• tavlada taraflardan biri pullarının tamamını toplayarak oyunu bitirdiğinde, rakibin en az bir pulu oyunu tamamlayan tarafın bitiş bölümünde kalmış ise oluşan sonuç. kazanan taraf 3 puan kazanır.
  • modern tavla'da oyunun değerini 3 ile çarpar. 4'lük küpte katmerli mars olup 12-0 maç kaybetmek i$ten bile değildir. ''o son zarı beklemeyecektim'' dememek için rakibin sahasını doğru zamanlamayla terk etmek mühimdir. ''nasıl olsa mars oluyorum, $u kö$ecikten ayrılmayayım'' felsefesiyle tavla oynayan ziya doğan'ların korkulu rüyasıdır katmerli mars.

    $u ölümlü dünya'da insanın canını ''katmerli mars oldum'' demek kadar acıtan pek az $ey vardır.
  • (bkz: backgammon)
  • an itibariyle katmerli mars oldum. buraya kadarmış. kalbini kırdıklarımdan özür dilerim•
hesabın var mı? giriş yap