ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
istanbul havalimanı'nda anons yapılmaması rezaleti
-
ön edit: burada onlarca benzer olayı yaşadığını söyleyen insanlar var, kimi entri girerek kimi mesaj atarak anlatıyor.
belki bizim kontrol etmemiz gerekirdi, ama sürekli kaza olan bir kavşağa trafik ışığı konmaz mı yani. belliki bu sıkça olan, insanlara sıkıntı yaratan bir durum. bunu yine havaalanı yönetiminin kökten çözmesi gerektiğini düşünüyorum.
en mantıklı ve kolay çözüm bence, eski kapıdaki monitöre bir not düşülmesi, bu uçağın biniş kapısı değişti artık şurası, şeklinde bir not, böyle bir problemi ortadan kaldıracaktır.
-----------------
3. havalimanı yada istanbul havalimanı dediğimiz yerdeki anons yapılmama rezaletine birde isim uydurmuşlar.
sessiz havalimanı.
bildiğin anons yok. bilgilendirme yok, sorduğunda da izahat yerine tehdit var.
biz saat 4 deki uçak için saat 1 de vardık havalimanına. bileti aldık, üzerinde kapı numarası yazıyor. g2b.
saat 3 gibi gittik ilgili kapıya, bir saat öncesinden bekliyoruz.
zaman geçiyor buçuk oldu biniş saati geldi geçti, 45 geçti vs. hiç hareketlenme yok, eşime dedim heralde bizim uçak rotar falan yaptı, hiç hareketlenme yok.
dedi bi bak bakıyım, uçak saatine 15 dakka var, biz kapıda bekliyoruz, 8 10 kişi de bizim gibi ne yapacağını bilmiyor.
gittim baktım ekranların birine,
biniş kapısı değişmiş,
kırmızı kırmızı last call yazıyor
lan amk, nasıl last call, biz mal gibi bekliyoruz orda, niye bize söylemediniz kapının değiştiğini?
yeni biniş kapısı da g11 numaralı kapı, istanbul havaalanının en uzak kapısı, en dipte.
çantaları topla koştur 10 kişi. genci var yaşlısı var turisti var.
sonunda ulaştık biniş kapısına, oradaki görevlilere söyleniyoruz bu nasıl iş, neden bize haber vermiyorsunuz diye, diyolar ki - istanbul havaalanında anons yapılmıyor artık, siz takip edecektiniz.
e amk ozaman bileti verirken öyle söyleyin, uyarın bizi deyin ki, anons yok, arada bakın şu zıkkıma.
ben 3 saat önce gitmişim, biletimi almışım, biniş kapısına gitmişim daha ne diye ekranlara bakayım ki?
madem sesli anons yok, böyle bir değişiklikte telefona mesaj at, ne bileyim mail at, bizim olduğumuz yere birini gönder duyur, bin türlü yolu var.
bunların hiç birini yapma, milleti koştur.
bu işte bi bokluk var demesek, 3 saat önceden gittiğimiz havaalanında uçağı kaçıracağız.
demekki büyük güzel binalar yapınca iş burda bitmiyor,
yaptığın binanın kullanışlı olması
ve liyakat ile yönetilmesi gerekiyor.
sizin de haberiniz olsun, gözünüz ekranlarda olsun. kapı değişir, uçak iptal olur, yarına ertelenir,
kimse size bişey söylemez.
mal gibi beklersiniz.
edit: bir çok kişi destek verirken baya azımsanmayacak kadar kişi de kakdırıp kıçını baksaydın diyor.
bazıları da anons kelimesine takılmış.
ilk olarak ben bas bas bağırsınlar demiyorum, sessizliği ben de severim, ama bu uygulamadaki bir eksiklikten söz ediyorum.
bilgilendirme
anons bir bilgilendirme şeklidir, bunu yapmıyorsanız, yerine birşey koymanız gerekir, ben tek değildim, en az 10 kişi orada bekliyorduk, zaten garipliği de ben ve eşim farkettik, ve oradakilere söyledik. yoksa 10 kişi kaçıracaktık uçağı.
en basiti bir ekşici yazmış. bizim orda gözümüz kulağımız, bineceğimizi sandığımız kapıda ve üstündeki monitörde. ama o monitör kapalıydı. en azından eski kapıdaki monitöre not düşülse, bu kapıdaki biniş şuradan olacaktır diye, tüm problem çözülecek.
evet ben birçok kez havayolu kullandım ama böyle bir problemi ilk kez yaşadım.
kaldı ki okuma yazma bilmeyen birisi de olabilirdim.
belli bir saatten sonra kesilen biletlere yeni biniş kapısının numarasını yazmışlar, o yüzden biz orada 10 kişiydik.
jose ernesto sosa
-
olayla ilgili duyduğum en realist yorum;
"eşin korkuyorsa eşinden ayrıl amk beşiktaş'tan niye ayrılıyon?"
ahdhfjsnfjgnddgagfjf
kötü olan her şeyi yunanistan'a iteleme trendi
-
(bkz: akhos paritis)
10 şubat 2023 tsk'nın sahaya inmesi
-
türk silahlı kuvvetleri insiyatif alarak ilk gün sahada olmalıydı.
bu çarkı bozan utansın
az kişinin bildiği muhteşem web siteleri
uche okechukwu
-
hatırlıyorum, gaziantep fener maçı, uche ile ayhan omuz omuza mücadeledeler, ayhan yre düşüyo, uche topu uzaklaştırıyo, sonra ayhan sinirleniyo, hakem bakmazken geriliyo, ucheye tekrar omuz atıyor ve tekrar yere düşüyor...
sibel keloğlan
-
bir katilin karısıdır. kocasını savunduğu için onun da katilden aşağı kalır yanı yoktur.
(bkz: ibrahim keloğlan)
soldaki katil, sağdaki katil karısı
çocuk istiyorlarmış da olmamış da ondan sinirlenmiş de ibrahim.
ömrünüzce üreyemeyin inşallah.
yumurtalıkların kurusun sibel.
ruhu güzel insanların ortak özellikleri
-
erken yaşta ölmeleri.
anime yasaları
-
özellikle action ve mecha türündeki animelar için geçerli olan bazı
genellemeler şunlardır:
#1 – metafiziksel düzensizliği yasası
normal fizik kanunları geçerli değildir.
#2 – yerçekimini azaltma yasası
her ne zaman biri ya da bir şey zıplasa veya atılırsa yerçekimi o şey için 4
kat azaltılır.
# 3 – ses yükseltme yasası, anime akustik asal yasası
uzayda güçlü sesler (mesela patlamalar) çok daha fazla kuvvetlenir, çünkü
uzayda patlama sesini azaltabilecek hava bulunmaz.
# 4 – değişmez saldırı yasası, anime hareket asal yasası
saldırı hıza denktir. bir dövüş sahnesi olduğundan çok daha hızlıymış gibi
gösterilir.
# 5 – mekanik hareketlilik yasası,anime hareket ikinci yasası
en büyük mekanik alet en hızlı hareket edendir.
#6 – zaman değişim yasası
zaman her zaman sabit hızla sürmez. kahraman her soğukkanlı ve/veya etkileyici
bir şey yaptığında zaman durur, sevgililer ve arkadaşlar ölürken yavaşlar ve
bir dövüş başladığında hızlanır.
#7 – maddi ölüm asal yasası
iyi karakterin yada kötü karakterin ölmesi savaşın bitmesinin tek yoludur.ya
kötü karakter anlayamayacağı kadar hızlı ölür ya da çok uzun süren bir kavga
konuyu oluşturur. bu durumda iki taraf da birbirlerinin çalışma sistemini
kavramak için zaman kazanmaya çalışacaktır.
#8 - ikinci maddi ölüm yasası
as kötü karakterin ölümü hemen olmaz, zaman alır(kullandığı yada emrinde ki
derecesi düşük kötü karakterler için bu kural daha hafif şekli ile geçerlidir)
fiziksel yaralar ne olursa olsun ölümün onlara ulaşamayacağına inanmaları
onların doğal niteliği halindedir ve bu yüzden ölürken kendi ölümlerinin şoku
ile bunu anlayamamış olarak ölürler.
#9 – heyecanı vurgulama yasası
hareketin yoğun olduğu heyecanlı anlarda ekran bu sahnedeki karakterleri ayrı
ayrı gösterecek şekilde parçalara bölünür. aradaki ayrım çizgileri siyah
üzerine parlak renkler kullanılarak betimlenir.
#10 – heyecanı çoğaltma yasası
iyi karakter, kötü karakteri yaraladığında ya da yenilgiye uğrattığında, bu
olay en az 3 kez 3 farklı açıdan gösterilir.
#11 – doğal yanıcılık yasası
her şey patlar.her şey.
ilk kanıtlama: herhangi bir şey patlamak üzereyse şişer. patlamak üzereyken
şişmeyen şeyler de...
ikinci kanıtlama:büyük şehirler insani biliminin kabul ettiği en yüksek
derecede patlayıcı materyaldir. tokyo bu şehirler içinde en çabuk alev alan
şehirdir.
#12 – işık yasası
hemen hemen her şey enerji yüklü ışık yayar. iyi karakterli biri ya da şeyse
iyi, kötü karakterli ise de kötü..
#13 – enerji yayma yasası
enerji mekanik yada uzay aracı silahlarıyla ateş etmeden önce enerji
biriktirir. (çoğunlukla “enerji şişkinliği” olarak adlandırılır). silahların
patlama özellikleri yüzünden, bunun doğal yanıcılık yasası ile bağlantılı
olduğu sanılır.
#14 – ters öldürücü büyüklük yasası
silahın yıkıcı potansiyeli, büyüklüğü ile ters orantılıdır. iyi karakterin
sahip olduğu küçük bir silah, kötü karakterin sahip olduğu kocaman bir silahı
yener.
#15 – tükenmezlik yasası
kimse köşeye sıkıştırılmadıkça ve bilinçsiz değilse, asla varlığını,
silahlarını tamamen harcamaz ve kimsenin mermisi bitmez.
#16 – ters doğruluk yasası
iyi karakterin görevi doğru olarak bildiği ve uygulamaya çalıştığı kural her
ne kadar zor bir durumda olursa olsun elindeki güçle mümkün olabildiğince çok
şeyi savunmak ve kurtarmak ve bunu yaparken kendini sakınmamaktır. kötü
karakterinki ise ne olursa olsun elindeki gücü sadece kendi çıkarları için ve
iyi olan herşeyi yok etmek için kullanmaktır. (bu stormtrooper etkisi olarak da
bilinir)
örnek:bir iyi karakter darbeler yüzünden sersem bir halde olsa da karışıklığı
kontrol altına alır ve aynı anda çarpmak üzere olan bir aracı kurtarır. iyi
karakter tüm bunları orta yerde açık hedef halindeyken yaptığı halde ona ateş
eden bir tabur kötü karakter ise iyi karakteri vuramaz, ıskalar.
ilk sonuç:sahnede ne kadar çok kötü karakter varsa, birilerini vurma ya da
yaralama olasılıkları o derece azdır.
ikinci sonuç:her ne zaman iyi karakter başa çıkılmaz bir olayla karşı karşıya
gelse genellikle olasılıklar şöyle sıralanır: kötü karakterler derlitoplu bir
düzene girer, herşey kahramanın tek atışta hepsini yenip kurtulmasını
sağlayacak şekilde gelişir.
üçüncü sonuç:her ne zaman iyi karakter gerçekten kötü tarafından vurulsa, bu
yaralanma onun için bir kayıp değil tam tersine savaşma azmi olur ve yaranın
ağırlığına rağmen kalkar ve eskisinden daha güçlü savaşır ve... yener. ayrıca
bu yara genelde omuz gibi fazla önemli olmayan yerlerde olur ve bu onun
savaşmasını engellemez.
#17 – geçici romantik güvenilmezlik yasası
kötü karakter ya iyi karaktere aşık olur ki bu onun için iyi bir son
olmayabilir her zaman (kendini iyi için feda etmesi olasıdır)ya da iyi
karakteri kendine aşık edecek bir yol bulur ki bunu kullanması da zararınadır
aslında ya sonuç ters döner ve ilk olasılığa döner ya da planı ortaya çıkar ve
her zaman olduğu gibi yenilir...
#18 – kan kapasitesi yasası
insan vücudunda 12 galonun üzerinde kan vardır. bazen daha fazla(!)
#19 – şeytani kıvam yasası
tüm şeytanların ve diğer doğa üstü yaratıkların en az 3 gözleri, sivri dişleri
ve sarı yeşile ya da kahverengine benzeyen gözleri vardır ve sadece kılıç gibi
keskin uçlu silahlardan etkilenirler.
#20 - askeri güvenilmezlik yasası
büyük galaksilerin en geniş donanmaları, bütün orduları ve büyük savaş
makinaları son derece acımasız, katı yürekli kana susamış savaşçıları sevgi
dolu güçlü duygular gibi basit şeyler karşısında yenilebilirler.
#21 – taktik güvenilmezliği yasası
..........taktik dahilerini bile ...
#22 - önemsiz farkedilmezlik yasası
insanlar küçük şeyleri farkedemezler... kayıp vücut parçaları gibi ya da
büyüklüğü seattle kadar olan yaralanmaları.
#23 - gençlere özgü entellektüellik yasası
çocuklar yetişkinlerden daha zekidirler ve her zaman boyutlarının neredeyse
iki katı kadar sinir bozucu olurlar
#24 - americanthropomorphism yasası.
gerçekten çirkin kötü karakterler her zaman sıska amerikalılardır.
#25 - amerikalıları zihinsel olarak küçümseme yasası
aptal iyi karakterler her zaman iri amerikalılardır.
ilk sonuç: gerizekalı amerikalı kahramanlardan daha aptal olan kişiler
amerikalı çevirmenlerdir.
ikinci sonuç: amerikan çevirmenlerden daha da aptal olanlar ise amerikalı
yayıncılar ve sansürcülerdir.
#26 - çene orantısı yasası
kişilerin ağız büyüklükleri çıkardıkları sesin yükseklik derecesiyle doğru
orantılıdır. yani ne kadar çok bağırırsa o kadar büyük bir ağzı olur
#27 - kedigil mutasyonu (dönüşümü) yasası
yarı kedi yarı insan olanların çoğunun ortak özellikleri şunlardır:
dişi olmak
geniş duyma gücüne sahip olmak bazen bir kuyruğa da
mümkün olabildiği kadar küçük giysiler giyebilmek
#28 - ateş gücünü koruma yasası
düşmanı tek seferde yok edebilecek kadar kuvvetli bir silah varsa, bu silah en
sona saklanır ve son şans olarak kullanılır.
#29 – teknolojik kullanıcı yasası
uzay gemisi ve benzeri araçların yönetimi için resmi eğitim gerekliliği
karmaşıklığı ile ters orantılıdır.
#30 - zıtlaşma parlaması yasası
savaşçılık ve kuvvet gibi özellikler ya da güçlü iyi duygular son derece
yüksek seviyeli ve gizemli bir parlaklık şeklinde oluşumlar yayar. bu oluşumlar
genellikle kötü karakterler için kırmızı iyi karakterler içinse mavi renkte
betimlenir. bunun nedeni mavi rengin elektromanyetik spektrumda kırmızı renkten
daha üst seviyede olmasıdır.
#31 – insan biçimli olmayanların düşmanlığı yasası
tüm çirkin ve insani olmayan yaratık türleri düşmandırlar ve genellikle
olabilecek en adi yollarla insanlığı anlaşılması güç ve karanlık sebeplerden
dolayı yok etmek isterler.
(bkz: http://www.anime.gen.tr/ )
sıçtık kelimesinin mesleklerdeki terminolojisi
manisa'da üçüncü eşini de öldüren katil
-
kısa süre sonra dördüncü eşini öldürebilmesi için adli kontrol şartıyla serbest bırakılacaktır.
26 haziran 2018 kemal kılıçdaroğlu açıklaması
-
adeta kaybedeni olmayan bir secim. eline mikrofonu alan başarılı olduğunu iddia ediyor.
ıyı parti onca baskıya ve medyaya rağmen %10 aldi. başarılı.
mhp baraj altı kalacak derken %11 aldı. başarılı.
erdoğan %52 ile 16 yıl sonra yine kazandi. basarili.
ınce partisinden 8 puan ileride. başarılı
hdp barajı geçti. başarılı
kim kaybetti lan bu seçimi ?