4 entry daha
  • cihat aşkın'ın kalan müzikten çıkan üçüncü solo çalışması. the desperate adıyla da bilinir. 2004 yılına ait albümün kendisiyle aynı adı taşıyan ilk şarkısı insanı bitirmek üzerine bestelenmiştir. her dinleyişte tüylerimi diken diken edebilmiş ve 1-2 saniyelik ani üşümelerin gelgitleriyle eserin bittiğini anlayabilmek arasındaki zamanın akışından bihaber kılmıştır şahsımı. tüm eserler ayrı bir ehemmiyetle çalınmış, gönlümde cihat aşkın'ın magnum opus 'u olmuştur. albümdeki kitapçıktan aktaralım sonrasını;

    ''umutsuzluklar içinde yaşayan binlerce insanın dile getirmek isteyip de getiremediği eşsiz duygular yumağında onlara bir umut olması için yapılan bu çalışma adını yalçın tura’ nın aynı adlı film şarkısından aldı. yılmaz güney’in başrolünü oynadığı umutsuzlar isimli filmin müziğinin bestecisi olan yalçın tura, aynı zamanda cihat aşkın ile besteci-solist ilişkisi kapsamında uzun yıllar çalışmış bir bestecidir. tura, keman konçertosunu ithaf ettiği cihat aşkın’ ın konservatuar yıllarındaki hocalarından biridir aynı zamanda ve aşkın yıllar boyu hocasının eserlerini uluslar arası platforma taşımıştır.

    haçadur avedisyan oldukça verimli bir ermeni bestecisidir ve güney kafkasya’ daki zengin mozayiğin ürünlerini en iyi biçimde yansıtmaktadır. arp sanatçısı çağatay akyol ile uzun süreli dostluklarının ürünü olan ortak konserlerinde seslendirmek için aşkın tarafından düzenlenen eserin hemen arkasından gelen tchaikovsky ve rachmaninov, iki rus bestecinin umutsuz eserleri, romance ve vocalise bu albümün batı kökenli eserleridir. aşkın tarafından yaylı çalgılar orkestrası eşlikli solo keman için düzenlenen eserleri seslendiren istanbul oda orkestrası, aşkın ve şef hakan şensoy tarafından 2001 yılında tekrar hayata geçirilmiştir.

    luciano berio’nun ermeni asıllı soprano ve eşi cathy berberian için derlediği 10 halk şarkısı’ndan biri olan ermeni halk şarkısı ve hemen arkasından gelen seyid rüstemov’ un yazdığı oku tar isimli parça yine yaşadığımız coğrafyanın zengin ürünleri olarak karşımıza çıkmaktadır. oku tar kaydından hemen önce çok sevdiği dostu ömer umar’ ın dramatik şekildeki ölümünü haber alan cihat aşkın için bu eser değişik bir anlam ifade etmektedir.

    albümdeki ikinci film melodisi olan baba film müziği yine yılmaz güney’in başrolünü oynadığı filmden alınmıştır. metin bükey’ in müzik yönetmenliğinde yapılan ses kayıtlarından derlenen melodi aşkın’ ın elinde daha çarpıcı bir hal alarak bu albüme yerleşmiştir.

    albümdeki iki mutlu eserden birisi olan fersan’ ın acemkürdi şarkısı, klasik türk müziği severler tarafından çok iyi bilinen bir eserdir. refik fersan, türk müziğinin 20.yüzyılda yaşayan en romantik bestecilerinden biridir ve sanki türk müziğinin chopin’i olarak yazdığı eserlerde büyük bir esin ve akıcılık göze çarpmaktadır.

    hamamizade ismail dede efendi’nin en klasik eserlerinden biri olan sultaniyegah ağır semai, aşkın’ ın kaleminden mistik bir ayine dönüşmüştür ve albümdeki tek geleneksel türk müziği eseri olma özelliğini taşımaktadır. orta kısımda aşkın’ın yorumladığı uşşak makamındaki nağmeler ile bu tarzı ilk defa kullanan sanatçı klasik türk müziği yorumlarında da olgun bir ustalığa ulaşmıştır.

    nazbarı, azerbaycan’dan derlenmiş olan bir halk melodisidir. keman ve arp’ın tınıları ile oldukça hüzün dolu bir şekle ulaşan eseri, adana bölgesinde yaşanmış olaylardan esinlenerek günümüze ulaşan bir ermeni ağıtı takip eder. elmas azeri oyun havası, daha önce aşkın ve engin arslan tarafından değişik mekanlarda konserlerde seslendirilmiştir.''
9 entry daha
hesabın var mı? giriş yap