4 entry daha
  • oyun aslında bir idle game yani (bkz: kendi kendini oynayan oyun). bir döngünün içerisinde kahramanımız kendi kendine savaşırken biz de kartları ve itemleri yönetiyoruz.

    bir süredir takip ediyordum yaz indirimi de denk gelince duramadım aldım. başına oturdum ve 7 saat kalkamadım. ciddi bağımlılık yapıyor.

    toplamda 10 saat civarı oynadım ve ilk boss'u indirdim. ikinci boss için rogue ile oynamaya başladım ve mekanikler bir anda değişti. warrior'da ilk bölümde tek silah, yüzük, kalkan ve zırh ile oynuyorduk ve itemler kestiğimiz yaratıklardan düşüyordu. şimdi rogue'da çift silah, zırh ve bot ile oynuyoruz ve itemler her loop sonu random şekilde envantere sıralanıyor. daha hızlı loopları dönmeye başladım çatır çutur gidiyorum. bunu demişken oyunu yukarıdaki kum saati üzerinden hızlandırabiliyorsunuz. ben en hızlıda oynuyorum, muhtemelen alışınca siz de öyle yapacaksınız.

    loopları döndükçe düşmanlar güçleniyor. ben en fazla 12 loop dayanabildim. yolun dışına yerleştirebildiğimiz kartlar pasif veya bazı kartlar aktif olarak oyuna etki ediyor. ekranın sağında stat bölümünden aktif ve pasif güçlerimizi görebiliyoruz.

    kartlar ile ilgili önemli nokta ise şu, çok fazla kombinasyon var. en basiti 3x3 şekilde kayaları haritada loopun dışındaki alana dizerseniz bir kombo oluşturmuş oluyorsunuz. fakat bunun size hem avantajı hem dezavantajı oluyor. 2 günde bir loop üzerinde yaratık spawn oluyor dezavantaj olarak. avantaj ise bir yandan pasif olarak size fayda sağlamaya devam ediyor. mesela haritaya her 10 kaya koyduğunuzda ise goblin camp spawn oluyor yolunuzun üzerinde. goblin, oyunun ilk bölümlerinde attack speedi en yüksek yaratıklardan biri olduğu için kesmesi diğerlerine göre nispeten bir çıt zor oluyor.

    en çok dikkat edilmesi gereken şeylerden biri kullandığınız itemlerin özellikleri. 4 farklı item sınıfı var. arka planı gri renk olanlar düz item. mavi renk olanların ekstra 1 özelliği daha var. sarı olanların ek 2 özelliği var. turuncu olanlar ise en fazla özelliği olan itemler. daha üst seviyesi var mı bilmiyorum, ben karşılaşmadım. örneğin 2.seviye turuncu bir bot 5.seviye gri veya mavi bir bottan daha iyi özelliklere sahip olabiliyor.

    bu looplarda dönerek kaynak biriktiriyoruz. burada biriktirdiklerimiz loop dışında binaları geliştirirken işimize yarıyor. aslında oyunun amacı dayanabildiğin kadar loopun içerisinde kaynak biriktirip ölmeden çıkarak dış dünyada binaları geliştirmek. tabi aynı zamanda loopların içerisindeki bossları öldürmek.

    gerçekten aşşırı keyif alarak oynamaya devam ediyorum. (bkz: rogue-lite) türüne merak duyanlar mutlaka bakmalı.
10 entry daha
hesabın var mı? giriş yap