ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
gökyüzündeki esrarengiz parmak izi
-
videodaki iki genç sahilde takılırken aniden dev bir parmak izi beliriyor üstünde de yeni çağın başlangıcı yazıyor, ne anlama geliyor olabilir altından ne çıkacak merak ederseniz takipte kalın
bkz: esrarengiz parmak izi
hakan hepcan
-
ekşi'deki nickinin ' @kamera motor ' olabileceğini tespit ettiğim vine şaklabanı.
nasıl mı buldum? hakan hepcan'la ilgili entrylerine baktım. o değilse de kesin amca oğlu falandır.
https://eksisozluk.com/…=search&author=kamera motor
yaşça büyük bir kızdan hoşlanmak
-
küçük oğlum ilkokul 2. sınıfa gidiyor. cumartesi akşamı arkadaşını evine bırakırken aralarında geçen aşklı meşkli diyaloğa istinaden sordum:
-kim oğlum aşkın, ekin mi?
cevap verdi:
- yok. o benim kankam artık. eskiden aşkımdı da, sonra biz arkadaşız dedi. hem biz onunla çok beraber oluyoruz. ben aşkımı sadece mert'e söyledim kimseye de söylemem.
adam olayı çözmüş dedim içimden.
arkadaşının annesi bir ara yalnız kalınca kulağıma eğildi:
-senin oğlan kendinden 2 yaş büyük 4. sınıfa giden bir kıza aşık olmuş.
güldüm. üzüldüm sonra, demek ki çekiniyor durumdan ki sadece bir arkadaşı ile paylaşıyor. bir kaç gün geçti:
-oğlum bana anlatmak istediğin bir şey var mı? aşkını da benden saklıyorsun.
suratını astı:
-evet, çünkü güvenmiyorum. hem anlatırsam her şey bozulacak gibi hissediyorum...
ağlayasım geldi...
suud zindanlarında tutulan türk akademisyen
-
aslinda seriat konusunda derin tecrübe kazaniyor. geldiginde daha iyi hocalik yapabilir bu sayede.
adventure
-
interaktif bir hikaye içindeki ana karakterin çevreyle etkileşme ve çeşitli bulmacalar çözme yoluyla hikayede ilerlemesi üzerine kurulu oyun türü. bu oyunda temel unsurlar eşya toplayıp bunları çeşitli amaçlar için kullanma, oyundaki engelleri aşabilmek için bulmacaları çözme, çeşitli karakterle etkileşime girerek hikayede ilerleme şeklinde olur. text adventure, graphic adventure, puzzle adventure ve visual novel adı altında 4 alt türü vardır. bu oyun türünün ilk bilinen örneği olarak 1970'lerde yapılmış colossal cave adventure isimli text adventure türünde oyun gösterilir. puzzle adventure türünde ise myst ve the 7th guest en önemli ve popüler oyunlar olmuş, daha sonra birçok benzerleri de üretilmiştir. lucasarts 80'lerin sonundan 2000'li yılların başına kadar en bilinen ve önemli adventure oyun yapım şirketlerinden biri olmuştur. grim fandango ve monkey island serisi muhtemelen lucasarts'ın en popüler oyunları olmuştur. microids syberia serisi, post mortem ve still life 1 ve 2 gibi başarılı adventure oyunlarıyla bir diğer önemli oyun şirketi olmuştur. king's quest ve gabriel knight gibi oyun serileri ile bilinen sierra'da önemli adventure oyunu yapım şirketlerinden biridir. özellikle deponia serisi ile bilinen alman menşeili daedalic entertainment bugün point and click türünde adventure oyunları üreten en önemli yapım şirketlerinden biridir. bugün walking simulator olarak bilinen gone home, dear esther gibi oyunlar da adventure oyunu olarak kabul edilir. sınırlı kaynaklarla küçük bir alanı araştırarak veya mantığa dayalı bulmacaları çözerek bir odadan kaçmaya dayalı, içinde npc barındırmayan ve escape the room olarak bilinen oyunlarda adventure kategorisine girer. bir bulmaca kutusunu çözmeye dayalı the room serisi bu tip oyunlara örnek olarak verilebilir. detektiflik temalı seri halinde yayınlanan adventure oyunlar da son zamanlarda rağbet görmeye başlamıştır. bu oyunlara en popüler örnek olarak nancy drew ve carol reed serileri örnek gösterilebilir.
bu oyun türü genellikle batı ülkelerde ticari olarak 80'li yılların sonu ve 90'lı yıllar boyunca popülerliğini korumuş ancak 2000'li yıllar itibariyle doom ve half-life gibi first person shooters oyunları ve başta world of warcraft olmak üzere mmorpg türü oyunların yükselişe geçmesiyle ticari cazibesini kaybetmiştir. ancak asya ve avrupa ülkelerinde hala popülerliğini korumakta olan bir tür olup bugün artık kemikleşmiş bir oyuncu kitlesi vardır. adventure oyun türü çeşitli avrupa ülkelerindeki bağımsız yapımcıların ürettiği düşük bütçeli kaliteli oyunlarla (mesela fransa'da syberia ve çekoslavakya'da the black mirror) 2000'li yılların başında da başarılı örnekler vermeye devam etmiştir. ancak bugün geleneksel point and click adventure oyunları yerine action-adventure ve ınteractive movie denilen iki tür yükselişe geçmiştir. interactive movie türüne en popüler örnek olarak the walking dead serisi örnek verilebilir. action-adventure türünde ise hem aksiyon hem de adventure oyunlarından çeşitli unsurlar bulunur. ayrıca first person shooters türünün bazı unsurları da adventure oyunlarına katılarak başarılı oyunlar ortaya çıkmıştır. bunlara örnek olarak penumbra ve amnesia the dark descent verilebilir. son zamanlarda özellikle kickstarter gibi siteler aracılıyla bağış toplama yöntemiyle artık adventure oyun yapımcıları bir yapımcıya muhtaç olmaksızın kendi oyunlarını üretebilmekteler. bu şekilde yapılan oyunlara örnek olarak broken age ve broken sword 5 - the serpent's curse örnek verilebilir. oyunların artık steam gibi digital yollarla da satılabilmesi adventure oyun türünün canlanmasında önemli bir faktör olmuştur. avrupa ve amerika'da üretilen adventure oyunları dışında japonya'daki yapımcılar tarafından yapılan visual novel tarzında oyunlar da bu oyun türü içinde önemli bir yere sahiptir. buna popüler bir örnek olarak phoenix wright serisi verilebilir.
diğer yapım şirketleri:
(bkz: amanita design)
(bkz: frogwares)
(bkz: wadjet eye games)
(bkz: wizarbox)
(bkz: house of tales)
(bkz: king art games)
(bkz: pendulo studios)
(bkz: zoetrope interactive)
(bkz: darkling room)
(bkz: shadow tor studios)
(bkz: kheops studio)
(bkz: future games)
(bkz: the adventure company)
(bkz: dtp entertainment)
(bkz: legend entertainment)
(bkz: revolution software)
(bkz: telltale games)
(bkz: mdna games)
(bkz: her ınteractive)
(bkz: animation arts)
(bkz: deck13)
bazı websiteleri:
http://www.adventuregamers.com/
http://justadventure.com/
http://www.adventureclassicgaming.com/
http://www.adventurelantern.com/
https://adventuregamehotspot.com/
http://www.gameboomers.com/ (çözümler için)
http://www.walkthroughking.com/ (çözümler için)
http://adventuredoor.net/
https://www.adventurespel.nl/
https://www.adventure-treff.de/index.php
https://steamcommunity.com/groups/adventureren
https://forum.donanimhaber.com/…ardesligi--24425910
https://www.gamepressure.com/…mes/pc/adventure/b2w2
youtube kanalları:
https://www.youtube.com/user/adventuregamefan8
https://www.youtube.com/user/123pazu
https://www.youtube.com/user/theanpan/videos
https://www.youtube.com/…venturestoryarchive/videos
https://www.youtube.com/@adventurevault/videos
https://www.youtube.com/@gamespubyt/videos
https://www.youtube.com/…qxutgjjb2tegpujcg/featured (yeni point&click oyunlarını takip edebileceğiniz güzel bir kanal)
https://www.youtube.com/…_u9-kxuqaygsmtubesq/videos (tanıtım ve eleştiriler)
https://www.youtube.com/…er/grimbearddiaries/videos (tanıtım ve eleştiriler)
yakın o evi diyen kadının gözaltına alınması
-
ulan kadın "yakın o evi" diye katliama azmettiriyor, bir diğeri kafam kadar taşları arabalara atıp cinayete teşebbüs ediyor. bir dangalak da çıkıp bunların tutuklanmasına cadı avı diyor. cadı avı masum insanların bok yoluna gittiği durumlarda kullanılır, masum mu şimdi bunlar?
parkta spor yapan hamile kadına saldırı
-
spor yaparken saldırıya uğrayan bir kadının saldırıyı anlatırken "üzerimde kapüşonlu mont vardı ve her yerim kapalıydı" şeklinde bir açıklama yapması, daha doğrusu kendini böyle bir açıklama yapmak zorunda hissetmesi ne kadar acı verici bir şey lan. allah belanızı versin, memleketi getirdiğiniz hale bak.
2022 yazılımcı krizi
-
kaliteli türk yazılımcılar yurtdışına göçünce türkiye'de yazılımcı kalmayacak zannediliyor. 80 milyonluk memlekette mutlaka yazılımcı bulursunuz ama verilen işi kaliteli yapamazlar, kısa sürede yapamazlar, yapsalar bile maintain edilemez bir iş çıkarırlar.
"7-8 kişiyi çağırdım, istediğim kodu yazamadılar. o kadar gaza gelmeyin yazılımcılar" diye entry girilmiş. bu başlığın ana mesajı da bu zaten... daha sen konuyu anlamamışsın ki güzel kardeşim
ben şu an yurtdışında yaşayan, daha önce türk savunma sanayisinde çalışmış deneyimli bir yazılımcıyım. gelin size bir yazılımevi nasıl çalışır anlatayım. türkiyedeki yazılım ekiplerinde genelde 1-2 tane 10 senelik deneyimli yazılımcı, 2-3 tane 4 senelik uzman yazılımcı, 4-5 tane de yeni mezun yazılımcı bulunur. yeni mezun yazılımcılara, genelde en basit işler verilir. yeni mezun yazılımcılar, deneyimli ve uzman yazılımcılar tarafından düzenli olarak gözden geçirilir, yaptıkları hatalar kendilerine anlatılır ve nasıl yapmaları gerektiği kendilerine gösterilir. iş öyle bir raddeye varır ki, gözden geçirme bittiğinde kod baştan yazılmış gibi olur. uzman arkadaşlar genelde kendi kendilerine iş yapacak noktaya gelmişlerdir ama deneyimli yazılımcılardan gene destek alırlar. deneyimli yazılımcılar ise projenin asıl sorumlularıdır. işler kötüye giderse deneyimli yazılımcılara hesap sorulur. yıllar içinde deneyimli yazılımcıların tecrübesi uzmanlara, uzmanların tecrübesi yeni mezunlara geçer ve türk yazılım sektöründeki insan kalitesi giderek artar.
şimdi bu zincirden deneyimli yazılımcıların büyük çoğunluğunu ve uzman yazılımcıların en kalitelilerini çıkarırsanız ne olur? afedersiniz b.k olur. yılların deneyimi gittiği için yeni mezun yazılımcılara ve uzman yazılımcılara yol gösterecek kişi kalmaz. profesyonel projeler, üniversite dönem ödevi gibi yazılmaya başlanır. deneyimli yazılımcıların yol göstermesinden faydalanamayan yeni mezunlar, 10 yıl iş tecrübesi kazanınca eski deneyimli yazılımcılar kadar kaliteli iş çıkaramaz.
şimdi bu cümleyi bir çok kişi anlamayacak. "10 yıl çalışınca ikisi de aynı miktarda tecrübe kazanır" diye düşüneceklerdir. bu nedenle bu konuyu biraz daha irdeleyeceğim. yazılımevlerinin çalışma biçimleri vardır. buna kimi yerlerde süreç, kimi yerlerde process denir, kimi yerlerde way of working denir. bu çalışma biçimi insanların mabatlarından uydurdukları şeyler değildir. yıllar önce bir projede büyük ve muhtemelen şirkete maliyeti yüksek bir hata yapılmıştır ve şirket bu hatanın kök sebebini araştırıp, tekrarlanmaması için bir çalışma yöntemi geliştirmiştir. bu nedenle deneyimli yazılımcıların yol göstericiliği altında 10 yıl çalışan bir yazılımcı aslında 10 yıl kendi tecrübesi ve kendinden önceki 30-40 sene boyunca çalışan onlarca deneyimli yazılımcının tecrübelerine sahip olur. bu nedenle çok sayıda deneyimli ve uzman yazılımcı zincirden çıkınca, yeni mezun yazılımcı bir nevi amerikayı yeni baştan keşfetmek zorunda kalır ve daha önce yapılmış hataları tekrar eder durur.
bakın mesela işe alımlarda bile çalışanın daha önce nerelerde çalıştığına çok dikkat edilir. yozgatta ne olduğu belli olmayan bir şirkette çalışan birisini mi işe almak istersiniz, amazon'da çalışan birisini mi işe almak istersiniz? amazon'da çalışmış olan yazılımcı yanında amazon'un know-how'ını da getiriyor. bu çok değerli...
neyse bu konular zaten (bkz: aselsan sagem ve tai'den mühendis göçü) başlığında 2018 civarında tartışıldı, hatta chp'li milletvekilleri bu konuyu meclise taşıyıp "yazılımcılar neden gidiyor, türkiyede kalmalarını nasıl sağlarız, gelin bir konuşalım" demişti ve akp+mhp oyları ile reddedilmişti. sonra akp bir milyon yazılımcı yetiştireceğiz diye yola çıkıp k.çının üstüne oturdu. yani 2022 yazılımcı krizi 2013'lü yıllarda başladı aslında.
bu problemi bu zihin yapısı ile çözmemiz imkansız. eğer sloganınız 1 milyon yazılımcı ise yol planına bakmadan başarısız olacağınızı çok rahat bir şekilde söyleyebilirim. abd'de bile 3.8 milyon yazılımcı çalışıyor. türkiyenin eni ne, boyu ne ki 1 milyon yazılımcı çalışsın? işte bunlar hep avrupanın en büyük adalet sarayını yapalım, en uzun gökdelenini dikelim, en uzağa işeyelim zihniyetinden geliyor. tam bir arap mentalitesi. altın varaklı makam odalarında bu sloganı geliştirdikleri o kadar belli ki...
bakın türkiye bu mentaliteyle bir arpa boyu yol katedemez. bu vasatlıktan çıkışın tek bir yolu var. ekrem imamoğlu gibi yüzü avrupaya dönük, medeni bir siyasetçinin cb seçilmesi ve eğitimsiz kesimin ülke yönetiminden uzak tutulması. 1900'lerde yaşadığını zanneden, komplo teorisi bağımlısı, köylü kurnazı, vasat insanlar ülkeyi yönettiği müddetçe türkiye en iyi yetiştirdiği evlatlarını yurtdışına kaptırmaya devam edecek ve krizlerden hiç bir zaman kurtulamayacak.
21 ekim 2014 roma bayern münih maçı
-
öyle bir maç ki maçı dünyada heyecanla izleyen tek topluluk beşiktaş taraftarı.
alkol olan evde bereket olmaz
-
kesinlikle haklı bir önermedir.
alkol olan evde bereket olmadığı gibi ytong olan evde de briket bulunmaz.
ayrıca teyzesi defterdar olan da damda faytonla gezer.
camiye virüs girmez diyen kadın
-
şaşkınlık yaratan deyince vatandaşın biri çıkıp düzgün bir aksanla güzelce anlatarak koronavirüs hakkında bilimsel açıdan doğru bi şeyler söyledi sandım.
edit: başlığın eski hali: (bkz: bursa'daki şaşkınlık yaratan sokak röportajı)
ders çalışma isteği uyandıran şeyler
-
iki vizenin toplaminin tek haneli olmasi.