ravenloft
-
gönül isterdi ki kapak çizimlerini matthew stawicki ya da larry elmore gibi kişiler yapaydı o zaman güzel olan kitaplar daha sağlam kapaklarla göze de hitap ederdi ama inatla komik çizimlerle karşımıza çıkmaktadır. oysa ki kitapları ne de güzeldir.
-
vampire of the mists - christie golden (türkçeye çevrilmiş) sislerin vampiri
knight of the black rose - james lowder (türkçeye çevrilmiş) kara gül şovalyesi
dance of the dead - christie golden (türkçeye çevrilmiş) ölülerin dansı
heart of midnight- j. robert king
tapestry of dark souls - elaine bergstrom
carnival of fear - j. robert king
i strahd the memories of a vampire - p.n. elrod (türkçeye çevrilmiş) ben strahd bir vampirin anıları
the enemy within - christie golden
mordenheim - chet williamson
tales of ravenloft - brian thomsen
tower of doom - mark anthony
baroness of blood - elaine bergstrom
death of a darklord - laurell k. hamilton
scholar of decay - tanya huff
king of the dead - gene de weese (türkçeye çevrilmiş) ölülerin kralı
to sleep with evil - andria cardarelle
lord of the necropolis - gene deweese (türkçeye çevrilmiş) ölüler şehrinin efendisi
shadowborn - william w. connors & carrie a. bebris
i, strahd the war against azalin - p. n. elrod (türkçeye çevrilmiş) ben strahd azalin'le savaş
spectre of the black rose - james lowder& voronica whitney robinson (türkçeye çevrilmiş) kara gül'ün hayaleti
edit: güncelleme -
(bkz: fantastik edebiyat)
-
türkçesi kuzgunyuvasi olan bir fantastik kurgu dünyasi. ravenloft dünyasi strahd'in dark powers ile bir anlasma yapip vampir olmasiyla baslamistir. bu dünya basta ufak bir toprak parçasiyken yavas yavas baska dünya ve boyutlardan gelen sehir,kasaba ve köylerle büyümüstür.ravenloftun çevresi sislerle çevrili olup buaraya hakim olan dark powers'in istegi ile bu sisler orda yasayanlari baska yerlere götürebilmektedirler.bu dünyada büyü hatta fizik yasalari bile degiskenlik gösterebilmektedir.bu topraklardaki her ülkenin kendi kötü lordu vardir ve bu lordlar dark powers tarafindan özenle seçilip getirilmistir.ravenloftta genel olarak bir korku ve ümitsizlik havasi hakimdir.zaten bu dünyayi böyle yapan üstünde yasayanlarin inançlari ve yasama biçimleridir. çoklu evrende (bkz: multiverse) inanç her seyi etkilediginden kötülük dolu bir halk ve üstünde yasadiklari topraklari dark powers marifeti ile ravenlofta katilmaktadir. bu dünyada oyun oyanatacak dmler diger dünyalar hakkinda da bilgi sahibi olmalidirlar çünkü ravenloft bir çok dünyanin en kötü yanlarinin birlesimi gibi bir yerdir ; bir çok irktan ve dünyadan canli yer almaktadir burada. bunun disinda dmler oyunlarini bir korku filmi havasinda da oynatabilirler, umutsuz bir destan havasinda da ancak bilinmesi gereken kahramanlarin her zaman çaresiz olmasi gerektigidir.günes battiktan sonra ne kadar para verseniz hiç bir han kapisini açmaz bu dünyada ya da destegini isteyebileceginiz parlak sövalyeler yoktur.çok önemli olan bir sey de ravenloftta genel bir korku ve umutsuzluk havasiyla oyun oynansa bile oyuncularin tek bir dayanak noktasi olmalidir o da yine umuttur.
-
(bkz: ravenloft'ta paladin olmak)
-
seri kitaplari :
(bkz: sislerin vampiri)
(bkz: ben, strahd, bir vampirin anilari)
(bkz: kara gul sovalyesi)
(bkz: kara gul'un hayaleti)
(bkz: ben, strahd, azalin'le savas)
(bkz: olulerin krali)
(bkz: oluler sehrinin efendisi)
(bkz: olulerin dansi) -
(bkz: ravensoft)
-
dm'lerin ve oyuncularin pek bilmedigi nightmare lands bu dunyadadir. keyifli bir hikaye yazmak icin sadece dunyayi bilmek kitaplari okumak gerekmez ayni zamanda bazi karakterleri cok iyi anlamak lazimdir ve cok iyi bir okuyucu olmak lazimdir. gothic/horror kitaplarinin bol oldugu bir kutuphane gerekmektedir. korkunun on planda oldugu bir oyunda oyuncularinizin karsisina kocaman kocaman vampirler yuzlerce zombie'ler cikartarak korkutmayi bekleyemezsiniz/beklememelisiniz. ironi ve romance cok onemlidir bunlar olmadan oyun ucuz teenslasher filmlerine doner. oysa amac bir edgar allen poe yada bram stoker's dracula oykusu yaratmaktir. ve asil sorun boyle orjinal bisiiler yazdiktan sonra devam etmeniz gerekir surekli kendinizi yenilemek yeni fikirler cikarmaniz gerekir.
ayrica dunyanin yapisi cok esnektir hic olmamıs domainler yaratmak veya olan domainler icinde kucuk detektiflik hikayeleri yazmak. yazılmıs olan gizli orgutleri kullanmak veya sıfırdan bir orgut yaratıp bunun cevresinde bir hikaye cevirmek veya her domain de onlarca bulunan abondoned estate ler icinde bir ailenin hazin cokusunu veya cok uzun zaman once gizlice yasanmıs yasak bir ask i kesfettirmek playerlara, strahd ile konusturup vampir kesmeye gondermekten yuzlerce flesh golem veya werebeast kestirmekten oraya kos buraya kos path of darkness a gir yok olmadı bilmemne madalyonunu bul yok efendim daha cok vampir kes 50 kisilik koyden 12 tane vampir i temizlemekten cok daha keyifli ve akılcı bir oyun ortaya cıkaracaktır. kaliteli oynanmıs bir ravenloft oyunu hicbir dunyada varamayacagımız bir tat bırakacaktır damagınızda.
tabii esnek oldugu kadar da kısıtlayıcı bir dunyadır. iyi bir dm oyun icine unlu karakterleri soktu mu bu karakterleri cok iyi oynatmak ve her hareketlerine bir neden bulmak zorundadir. oyuncular bilsin bilmesin, bu sarttir vesvesedir. dunyada hersey olabilir ama herseyin bir nedeni vardir. gerektigi zamanlarda dm oyuncularini ezmeli,surundurmeli (ama asla asla oyundan koparmamalidir) ve asla oyuncularin roleplaying veya mantık yurutme hızlı dusunme yetenekleri altında ezilmemelidir. mantıklı ve tam bir politikacı gibi konusan bir oyuncunun strahd gibi bir karakteri koseye sıkıstırması tabiri caiz ise got etmesi ve sırf bu yuzden strahd ın kızıp oyuncuyu kesmesi hoduk bir dm lik belirtisidir ravenloft taki domain lord olmak uzre unlu karakterleri oynamak hızlı dusunmeyi gerektirir eger hazırcevaplık ve hızlı dusunmek gibi yetileriniz yok ise bu karakterleri oyun icine sokmak zorunda degilsiniz.
iyi bir ravenloft dm'i karakterleri oldurmemeli surundurmelidir. en guclu savasciyi kiz gibi aglatmalidir istediklerini elinden yavas yavas almali kaybettiklerini geri kazanmak icin benligindeki son hazinesi olan iyiligini ve safligini (ve akli dengesini) yavas yavas
kaybettirmelidir her ne kadar karakterler aciz hissetseler de ana rol onlarda olmalı devlerin kapısmasında tribun izleyicisi gibi takılmaları olabildigince kacınılması gereken bir durumdur belki 1 veya 2 kez olmalı ama ucuncude oyuncular bu ne len diyecektir.
power play hack&slash tarzi oyunlar kesinlikle olmamalı abi 3 vampiri kestiniz uzaktan 2 werewolf geliyor simdi naapcaksınız tadındaki oyunlar anlamsızdır sacmadır boyle oyunlar oynayıp dunyayı suclamak yersizdir.... -
second edition kurallarında fear ve madness checkleri tamamen ortadan kaldırıp onun yerine call of cthulhu 100'luk sistemini entegre edince tadından yenmeyen setting.
-
ankaralı grup lost infinity'nin bu sene çıkmış olan albümü.
1. begining of damnation
2. nocturnal desire
3. laments of dusk
4. eleanor
5. effects of antares
6. ...and then black roses bloom
7. the maranatha upon the zephyr
8. bleeding mists
9. forsaking of hesperus
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap