• gercek adi denis kaufman olan sovyet yonetmen. kino eye doktrininin babasi, the man with the movie camera adli deneysel/belgesel filmin yonetmenidir.
  • döneminin deneysel, avant garde sinemasinin en nadide örneklerinden. dökümentar bi adamdir, bati sinemasinin hizlanidirilmis hikaye anlatiminin , aksiyonunun fazla burjuva oldugunu, ilgiyi toplamak adina hayatin ve gercekligin ritmini iskaladigini iddia eder, buna mukabil bu gercekligi yakalamak adina (ki sinemada gördügü devrimsel potansiyeli ancak bu sekilde gercegin hic bir detayini iskalamadan nalina mihina göstererk gerceklistirlecegine inanir) sokaklara, bir dönemin izlerinin en somut haliyle görüldügü mekanlara atar kendini ve saatlerce cekim yapar, "bu ulus bunlari da gördü" , "bir nesil bunlarla büyüdü" misali, aklinda spesifik bir konu veya konsept olmaksizin. montajin ve ses miksajinin eldeki footage a katabileceklerinin, onu nasil zenginlestirebileceginin farkinda olan bi kimse olarak da "yalandan" hikaye takiplerine, kurmaca mizansenlere girmeden (ki bunlari yapanlarla benzeri bi amaci güderekten), eldeki materyaldeki bol tilt li parcalanmis, titretilmis görüntüyü üzerine senfonilerle, metal celik testere tren dümen sesleriyle, polka türküleriyle kilise canlariyla, görüntüye senkron perküsyon sololariyla süsleyerek, dökümentar sosyal gercekcilige ulasir. özellikle ses unsurunun anlatilan narasyonun mekanini ve boyutlarini nasil genlestiririp büzüstürebilegine, nasil zoom in zoom out islevi görebilecegine vakif olan bir insan olarak da takdirimi kazanmistir.
    enthusiasm ve the man with the camera bilinen bol celikli demirli kükürtlü karbonlu atesli, yiginlarin makinelesmesi makinelerin yiginlasmasi, sürü psikolojisinin nevrotik bi otomatige baglanmasi temali filmlerinin bazilaridir. jean luc godard gibi muhterem simalari sinema teorisi ile etkilemis, pesinden sürüklemistir , tipki stalin in bu adamin sosyalist gercekciligi islesiyini begenmediginden kendisini alma ata lara kadar sürüklemesi gibi.
  • ulus baker'e göre, "hayat, neyse o" diyerek sine-hakikatin temellerini atmış büyük usta.
  • kino-glaz manifestosu

    1. drama halkın afyonudur.

    2. kahrolsun beyaz perdenin ölümsüz kralları ve kraliçeleri. yaşasın sıradan, günlük işlerin başındaki ölümlü insanlar !

    3. kahrolsun burjuva senaryoları !

    4. drama kapitalistlerin elinde ölümcül bir silahtır. biz bu silahla devrimci günlük yaşamımızı sergileyerek silahı düşmanımızın elinden alacağız!

    5. modern drama da eski dünyanın bir artığı, devrimci gerçeğimizi eski şekillere sokma çabasıdır.

    6. kahrolsun günlük yaşamımızın tiyatroda sahnelenmesi. bizi olduğumuz yerde yakalayıp çekin!

    7. senaryo üzerinde uydurulmuş bir masaldır. biz kendi yaşamımızı yaşarken üzerimize biçilen görüntülere boyun eğmeyeceğiz!

    8. herkes kendi işini yapsın, başkasının işini engellemesin! sinemacının işi bizi, işimizi engellemeyecek bir şekilde çekmektir.

    9. yaşasın proletaryanın devrimci sine-gözü!

    sinemada doğallıktan yana o yıllarda büyük bir akım başlatmış olan, büyük yönetmen.
  • ilk belgesel sesli filmin yaratıcısıdır. sovyetlerde de animasyonun kurucusu kabul edilir. ayrıca görüntü üzerine yazı yazmayıda ilk kullanan kişi olma özelliğine sahiptir. zamanında film parçalarını istediği gibi kesip, ekleyerek o güne kadar yapılmayan her şeyi yapmıştır.
  • ayni zamanda goruntu yonetmeni boris kaufman'in agabeyi, phillip kaufman'in ("varolmanin dayanilmaz hafifligi" adli filmin yonetmeni) amcasidir.
  • sinemada konstrüktivizm adlı eseri olan yazar
    kaynak : http://www.ideefixe.com/…p?sid=ovxqop58pv5v4mbbpe0j

    edit:(cutnpaste'e düzeltme için teşekkürler) kitabın yazarı vlada petric. kitap ise vertov üzerine.
  • “bir gözüm ben. mekanik bir göz. ben, makina, size ancak benim görebileceğim bir dünyayı açıyorum. kendimi bugün de, bundan sonra da insana özgü o hareketsizlikten kurtarıyorum. hiç durmadan hareket ediyorum. nesnelere yaklaşıp onlardan uzaklaşıyorum. süzülüp altına giriyorum onların. koşan bir atın ağzı boyunca koşuyorum. düşen, yükselen nesnelerle düşüp kalkıyorum ben de. karmakarışık hareketler, en karmaşık bireşimler içinde hareketleri sırayla kaydederek dönen benim: makina

    zaman ve yer sınırlamalarından kurtulmuşum, evrenin her noktasını, bütün noktalarını, nerede olmalarını istiyorsam ona göre düzenliyorum. benim yolum, dünyanın yepyeni bir biçimde algılanmasına giden yoldur. böylece size bilinmeyen bir dünyayı açıyorum.”

    dziga vertov'un 1923 yılında kamera (makina) üzerine yazdığı bir yazıdan alıntı, görme biçimleri- john berger

    (bkz: kinoglas kinopravda)
    (bkz: sinema göz)
    (bkz: kino eye)
  • rusyada daha çok bilinen ismi denis abramovich kaufman dır.
hesabın var mı? giriş yap