• - neriman senin şahidin selma abla olmayacak mıydı, kim lan bu dişlek?
    - eski bir tanıdık canım
    - nasıl tanıdık bu ya, biz bunu tanıyamadık,ne sözde vardı ne nişanda, takmış boynuna papyonu, ben bu herifle fotoğraf çektirmem. doğruyu söle kızmıcam, kim bu dallama..
    - peki ama bak kızmak yok. seneler önce ben bu papyonluya verdim tamam mı ama öyle bir iki sefer yani, sonra bu çok büyüttü olayı yok ilk beni sikmiş daha önce kimse oral seks yapmamış falan.. tutturdu şahit olacam diye napıyım rezillik mi çıksaydı
    - çok iyi yapmışsın baştan sölesene benim de kötü kötü şeyler geldi aklıma hay allah ya... beni affedebilecek misin neriman...
  • abimiz hepimize iyi bir cinas nasıl olur dersi vermiştir bu parçada.

    son dörtlüğe bakalım:

    nikah masasına oturdun işte
    dayanmak çok zormuş böyle sevince
    sana mutluluklar sözüm kardeşçe
    at artık imzanı git bir an önce

    ikinci mısrada, "nikah masasına oturmanın sevincine dayanmanın zorluğu" ve "bu kadar çok sevince sevgilinin masaya başkasıyla oturmasına katlanmanın zorluğu" çift anlamı mevcut.

    (bkz: sen neymişsin be abi)
  • call me to your wedding my darling
    i will be your witness if you want my darling
    if anyone asks "who is this man"
    an old friend you can say my darling
  • filmdeki 3 sahne beni benden alir goturu atlantisle birlikte sulara gomer..
    1. si banunun umit besene guner umit tarafindan bafillendigini anlattigi sahnedir..lakin bunu banu umitin yuzune soyleyemez.umitin tam bir sazanlikla banuyu goturdugu gelinlik dukkanindaki giyinme kabinlerinin birine girerek soyler.. kabinin disinda ise yikilan bir umit besen birakir geriye..
    2.banunun guner umit tarafindan haspel kader umit besenin calisdigi gece kulubune gidilme sahnesi oncesi banu kendini viskiye vermisken guner umit banu ya donerek "sen sarhossun" der.orda banu oyle bir bakis atar ver ardindan "hayirj deilims" der ki insani astral seyahate yonlendirir..
    3.banunun unutulmaz araba sahnesi oncesinde umit banuya "kac para saatin ha","ne kadar verdi o adam senin bir geceligine" gibi sozlerle banuyu internet kafeye benzetir..
  • umit besen'in 1980'li yılların ortasında yapmış olduğu, sözü ve müziği kendisine ait olan, sevdiği kız başkasıyla evlenen kişilerin favori şarkısı. o zamanlar klip endüstrisi gelişmediği için promosyon amaçlı, aynı ismi taşıyan bir film çekilmiştir. sözleri şu şekildedir:

    "nikahına beni çağır sevgilim
    istersen şahidin olurum senin
    bu adam kim diye soran olursa
    eski bir tanıdık dersin sevgilim
    ***
    hayaller kurardık biz yıllar önce
    hiç yoktu hesapta ayrılık bizce
    bilirsin ne kadar görmek isterdim
    beyazlar içinde seni öylece
    ***
    garibin biriysem sevemez miyim
    aşkla karın doymaz diyen ben miyim
    şimdi çok zenginsin ben aynı garip
    sana bir buket gül veremez miyim
    ***
    nikah masasına oturdun işte
    dayanmak çok zormuş böyle sevince
    sana mutluluklar sözüm kardeşçe
    at artık imzanı git bir an önce" ...
  • ben bu şarkının sonunu hep:

    "sana mutluluklar sözüm kardeşe
    at artık imzanı git bir an önce"

    anlardım. potansiyel kavga ortamı ve o çocuk mimikli org başındaki bıyıklı adamın dellenmesi canlanırdı kafamda.
  • filmi için konuşuyorum; bu filmde bir sahne vardır ki ümit besen bu sahnede oyunculukla ilgili o güne kadar bilinen ne varsa hepsini birer birer alt üst etmiş, yakmış, yıkmış, oyunculukla ilgili yazılmış bütün kitapları yırtarak, oyunculuğun kitabını bu sahnede yeniden yazmıştır...

    dediğim sahne, banu alkan'la aralarındaki buzları eritip, güzel güzel konuştuklarının hemen akabininde ümit besen'in 1 saniye içinde bile değil 1 salise içerisinde cinnet getirip: "bu yatakta başkasıyla yattın!! tatlı sözler fısıldadın kulağına!!! bana da zevk ver, parayla değil mi?!! hadi soyun!! tecrübelisin sen!!" diyerek delirdiği sahnedir...

    bu sahnedeki ümit besen oyunculuğu gerçekten sıradışı ve sinema tarihinde eşine benzerine rastlanmamış bir oyunculuktur. ümit besen'in sadece saniyenin milyonda biri içerisinde tam olarak zıt bir psikolojiye bürünebilmesi, cinnet anını gerçekten yaşaması diyemiyorum çünkü hakikaten cinnet getiren biri bile orada o kadar inandırıcı olamazdı ve tabii ki bahsi geçen sahnedeki özellikle kafa hareketleri, surat ifadesi, el hareketleri, vücut dili ve mimikleri ise tek kelimeyle inanılmazdır...

    neyse lafı fazla uzatmayalım ve ümit besen'in o senelerde en iyi özel efekt ödülü de dahil olmak üzere 7 dalda oscar'a aday gösterilerek 12 dalda oscar almış muhteşem performansının linkini verelim:

    (bkz: http://www.youtube.com/watch?v=-i1198ukli0)
  • ümit besen gibi mülayim, eski sevgilisinin nikahına gitmeyi düşünebilecek kadar modern, mezhebi geniş, komplekssiz bir insanın dahi şarkı ilerledikçe ajitasyona, sabırsızlığa meyyali, eski sevgili nikahına gidilmemesi gerektiğine delalet. halet-i ruhiyenin "nikah şahitliği" ile "imzayı at da gidek hadi" arasındaki geçişi 4 dakikayı bulmuyor bile.

    sırf bu örnek dahi nikahlara teşrifin çok daha özel durumlarda gerçekleşmesi gerektiğini kanıtlar cins. ablasınınki dahil hiçbir nikaha gitmemiş olan ben mesela, insanların birbirini en iyi nikah salonlarında tanıyacaklarına inanıp tüm randevularımı kadıköy zübeyde hanım evlendirme dairesi'ne nazır veririm. ezkaza korteje dahil olduğumuzda da acun'un garanti bonus reklamında sorduğu soruları dayayıp muhattabımı daha yakından tanımayı tercih ederim.

    olur a, günün birinde "alex mi hagi mi" dersem, sorunun yanıtı sergen'dir. trick question hep, düşmeyin. 3. kıtadaki "garip" ajitasyonu olmasa şarkı 10 numara. 4. kadehten sonra mutlaka bi kez dinlerim.
  • orta okulda aşık olduğum kızın bu sabah evlenmesi ve nikah şahidi olarak da beni istemesi sonucu, bifiil yaşamış olduğum şarkı. tabi ki kıza karşı bişi hissetmiyorum artık (o zaman da hissettiğim meçhul, çocuk kafası işte) allah mesut eder inşallah dedim tüm içtenliğimle.
  • filmde güner ümitin saç ve bıyık renginin hex code karsiligi 000000dır.
hesabın var mı? giriş yap