• türk sinema tarihinin en değerli oyuncularından biri.
    en iyi kötü.

    türk halkının çoğu zaman sinemayı gerçek hayatla özdeşleştirmesinden dolayı birçok kez linç girişimine mağruz kalmış bir isim. filmlerdeki aldığı rollerin aksine gerçek hayatta çok naif ve çok uysal biri olduğu söylenir.

    muazzam bir karakter oyuncusudur. klasik olacak ama gerçekten de abd'de doğsaydı dünya çapında tanınan aktörlerden biri olabilirdi.

    oynadığı fimlerden kazandığı 3 tanesi antalya altın portakal film festivali'nde olmak üzere toplam 6 defa en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülü de var.

    antalya altın portakal film festivali;
    1- duvarların ötesi
    2- ince cumali
    3- diyet

    izmir film festivali;
    1- sahildeki ceset

    acapulco film festivali;
    1- susuz yaz

    turizm bakanlığı;
    1- susuz yaz

    sinema filmleri;

    1998-yaşama hakkı
    1996-bodyguard
    1993-katil aramızda (video)
    1992-sürgün
    1990-oy bebek
    1990-kanımdaki şeytan
    1989-ilk aşk (video)
    1989-keko iki tatlı serseri (video)
    1989-gurbet ölümleri (video)
    1989-karılar koğuşu
    1989-gülom
    1988-mahkum (video)
    1988-toprağın gücü
    1988-bombacı
    1987-toprak parası (video)
    1987-yarınsız adam
    1987-tapulu ırgat
    1987-sevgili bebeklerim
    1987-dört hergele
    1987-damga
    1987-ana yüreği
    1986-bir bayram sabahı (video)
    1986-yar etmem seni
    1986-sokak kavgacısı
    1986-kara diken
    1986-gırgır hafiye
    1986-gelin oy
    1986-alın yazım
    1985 -ikizler
    1985-son darbe
    1985-mahkum
    1985-kaçış
    1985-bin defa ölürüm
    1984-imparator
    1984-iftira
    1984-dev kanı
    1984-deli fişek
    1984 -batak
    1984-asılacak kadın
    1983-çoban yıldızı
    1983-çelik mezar
    1983-küçük eller
    1983-kurban
    1983-esir
    1982-çiçek dağı
    1982-çayda çıra
    1982-sevenler ölmez
    1981-harman sonu (video)
    1981-insanlık uğruna
    1981-toprağın teri
    1981-seni yakacaklar
    1981-kader arkadaşı
    1980-kurban olduğum
    1980-ceren
    1979-isyan
    1979-iki cambaz
    1979-yanmışım
    1979-nazey
    1979-gelin kayası
    1978-taşı toprağı altın şehir
    1978-tatlı nigar
    1978-sabuha / toprağın oğlu
    1978-düzen
    1978-dilek kutusu / dilek taşı
    1978-derviş bey
    1978-cevriyem
    1977-istasyon
    1977-tövbekar
    1977-sevgili oğlum
    1977-küçük ev
    1977-hedefteki adam
    1977-garip
    1977-dila hanım
    1977-benim gibi sevenler
    1976-intikamcı
    1976-çeşme
    1976-kanundan kaçamazsın
    1976-kader torbası
    1976-kader bu
    1976-gurbetçiler dönüyor
    1976-can pazarı
    1976-bıktım her gün ölmekten
    1976-babanın suçu
    1976-atmaca ali
    1975-çatalağzı kuyusu (kısa film)
    1975-panik
    1975-kaygısızlar
    1975-beş atış yirmibeş
    1975-babaların babası
    1974-yalnız adam
    1974-tutku
    1974-pusu
    1974-le amanti del mostrole
    1974-kin
    1974-kara seyit
    1974-dört hergele
    1974-diyet
    1974-belalılar
    1974-anasının gözü
    1973-ölümün nefesi
    1973-ölüme koşanlar
    1973-öksüzler
    1973-yumurcak küçük kovboy
    1973-meryem
    1973-kara murat fatih'in fermanı
    1973-kara haydar
    1973-kahpe felek
    1973-kader çıkmazı
    1973-bebek yüzlü
    1972-şafakta vuruşanlar
    1972-ölüm peşimizde
    1972-ölmek var dönmek yok
    1972-öldüren şarkı
    1972-yılmayan şeytan
    1972-tahir ile zühre
    1972-parçala behçet
    1972-mustafam
    1972-kozalı gelin
    1972-kaçak
    1972-kara murat: fatih'ın fedaisi
    1972-kara duvak
    1972-kahbe / bir kız böyle düştü
    1972-hedefte beş adam
    1972-elif ile seydo
    1972-dokunma ölürsün
    1972-baskın
    1972-arzu ile kamber
    1972-alın yazısı
    1972-akrep mustafa
    1972-ahmet çavuş
    1972-acı pirinç
    1972-acı kader
    1971-şerefimle yaşarım
    1971-şehzade sinbad kaf dağında
    1971-ibret
    1971-üçünüze bir mezar
    1971-üç kızgın cengaver
    1971-üvey ana
    1971-ölümsüzler
    1971-ölüm bana vız gelir
    1971-çamur şevket
    1971-yarın son gündür
    1971-vurguncular
    1971-sürgünden geliyorum
    1971-sezercik yavrum benim
    1971-mıstık
    1971-krallar kralı hüdaverdi
    1971-kartallar
    1971-kara memed
    1971-kara cellat
    1971-kader unuttu beni
    1971-jilet kazım
    1971-her kurşuna bir ölü
    1971-hedefte imzam var
    1971-cehenneme dolmuş var
    1971-cehenneme bir yolcu
    1971-bir avuç kan
    1971-beş hergele
    1971-batıdan gelen adam
    1971-azrail peşimizde
    1971-azrail
    1971-asker ahmet
    1971-ali baba ve kırk haramiler
    1970-şeytan kayaları
    1970-ölüm çemberi
    1970-çeko
    1970-yaslı gelin
    1970-yanık kezban
    1970-püsküllü bela
    1970-kiralık katiller
    1970-kanıma kan isterim
    1970-kan ve kurşun
    1970-gelin kız
    1970-cehennemde şenlik var
    1970-bırakın öldüreyim
    1970-allı yemeni
    1970-akrep tuzağı
    1969-ölüme giden yol
    1969-ölüm şart oldu
    1969-yaşayan hatıralar
    1969-yayla kızı gül ayşe
    1969-vatansızlar
    1969-tütüncü kız emine
    1969-tarkan canavarlı kule
    1969-sevdalı gelin
    1969-satılık gelin
    1969-köprüden geçti gelin
    1969-korkunç takip
    1969-kanlı sevda
    1969-kanlı gelinlik
    1969-kaderden kaçılmaz
    1969-ızdırap şarkısı
    1969-gülnaz sultan
    1969-garibanlar mahallesi
    1969-eşkiya aşkı
    1969-evvel allah sonra ben
    1969-dikenli hayat
    1969-devlerin öcü
    1969-boğaziçi casusları
    1969-ayrı dünyalar
    1969-asılacak kadın
    1969-asrın kralı
    1969-allı gelin
    1968-şeytan kafesi
    1968-yedi adım sonra
    1968-yara
    1968-talihsiz meryem
    1968-sinanoğlu'nun dönüşü
    1968-sinanoğlu
    1968-nuri bey mafiaya karşı
    1968-maskeli beşlerin dönüşü
    1968-maskeli beşler
    1968-kızıl maske
    1968-kral kim
    1968-korkusuz yabancı
    1968-kara bahtım
    1968-kabadayı
    1968-hakanlar savaşı
    1968-hacı murat geliyor
    1968-gültekin asya kartalı
    1968-eşkiya kanı (hakimo)
    1968-eşkiya halil / haydut
    1968-dertli pınar
    1968-binbaşı tayfun
    1968-beşikteki miras
    1968-baharda solan çiçek
    1968-ayşecik / yüzbaşının kızı
    1968-aslan bey
    1968-alevli yıllar
    1968-affet beni allahım
    1967-şeyh şamil
    1967-ince cumali
    1967-imamın gazabı
    1967-yılmayan adam
    1967-korkunç yumruk
    1967-kadın parmağı
    1967-kadın düşmanı
    1967-eşkiya katırcının definesi
    1967-efenin intikamı
    1967-devlerin intikamı
    1967-azap yolları
    1967-ana
    1966-insan bir kere ölür
    1966-ümit sokağı
    1966-ölüm tarlası
    1966-zorlu düşman
    1966-zaloğlu rüstem
    1966-yedi dağın aslanı
    1966-toprağın kanı
    1966-su testisi
    1966-nuh'un gemisi
    1966-namus borcu
    1966-meydan köpeği
    1966-kaldırım meleği
    1966-hudutların kanunu
    1966-bu şehrin belalısı
    1966-bir millet uyanıyor
    1966-ay yıldız fedaileri
    1966-arzunun bedeli
    1965-taçsız kral
    1965-sırtımdaki bıçak
    1965-son darbe
    1965-seveceksen yiğit sev
    1965-korkusuzlar
    1965-konuşan gözler
    1965-kanlı kale
    1965-hazreti yusuf'un hayatı
    1965-devlerin kavgası
    1965-dağların oğlu
    1965-bitmeyen yol
    1965-başlık
    1965-aşkım silahımdır
    1965-aramızdaki düşman
    1964-suçlular aramızda
    1964-sahildeki ceset
    1964-prangasız mahkumlar
    1964-on korkusuz adam
    1964-mapushane çeşmesi
    1964-kavga var
    1964-ızdırap çocukları
    1964-hayat kavgası
    1964-fedakar öğretmen
    1964-duvarların ötesi
    1964-dişi şeytan
    1964-cehennem arkadaşları
    1964-ayrılan yollar
    1964-avare
    1964-bitirim fatma
    1963-ölüm pazarı
    1963-susuz yaz
    1963-harmandalı efe'nin intikamı
    1963-dişi örümcek
    1963-dişi kurt
    1962-şeyh ahmed'in torunu
    1962-şehirdeki yabancı
    1962-çiğdem
    1962-yılanların öcü
    1962-harmandalı efem geliyor
    1962-gençlik hülyaları
    1962-cehenneme çevrilen cennet
    1962-can evimden vurdular
    1962-beş kardeştiler
    1962-barbut süleyman
    1961-ölüm kayalıkları
    1961-oy farfara farfara
    1961-mahalle arkadaşları
    1961-kahraman üçler
    1961-bitmeyen mücadele
    1960-şoför nebahat
    1960-içimizden biri / ölüm çemberi
    1960-suçlu
    1960-sonsuz acı
    1960-köyde bir kız sevdim
    1960-kanlı firar
    1960-kahpe
    1960-gecelerin ötesi
    1960-ateşten damla
    1959-izmir ateşler içinde
    1959-peçeli efe
    1959-kara sevdalı yarim
    1959-kalpaklılar
    1959-ala geyik
    1958-murada ereceğiz
    1958-funda
    1958-dokuz dağın efesi
    1958-dikenli yol
    1958-ateş rıza
    1958-altın kafes
    1957-berduş
    1957-acı günler

    televizyon yapımları;

    1996-hüzün çiçeği
    1995-iz peşinde
    1995-fırtınalar
    1995-deniz kızı (tv filmi)
    1995-bizim ev
    1992-polis
    1990-hanımın çiftliği
    1990-başka olur ağaların düğünü
    1989-iz peşinde
    1989-insanlar yaşadıkça
    1988-bir yudum insan - ayhan ışık (tv filmi)
    1987-yarın artık bugündür
    1987-mesela muzaffer
    1987-kuruluş / osmancık
    1986-duvardaki kan
    1985-garip kullar
    1983-küçük ağa
    1982-sekiz sütuna manşet
    1980-mahmut mangal
    1979-paranın kiri

    görev aldığı yapımlar;

    yaşama hakkı, 1998, oyuncu
    alın yazım, 1986, oyuncu
    seni yakacaklar, 1981, oyuncu
    isyan, 1979, oyuncu
    düzen, 1978, oyuncu
    sabuha / toprağın oğlu, 1978, oyuncu
    dilek taşı, 1978, oyuncu
    benim gibi sevenler, 1977, oyuncu
    küçük ev, 1977, oyuncu
    bıktım her gün ölmekten, 1976, oyuncu
    çeşme, 1976, oyuncu
    bebek yüzlü, 1973, oyuncu
    yılmayan şeytan, 1973, oyuncu
    kan ve kurşun, 1970, oyuncu
    efenin intikamı, 1967, oyuncu
    hudutların kanunu, 1966, oyuncu
    aslanların dönüşü, 1966, oyuncu
    yedi dağın aslanı, 1966, oyuncu
    bitmeyen yol, 1965, oyuncu
    son darbe, 1965, oyuncu
    avare, 1964, oyuncu
    yılanların öcü, 1962, oyuncu
    bimeyen mücadele, 1961, oyuncu
  • türk sineması’nın kötü adam rolündeki büyük ismi erol taş, 28 şubat 1928'de erzurum'un karaköse ilçesinde dünyaya geldi. henüz iki yaşında iken, babası hamza bey'in ölümü üzerine annesi nazife hanım ile birlikte istanbul'a taşındı. okul çağında olmasına rağmen ailesine yardım etmek için okuldan ayrıldı ve çeşitli mesleklerde çalıştı. bunların arasında hamallık, tezgahtarlık sayılabilir. o dönem aynı zamanda boksör de olan erol taş, 1947 yılında istanbul ve türkiye ikinciliğini kazandı. yine o yıl askere gitti ve üç yıl askerlik görevini yaptı. askerden dönünce cankurtaran’da bir iplik fabrikasında çalışmaya başladı.

    erol taş’ın sinemaya tesadüf sonucu girişi de o sıralarda oldu. sinemaya tesadüfi girişini şöyle anlatır sanatçı: “lütfi akad o bölgede bir film çekiyordu. biz de işten kaytarıp çekimleri izliyorduk arkadaşlarla. günlerce süren çekimlerden birinde mahallede oturan birkaç serseri, film ekibine musallat olup onları rahatsız etmeye başladı. film ekibini korumak için birkaç arkadaşımla birlikte, serserilerle kavgaya giriştik ve lütfi bey'in yanında onlara bir güzel dayak çektik. serseriler toz oldu tabi. lütfi akad daha sonra haber göndermiş bana, 'bir kavga sahnesi var, gelsin oynasın' diye. böylece sinema hayatım başladı. filmdeki rolümü diğer yönetmenler de beğendi ve ardı ardına teklifler gelmeye başladı."

    sinemaya ilk 1957 yılında mümtaz alpaslan’ın çektiği acı günler filmiyle girdi. başlangıçta filmlerde figüranlık ve küçük roller ile görüldü fakat kısa zamanda yıldızı parladı. bir yıl sonra dokuz dağın efesi (1958 - metin erksan) filmde bir çobanı canlandırdı. bu filmi takip eden yıllarda ise, dikenli yollar (1958 - nişan hançer), peçeli efe (1959 - faruk kenç), şoför nebahat (1960 - metin erksan), köyde bir kız sevdim (1960 - türker inanoğlu), dişi kurt(1960 - ömer lütfi akad) ve gecelerin ötesi (1960 - metin erksan) gibi pek çok filmde değişik karakterleri canlandırdı.

    erol taş'ın oynadığı filmlerdeki rollerden bazı örnekler vermek gerekirse: hayat kavgası'nda (1964 - tunç başaran) dediği dedik bir baba, devlerin kavgası'nda (1965 - kemal kan) kötü kardeş, seveceksen yiğit sev'de (1965 - hüsnü cantürk) çiftlik sahibi, sırtımdaki bıçak'da (1965 - natuk baytan) karısı ve sevgilisi tarafından öldürülen bir koca, son darbe (1965 - hicri akbaşlı) ve cevriyem'de (1978 - memduh ün) bir komiser, aslanların dönüşü ve yedi dağın aslanı'nda (1966 - yılmaz atadeniz) bir cengaver, ince cumali (1967 - yılmaz duru), tutku (1974 - hüsnü cantürk), toprağın teri (1981 - natuk baytan) ve isyan'da (1979 -orhan aksoy) kötü ağa, maskeli beşler ve maskeli beşlerin dönüşü'nde (1968 - yılmaz atadeniz) bir meksikalı, aslan bey'de (1968 - yavuz yalınkılıç) eski bir rus generali, gelin kız'da (1970 - orhan elmas) oba beyi, kanıma kan isterim'de (1970 - çetin inanç) idamlık katil, öksüzler'de (1973 - ertem göreç) dilendirici, belalılar'da (1974 - melih gülgen) çetebaşı, tatlı nigar'da (1978 - orhan aksoy) zengin bir kasabalı, çayda çıra'da (1982 - yücel uçanoğlu) zengin bir ağa, alınyazısı'nda ise (1986 - orhan elmas) eski bir külhan beyi olarak çıktı karşımıza. gerek teknik ve konu, gerekse de sinema dili açısından vasat diyebileceğimiz bu ve benzeri filmlerde taş, dönem dönem çeşitli roller aldı. ancak sinemada onu adından sıkça söz ettiren filimler susuz yaz, duvarların ötesi ve gecelerin ötesi oldu.

    1960 yılı yapımlı gecelerin ötesi, oyunculuk kariyeri için önemli bir fırsat oldu sanatçı için. henüz sinemaya yeni yeni ısınmaya başlayan erol taş, bu filmle metin erksan'la tekrar çalışma fırsatı buldu. ekrem (erol taş), bu filmde aynı çevreden gelen, farklı endişe ve tutkularını ortak bir eylemde birleştiren altı kahramandan birisidir. uzun yıllar bir tekstil fabrikasında işçi olarak çalışmış ancak geriye dönüp baktığında fazla bir yol alamadığını görmüştür. bu ezik yaşantısından doğan bunalımı, isyanı onu diğer beş arkadaşı ile birlikte soygun fikrinde harekete geçirmiştir. fakat sistemin hazırladığı son bu filmde de değişmemektedir.

    erol taş'ın yer aldığı bir başka önemli yapım ise, necati cumalı'nın romanından 1963'de metin erksan tarafından filme alınan susuz yaz oldu. bu filmde hülya koçyiğit ve ulvi doğan ile bir üçleme çizen erol taş, osman karakterini canlandırdı. osman'ın kötülüğü son derece yalındır ve ben merkeziyetçi bir yapı hakimdir. yıllar önce eşini kaybetmiştir ve hapisteki kardeşinin (ulvi doğan) karısına (hülya koçyiğit) sahip olmak istemektedir. etrafındaki herkesten bir nevi intikam almaya başlar ve önce köyün suyunu keser. suyu alınan köylü ürünsüz kalır, toprağı çoraklaşır. nasıl susuz kalan toprak halkına ihanet ederse, yıllar önce eşini kaybeden osman'da bastıramadığı cinselliğine zalimce isyan eder. tutkusuna yenik düşen osman'ın bu özelliği doğasındaki ilkelliği ile birleştiğinde doyumsuzluğu tümden ele verir kendini. osman'ın kötülüğünün temelinde yatan bir diğer önemli nokta ise tarladaki korkuluk ile paylaştığı yalnızlığıdır. yalnızlığını sadece tutkularıyla bastırabilir. tutkuları ise onun ölümüne giden yolun hazırlayıcısıdır.

    tarihsel bir süreç içinde değerlendirildiğinde erol taş, bir başka önemli rolünü 1964'de orhan elmas'ın yönettiği duvarların ötesi filminde oynadı. filmde müebbet hapse mahkum edilen babaç (erol taş), kendisi gibi müebbet yiyen ya da idamlık altı arkadaşı ile hapisten kaçar. amaçları özgür olabilmek, koğuşun dışında rahat bir nefes alabilmektir. ancak duvarların ötesinde kendilerine seçtikleri sığınak da hapishaneden daha farklı değildir onlar için. aslında nereye kaçarlarsa kaçsınlar her yer bir hapishanedir onlara. çünkü sistem tarafından suçlanmış toplum tarafından da dışlanmaktadırlar. gerçek suçlu kimdir? babaç ve arkadaşlarının mı yoksa sistemin yanlış dönen çarkı mı?

    ömer lütfi akad tarafından 1966'da çekilen hudutların kanunu'nun konusu güneydoğuda bir sınır kasabasında geçmektedir. toprak verimsizdir ve tek geçim yolu kaçakçılıktır. kaçakçı olmamak için direnen yılmaz güney'in aksine erol taş yani ali cello çoktan çareyi bu işte bulmuştur bile. sınırdan kaçak davar geçirmektedir ancak sonunda başlattığı oyuna yenik düşer ve bir çatışmada vurularak ölür. hudutların sert ve acımasız kanuna karşı ali cello'nun kötülüğü bile dayanamamıştır. erol taş bu filmde de çoğunluk kötü adam rollerinden birisini alışılagelmiş bir oyun tarzı ile oynamaktadır.

    1968'de nuri ergün tarafından çekilen dertli pınar ise erol taş'ın ağa tiplemeleri için örnek gösterilebilir. mahmutoğlu hilmi ağa (erol taş) köylünün toprağını çeşitli dalaverelerle hatta silah zoru ile elinden almakta ve etrafındaki herkese hükmetmektedir. daha fazla toprağa sahip olma tutkusu saplantı halini almıştır. bunun için yapamayacağı şey yoktur. ancak her şey planladığı gibi gitmez, bütün çabasına rağmen sonunda yenildiğini anlar ve suçunu itiraf eder. oyun düzeyinin vasat olduğu bu filmde erol taş abartılı olduğu kadar da kontrolsüz bir oyun sergilemektedir.

    sinemada kötü adam rolleri ile bilinen sanatçı, bu tiplerin dışına çıktığı filmlerde, aslında her tür karakteri rahatlıkla oynayabileceğini de ispatlamıştır. zaman zaman da olsa oynadığı iyi tiplerle seyirciyi şaşırtmıştır. bir başka akad filmi olan ana'da taş, bu kez kötülükten kaçmaktadır. 1967'de çekilen ve türkan şoray'la başrolü paylaştığı ana filmi onun az rastlanan iyi adam tiplemeleri için gösterilecek ilginç bir örnektir. yaptığı balık ağları ile geçimini sağlayan şevket (erol taş), kan davası yüzünden ailesi ile birlikte köy köy dolaşmaktadır. sinemanın kötü adamı olarak bilinen erol taş, filmdeki şevket tiplemesinde tamamen farklı bir karakter çizmektedir. kanlısı rolündeki kadir savun'la sanki rolleri değişmiş gibidirler. bu seyirci içinde çok alışılagemiş bir durum değildir. yıllar süren takibin sonunda şevket kanlısı musa (kadir savun) tarafından vurularak öldürülür.

    bir başka örnek ise, 1992 yılında çekilen, mehmet tanrısever'in yönettiği sürgün filmidir. erol taş, sinemada rol bulduğu bu son filminde, kurtuluş savaşını görmüş yaşamış eski bir çavuşu oynamaktadır. üniformasını üzerinden hiç çıkarmayan süleyman çavuş, göğsünde taşıdığı istiklal madalyası ile de büyük gurur duymaktadır. çatak köyüne gelen öğretmenin (bulut aras) yeniliklerine sıcak bakar, ona yardımcı olur. hatta köyün muhtarına karşı onu savunur. öğretmenin köyden sürgün edilmesini engellemek için köy halkıyla birlikte kaymakamlığa gitse de bu işe yaramaz. bunun üzerine çavuş gururla taşıdığı istiklal madalyasını çıkarır ve köyden ayrılan öğretmene verir.

    (bkz: erol taş)'ı 1969 yılı itibariyle çetin inanç, 1971'den sonra ise yılmaz atadeniz'li macera filmlerinde sıkça görmekteyiz. yılmayan şeytan filminde (1968 - yılmaz atadeniz) dr. şeytan'ı oynar. dr. şeytan (erol taş), tanyant madenini kullanarak bir robot icat eder. amacı ürettiği robotlarla dünyayı ele geçirmektir. ancak filmin sonunda kısa devre yapan robotu tarafından öldürülür. çeko'nun (1970 - çetin inanç) konusu ise 1875 yılında meksika'da geçmektedir. ramon isimli eşkıya (erol taş), köylülere türlü işkenceler yapmakta ve cinayetler işlemektedir. bir başka yılmaz atadeniz filmi olan maskeli beşler ve maskeli beşler'in dönüşü'nde (1968) ise erol taş yine ramon ismi ile ancak bu kez meksikalı bir general rolündedir. kızıl maske'de (1968 - tolgay ziyal) müze müdürü, küçük kovboy'da (1973 - guido zurli) çiftlik kahyası, hakanların savaşı'nda ise (1968 - mehmet arslan) kubilay han rollünü oynamaktadır.

    yaklaşık 200 filmde irili ufaklı çeşitli roller alan erol taş, oynadığı filmlerin altısında ise başrol oyuncusu olarak karşımıza çıkıyor: mapushane çeşmesi (1964- suphi kaner), kanlı kale (1965- yavuz yalınkılıç), efenin intikamı (1967- yavuz yalınkılıç), eşkiya kanı/hakimo (1968- yavuz figenli), konuşan gözler (1965- hicri akbaşlı), katırcı yani efenin definesi (1967- yavuz yalınkılıç).

    45 yıllık oyunculuk yaşamı süresince sinemaya büyük emek veren erol taş, bu emeğin bir sonucu olarak; 1965 yılında duvarların ötesi ile antalya film festivali'nde, 1967'de ince cumali ile yine antalya film festivali'nde, sahildeki ceset ile izmir film festivali'nde, susuz yaz'daki oyunculuğu ile ise turizm bakanlığı ve meksika accopulco festivali'nde en iyi yardımcı erkek oyuncu ödüllerini aldı. sanatçı, 8 kasım 1998 günü, samatya ssk hastanesi’nde hayata gözlerini yumdu.
  • bir gün, ayağı kesildikten sonra verdiği ropörtajında, kadının ''bir daha dünyaya gelseydiniz ne olarak gelmek isterdiniz? '' sorusuna '' kırkayak'' olarak manidar bir cevap veren usta sanatçı.
  • ne zaman ekranda görsem aklıma, kanserden vefat eden eşinin arkasından üç öksüzüne hem anne hem baba olmaya çalıştığı, boğazımı her defasında düğümleyen o fotoğrafları gelir. derdini, kederini içine atıp kötü adam kisvesi altında isyanını yaşayan bir adam görürüm o filmlerde; mağrur ve kimseye minnet etmeyen bir dağ gibi. ruhu şâd olsun.
  • kendisiyle yapılan bir röportajda çocukken atatürk'le karşılaşmasını anlatmıştır. 7-8 yaşlarında bir veletken atatürk'ün erol taşın bulunduğu yere yakın bir yere gelip halkı selamlayacağı duyurulmuştur. küçük erol saçlar sıfıra vurulmuş, entari giyen delifişek bir çocuktur. gazi paşa gelecek diye kıyamet gibi bir kalabalık var. erol kalabalığın arasından önlere doğru sıyrılır gazi paşayı görecek. tam da o anda atatürk oradan geçmektedir. küçük erol'u görür. yaklaşır. göz göze gelirler. sıfıra vurulmuş kafasını okşar. yoluna devam eder.

    erol taş olayı şöyle anlatıyor: "geldi kafamı okşadı. masmavi gözler alev alev yanıyor. atanın gözlerine bakmak ne mümkün. devam etti yoluna. ben orda altıma koyvermişim."
  • öz çocukları bile sinema izleyicisinden gerçek hayatta dayak yemiş kötü adamdır.

    istanbul'da erol taşın da rol aldığı bir filmin sinema çıkışı kendisini linç etmek üzere fındıkzade'deki evine gelen topluluk , erol taşı evde bulamayınca eve en yakın okulda eğitim gören öz 2 çocuğunu bulup ağzını burnunu kırana kadar dövmüştür. akşam eve gelen gelen erol taş öz çocuklarını sargılar bereler ve kanlar içersinde bulmuştur.
  • türk sinemasının kazım kartal, hayati hamzaoğlu ve bilal inci gibi saf kötülerindendir. kötü rolü oynadığı filmlerinde bu üçlü gibi asla iyi niyet taşımaz, öğrenmez, ders almaz, davasından vazgeçmez. kötüyse filmin sonuna kadar, ölümüne kadar kötüdür.

    bir istikrar abidesidir.
  • ha$lanmi$ ya da kizarmi$ tavuk yerken mutlaka aklima gelen, ve butu ha$ince isirmama neden olan bir aktordur rahmetli. rolunu o kadar iyi yapardi ki, bir yandan tavuk yer, bu sirada da agzini sonuna kadar acip kotu adam gulusu savururdu,ama biz yine de igrenmezdik, icimizi dolduran kin, agzinin icinde gorunen tavuk parcalarindan daha onemliydi cunku. iste onun iyi oyunculugunun kaniti da bu idi.
  • 'iyi düşün, göz altların buna muhtaç kalacak. üç yıl sonra yalvaracaksın bana bu krem için!' dedikten sonra, gevrek kahkahasını atarak kadrajı dolduran adam.
  • kotu adam canlandirma di$indaki meziyetleri i$in ehli insanlar tarafindan daha sinemaya ilk adim attigi yillarda ke$fedilen, turk sinemasinin gelmi$ gecmis en buyuk ustalarindan.bir trt roportajinda soyledigi uzere (bkz: gozler yalan soylemez) ilk e$iyle evliyken elia kazan vasitasi ile hollywood'dan cazip bir film teklifi almistir. gitmeyi du$unurken e$ine kanser te$hisi konmasindan oturu bu teklifi hic du$unmeden reddetmi$tir (bkz: baba adam).kendisinin yerine bu film icin secilen $ahis sinema ile yakindan ilgilenenlerin tahmin edebilecegi veya animsayabilecegi gibi omer serif'tir.
hesabın var mı? giriş yap