• demo - bana bunu da mı yapacaktın ha alçak, allahından bul!
    ibo - yaptım, yine yapıcam, söyle anan güzel mi?
    demo - neee?! işte bu asla affedilmez. ama bi gün bana döneceksin
    ibo - eeeyh bana ne be, çekilmiyorsun artık.
    demo - anladım değmezmiş sana, dost kalamam artık.
    ibo - biraz geç kalmadın mı yavrum, gölge etme başka ihsan istemez , ee herkes hak ettiği gibi muamele görür bu dünyada.
    demo - demek ihanete de uğrayacaktım haa, iyi dinle o zaman ibo, bi gün gelecek barlar benim cuktıslı şarkılarımla coşacak ve üstümde donla beyaz çarşaf üzerinde kilpler çekeceğim, sen ise yıllardır hayalini kurduğun nba i bırak yunanistan dan öteye gidemeyeceksin, işte o gün sana kıçımla güleceğim.
    ibo - of yeter be, bi de kına yakarsın, oldu mu?
    demo - o zaman sana veda.
    ibo - unut beni!
    demo - unuttum boyunu posunu huyunu suyunu bu aşkın sonuğğnu.

    yıllar yılları albümler albümleri kovalar

    demo - yanılmışım, ühüü
  • barlarda eller kollar sallanarak eşlik edilen şarkılar olması bu tavrın oluşumundaki ana etkendir. dinlenir, eşlik edilir, herkes kendinden paye çıkarır eğlenir. hala ibrahim kutluayla özdeşleştirilmesi saçmalık olur. ne bileyim insanın kalbi yaralı olsada sıkılır be...

    ilk albümlerde bu tavır kasıtlı olmuş olsada bu tarz'ın özellikle gece hayatında tutması başarıyla gözlemlenip ticari anlamda devam ettirilmesi stratejik olarak mümkün ve mantıklıdır...
  • kliplerinden bahsediyorsak doğrudur ancak mevzumuz şarkılarındaki "sikimde değilsin tavrı"ysa, bunu da demet akalın'a yaftalamak çok doğru değil kanımca.. şarkı sözlerini kendisi yazmayan demet akalın'ı şarkı sözlerinden dolayı yargılamayı doğru bulmuyorum.. kendisi şarkı seçimlerinde aktif rol alıyor olabilir, hatta ilk zamanlardaki şarkılarında malum şahsa yapılan göndermeler bulunuyor ve gene hatta bazı şarkılar direkt ona hitaben yazdırılmış da olabilir, ancak bizler de şarkıcı ve geçmiş ilişkisi hakkında zihnimizde yer eden karelerden dolayı yaptığı her işi esmer yarime yapılan bir gönderme olarak algılıyor da olabiliriz.. akabinde, giden birine gösterilecek tavır olarak "sikimde değilsin" duruşu sergilemeyi düstur edindiğimizden, her bir şarkısını buna yoruyor da olabiliriz.. olamaz mıyız??

    ayrıca; magazin gündemindeki konumu, dandik dundik söylemleri, gazetelerde yakın zaman öncesine kadar zırt pırt çıkan ayrıldık/barıştık haberleri, eski manken oluşu, müzik hayatına başlarken populer kültür malzemelerinden herhangi biri olarak bu dünyaya adım atması, başlangıç kitlesinin yeni yetme/ müzikten anlamayan/ eller havaya tipteki insanlar olması ve o dönemlerde hakikaten bu tip insanlara yönelik müzik yapması, en önemlisi de eski ilişkisi nedeniyle ne yaparsa yapsın bir türlü kabullenilemeyen bir insan olması, demet akalın'ın (şarkılarında varolduğu farzedilen) bu "sikimde değilsin" tavrını eleştirmemizi haklı kılıyor bilinçaltımızda.. halbuki bu tavır kötü müdür?? bence hayır.. ama bu şarkıcı ve ona benzer insanlar sergiliyorsa kötüdür.. "onlar bugün var, yarın yok" iğrenç insanlardır.. öyle mi?? bu kadın öyle değil, artık şarkılarında öyle bir tavır yok, varsa da bu yadırganacak birşey değil.. naçizane..

    çıkış dönemine bakarak yargılıyoruz, kendisine haksızlık ediyoruz..

    not: işbu entry, demet akalın'ı savunuyor görünmemek için "demet akalın, esasen sen de skimde değilsin" tavrında yazılmıştır.. şarkıları güzel olsa da henüz bir "sezen aksu" olmadığı için, "de beers'ın allah belasını versin, demet akalın dinliyor" küçümsemelerine maruz kalınmak istenmemiştir.. böylece kendisini s.klemediğimiz, sadece şarkılarının güzel olduğunu savunduğumuz anlaşılacak, iki yüzlülükle kendimizi işin içinden sıyıracağız.. yok ya!!
  • son albümündeki şarkıları henüz inceleme fırsatı bulamadıysam da ilk klibini çektiği mucize şarkısıyla devam etmekte. lakin tıpkı boyunu posunu, huyunu suyunu unuttuğu adamın yalanla dolanla geri dönmesinin eski huyu olduğunu söylediği çelişik şarkısında olduğu gibi, bu defa da isim neydi, çıkaramadım, adın neydi, hatırlamadım dediği adama geçen sene ayrıldıklarını yine kendisi hatırlatmakta.
  • hande yener'in ilk dönemlerinde de rastlanır bu tavra.
  • eski bir aşktan rant sağlamanın yolunu göstermektedir. bunu ilk defa günümüz gençlerinin aklına yerleştiren gidenin ardından her şeyi söylemeyi uygun gösteren davranışlar silsilesidir.her şey olmuş bitmiştir ama hala unutulamamış bir aşk vardır belki ama şu gerçek ki bu tavır artık yaşanılmış bir aşkın değil onun sayesinde gelen rantın eseridir..
  • ilacı, ibrahim tatlıses şarkılarındaki "aşgımdan ölecek de olsam yamuğunu görürsem skertirim" vurgusudur.
  • ağırlıklı olarak ersay üner'in eseridir. kapasiteyle mi alakalı bilmiyorum ama bundan iyisi çıkmıyor sanırım adamdan. yani bir insan kaç tane ayrılınan sevgilinin ardından "unuttum seni, sallamıyorum" tadında şarkı sözü yazabilir merak ediyorum. kendisi rekora koşmakta. demet de zaten bir yerde "ersay beni iyi anlıyor, bana uygun sözler yazıyor" demişti. kendisi de bu "ayrılığın acısını unutamadım" durumundan memnun herhalde. en azından prim yaptığının, tuttuğunun farkında olduğunu bildiği için o da bunu değiştirmeye çalışmıyor. yalnız hafiften bir seda sayan, bir kadırgalı havası var kendisinde. sanırım asıl sorun söylediği şeylerle bu güçlü kadın imajının pek örtüşmemesi. ama yine de yazan memnun, söyleyen memnun. dinleyen kitleyi de biliyoruz. onlar da memnun. kurcalamamak lazım o zaman fazla.
hesabın var mı? giriş yap