toi
    et s’il le faut j’irai me venger moi
    cet oiseau de malheur je l’mets en cage, j’le fais chanter moi

    prends garde à toi si tu t’aime
    garde à moi si je m’aime
    garde à nous garde à eux
    garde à vous et puis chacun pour soi

    et c’est comme ça qu’on s’aime s’aime…
    comme ça consomme somme…
    (x4)

    un jour t’achètes, un jour tu aimes
    un jour tu jettes, mais un jour tu payes
    un jour tu verras, on s’aimera
    mais avant on crèvera tous comme des rats

    türkçe (elimden geldiğince çevirdim, hatam olursa affola)

    aşk bir twitter kuşu gibidir,
    birkaç gün gökyüzü gibi mavi
    önce buluşuruz
    sonra takipleşiriz
    ardından çatlarız
    ve yalnız sonlandırırz

    orada dışarıda kendini izle
    dışarıdan seni like eden herkesi
    tüm o sahte gülücükler hasthag (a#) gibi keser
    orada dışarıda kendini izle
    network arkadaşların ve takipçilerin?
    hayır, hayır, sen sadece popülersin.

    kendini sev? umursa
    kendimi severim? umursa
    biz umursarız, onlar umursar
    sen umursarsın ve hiç kimse umursar

    ve işte böyle severiz, severiz severiz
    ve işte böyle satın alırız, alırız, alırız

    tüketici toplum aşk çocuğu yaptı,
    daha fazla ver, ver ver,
    kamyonun arkasındaki bazı duygulara hayran kalma?
    arz ve talep, oyunun adı.

    dışarıdan kendini izle
    ama biliyorum ki tehlike dışarıda
    fiş alırım eğer mutsuzsam
    dışarıdan kendini izle
    benim güvenli devletlerim, intikam alırım
    o lanetlenmiş kuş, ona şarkı söyleteceğim

    kendini sev? umursa
    kendimi severim? umursa
    biz umursarız, onlar umursar
    sen umursarsın ve hiç kimse umursar

    ve işte böyle severiz, severiz severiz
    ve işte böyle satın alırız, alırız, alırız

    bir gün satın alacaksınız, bir gün seveceksiniz
    bir gün çöpe dökeceksiniz, bir gün ödeyeceksiniz,
    bir gün göreceksiniz, birbirimizi seveceğiz
    ama bundan önce, fareler gibi bizler öleceğiz.
  • fransiz besteci bizet'nin unlu operasi..ispanyol bir cingenenin bol ihtirasli entrikali askini konu alir
  • carmen öyle güçlü, öyle tutkulu, öyle ince, öyle güneyli ki .. bizzet, carmene hadi gel köyümüze geri dönüp figoranın düğününde halay çekelim diyebilmiştir.
  • bizet'in zamanında pek de sevilmemiş eseri. sonradan çok popüler olmuştur. zamanında sevilmemesinin nedeni de komiktir. neymiş izleyen genç kızlar kendilerini bir cingene yerine koymak istemezmiş(özdeşleşme).
  • istanbul devlet opera ve balesindeki prömiyerinde carmen rolünü jaklin çarkçı, galasında ise aylin ateş oynamıştır.
  • 1. perde :
    sevil’de bir alan. kışlaların önünde askerler kalabalığı seyrederek eğlenmektedirler. genç bir kız, subaylardan morales’e yaklaşarak onbaşı don jose’yi aradığını söyler. onun nöbetçi birlikle görevde olduğunu öğrenince yine geleceğini belirterek uzaklaşır. bu sıra da onbaşı don jose komutasındaki nöbetçi birlik görevden döner. morales onbaşıya, güzel bir kızın onu aradığını bildirir. don jose bunun köydeki sevgilisi micaela olduğunu hemen anlar. zil sesiyle fabrikada çalışan kızlar öğle tatiline çıkarlar. aralarında güzelliği ve çekiciliğiyle tüm erkekleri cezbeden carmen de vardır. carmen, aşktan söz eden şarkısıyla dans etmeye başlar. uyandırdığı ilginin farkında, inatçı hayranlarını küçümseyerek reddetmekte, yalnız don jose ile ilgilenmektedir. şarkı bitince don joseye çiçek atar ve işbaşı yapan arkadaşlarına katılarak fabrikaya döner. don jose şaşkın dururken ona yaşlı annesinden haberler getiren miceela gelir, kızı sevinçle karşılayan don jose görevi bitince hemen köye gidip annesini göreceğini söyler. micaela köye dönmek üzere uzaklaşır.

    sigara fabrikasında çığlıklar yükselir. carmen bir kızla kavga etmiş ve onu bıçaklamıştır.yüzbaşı zuniga,carmen ‘i sorguya çeker,olayın nedenini anlatmasını ister. ama carmen konuşmamakta ısrarlıdır. zuniga kızı tutuklamaya karar verip don joseye carmen’i hapse götürmesini emreder. özgürlüğüne kavuşabilmek için tüm çekiciliğini kullanan carmen, don jose’yi kandırmaya çalışır ve eğer kaçmasını sağlarsa onu lillas pastia’nın meyhanesinde bekleyeceğini söyler. sonunda onbaşı carmen’in cazibesine dayanamayıp, onun kaçmasına göz yumar. bunun üzerine zuniga, onbaşıyı tutuklar.

    2. perde :
    lillas pastia’nın meyhanesinde halk, çingeneler ve askerler eğlenmektedirler. carmen, zuniga’dan don jose’nin hapse atıldığını öğrenir.bu sırada içeri giren ünlü boğa güreşcisi escamillo, hayranları tarafından coşkuyla karşılanır. boğa güreşlerinin sağladığı armağanlardan, kucak dolusu kadın aşkından söz eden aryasını söylerken tüm ilgisini carmen’e yöneltir. ona adını sorar ve uzaklaşır. meyhaneye gelen remendado ve dancaire, yeni bir kaçakçılık planı yaparlar. sınırdaki gümrükçüleri oyalamaları için frasquita, mercedes ve carmen’i aralarına almaya çalışırlar. ancak carmen sevgilisinin her an dönebileceğini düşünerek onlara katılmayı reddeder. uzaktan don jose’nin sesi duyulur. carmen hemen onu karşılar, sevgilisi için dans eder,şarkı söyler. kıza büsbütün bağlanan don jose, carmen’e duyduğu büyük aşkını dile getirir. carmen ona birlikte dağlara kaçmayı önerir. bu sırada gelen zuniga, don jose ile alay ederek gitmesini emreder. hakarete uğrayan don jose, zuniga’ya saldırır. remendado ve dancaire, araya girerek olayın büyümesini önlerler. don jose’nin artık kaçaklara katılmaktan başka şansı kalmamıştır.

    3. perde
    dağda, kaçakçılar şarkı söyleyerek ilerlemektedirler. carmen, don jose’nin aşkından artık sıkılmaya başlamıştır.fal baktırarak vakit geçiren frasquita ve mercedes’e katılır. onlara falda genç bir adam ve yaşlı bir zengin çıkmıştır. carmen bütün kağıtlarda ölümü görmektedir. dancaire gelerek boğazı nasıl geçecekleri konusunda bilgi verir. hepsi uzaklaşırken micaela belirir. bütün bu olaylardan duyduğu üzüntüyü dile getirir, tanrı’dan yardım diler. bu sırada bir tüfek sesi duyulur. don jose, aşağı vadide tırmanan bir adama ateş etmiştir. escamillo görünür, mermi şapkasını delip geçmiştir. don jose, escamillo’nun sevgilisi carmen’i aradığını öğrenince bıçağını çeker. ancak carmen ve diğerleri araya girerek kavgaya engel olurlar. escamillo herkesi sevil’deki boğa güreşine çağırarak gider. saklandığı yerde kaçakçılar tarafından bulunan micaela, ölmek üzere olan annesini görmeye gitmesi için don jose’ye yalvarır. don jose, carmen’e geri döneceğini ve aralarındaki ilişkiyi ancak ölümün bitirebileceğini belirtir, micaela ile gider. oysa carmen yeni sevgilisini düşünmektedir.

    4. perde
    arenayı dolduran kalabalık, yeni sevgilisi carmen ile gelen escamillo’yu alkışlamaktadır. don jose’yi gören frasquita ve mercedes, carmen’i ona karşı uyarırlar. ama carmen ondan korkmadığını belirtir. herkes arenaya gelir. yalnız kaldıklarında carmen, don jose’nin tüm yalvarışlarını reddeder, kendisini öldürmesini veya bırakmasını söyler. parmağından onun armağanı olan yüzüğü çıkarıp atar. bunun üzerine çılgına dönen don jose, bıçağını çeker, carmen’i öldürür.

    antalya devlet operası
  • formula 1 yarışlarının sonunda, şampanyalar patlatılırken eşlik edilen güzel eser.hatta michael schumacher hızını alamayarak kendisini orkestra şefi sanarak el-kol harketleri yaptığı için eleştirilmiş, o zamandan beri eline koluna hakim olmaya başlamıştır bu eserde.
  • her "dying" ve "tiring" dediğinde can yakan bir lana del rey şarkısı.

    özellikle "i'm dying, i'm dying" kısmı bu aralar çok sinirlerimi bozmakta...

    hele ki "whoever you are i've always relied on the kindness of strangers" quote'unun hastası biri olarak (twitter biomda journalist yerine yazmakta;) ) "that's the little story of the girl you know / relying on the kindness of strangers" kısmısı da şahsıma pek dokunmakta..

    mutlu insanlar melodilere, mutsuz insanlar sözlere dikkat ediyormuş şarkılarda... mutluluğun diil mutsuzluğun şarkısı.
  • lana del rey'in born to die albümündeki güzelliklerden sadece biri.
hesabın var mı? giriş yap