hesabın var mı? giriş yap

  • pek çoğu sadece evlenilen kişi ile ilgili olan detaylardır. mesela:

    sen eğer sadece yazın bacaklarını alan bir kızla evlenirsen muhtemelen evlenince bacaklarını almaz.

    ya da aynı şekilde horlayan bir adamla evlenirsen evet, evlenince de o adam horlar.

    dişlerini fırçalama, ağız suyu kullanma alışkanlığı olmayan, dişlerinde çürükler olan, sigara içen bir kadın/erkekle evlenirsen sabahları ağzı kokar.

    görücü usulüyle evlenmediyseniz bunları geçelim.

    banyoda geçen şeyler de tamamen kişilikle alakalıdır. ben duş alırken kimse banyodaki tuvaleti kullanamaz ya da ben tuvaleti kullanacaksam kimse banyoya ayak basamaz.

    eşim benim yanımda gaz çıkartmaz mesela, ya da ben onun yanında çıkartmam. çünkü taa çıkmaya başladığımız dönemden beri ben bu konuda dikkatli olmuşumdur. ya da mesela o bir kere geğirmiştir benim yanımda, ben de kibarca bunun çok ayıp olduğunu düşündüğümü söylemişimdir. ve evet ben evleneceğim kişiyi doğru seçtiğim için o benim bu düşünceme de saygı gösterir.

    burda gelip eşleriniz hakkında atıp tutmanızı geçtim, yazdıklarınızı okudukça evliliğinizi öylesine yaptığınız düşüncesi oluşuyor bende, o evliliğe dair mide bulandırıcı bir detay oluyor haliyle de.

  • genç bakışta süleyman demirel konuk. abbas güçlü program sonunda katılımcının karnesini alkış yardımıyla tespit ediyor...
    şu nasıl bu nasıl alkışlar geliyor:
    - peki süleyman demirel seçime katılsa oyunuzu verir misiniz?
    * pek az alkış
    abbas efendi pis pis sırıtıyor,
    tokat gibi cevap:
    -ben daha oy istemedim ki.
    *alkış kıyamet...

  • - abi sen kız mısın? niye küpe takıyorsun?
    + çok ayıp, ben kızım... şimdi o kadar çirkin miyim yani?
    - ee... şey... ama sakalın da var
    + hastalığım var o tüyler ondan. çok kırdın beni ufaklık
    - abla çok özür dilerim ya böhüüeee

  • - bir de çekirdek alayım.
    - tabii. (horş şorş)
    - açık çekirdek olmasın ama. tadım yok mu?
    - tadım yok abi.
    - hiç mi yok?
    - hiç tadım yok abi.
    - hayırdır? ekonomik krizden mi?
    - yok abi, hep böyle. hiç tadım olmadı ki şimdiye kadar.
    - kız meselesi mi?
    - nerden bildin be abi? evet, öyle. ömrümü verdim, o hala mal da mülkte.
    - gözlerinden belli. leblebisi var mı peki tadımın?
    - o da yok abi. açık var. zaten leblebi çerez değildir ki abi.
    - olur mu? birayla iyi gidiyor.
    - hayırdır abi bir derdin mi var? bira mira?
    - öyle.. herkesin bir derdi var. tamam açık olsun. 200 gram.
    - leblebilerimiz güzeldir abi. çifte kavrulmuş.
    - tadımınkiler kaçta kavrulmuş biliyor musun?
    - bilmiyorum abi. dedim ya hiç tadım olmadı burada.
    - peki ilerde olacak mı?
    - allah bilir abi.
    - allah distribütörlüğe mi başlamış, ne diye onu karıştırıyorsun?
    - karıştırmıyorum abi. nasıl karıştırayım ki hem. sadece leblebi istedin.
    - doğru sen de haklısın.
    - leblebiyle lebleyi elbette karıştıracağım abi. tek denemede 200 gramı tutturamayabilirim.
    - kaç yıllık leblebicisin?
    - leblebici değilim abi, kuruyemişçiyim.
    - kaç yıllık kuruyemişçisin peki?
    - 40 yıllık kuruyemişçiyim.
    - peki böyle muhabbet gördün mü?
    - görmedim.
    - son
    - evet katılıyorum.
    - credits.

    kendimden full performans verim alamıyorum, çok iyi değilim, sakinim, durgunum, birazcık da yorgunum anlamında bir deyiş.

  • bazıları karın ağrıtandır.

    başlık: dedem savaş çıktı diye apar topar köye gitti

    dedeme dokunmatik telefon aldım, torunlarından birisi de telefona clash of clansı yüklemiş. otururken bildirim gelmiş köyünüze saldırı düzenleniyor diye, adam heyecanla apar topar ilk uçağa atlayıp köye gitti amk.

  • asker çocuğuyum ve askerliğimi asteğmen olarak diyarbakır’da yaptım.

    övünülecek bir yanı yok bunların, zorunlu askerlik yanlıştır. oğlum olsa bedelli yaptırırım. asteğmen olup muvazzafların yerine nöbet tutması veya er olup araba yıkaması için yetiştirmiyoruz çocukları.

  • bu savaşta aşçıları rolü çok büyüktür zira belki de tarihte aşçıların kazandırdığı tek savaştır.

    olaylar şöyle gelişmiştir:

    1595’te ölen sultan 3. murad’ın yerine 3. mehmed tahta geçmiştir. hatta yeni padişah tahta geçişinin üzerinden çok zaman geçmeden, büyük bir yenilgi haberiyle sarsılmıştır çünkü 70 bin kişilik büyük bir avusturya ordusu, mehmed paşa komutasındaki estergon kalesi’ni ele geçirmiştir. bu yüzden vezirleri padişah’a dedesi kanuni sultan süleyman gibi sefere çıkması gerektiğini söylüyorlardı. devrin en önemli ulemalarından ve kendi hocası olan hoca saadettin efendi’nin de teşvikiyle, uzun bir aradan sonra padişah, ordunun başında 25 haziran 1596’da istanbul’dan hareket etmiştir. ordu, 12 ekim’de eğri kalesi’ni fethetmiş. iki ordu da, 22 ekim 1596’da haçova sahrasında karşı karşıya gelmiştir.

    avusturya ordusu 100 ila 120 bin askerden oluşuyordu. osmanlı ordusu da 50 bin kapıkulu, 60 bin eyalet askeri ve tatar atlısı ile 110 bin kişi kadardı. iki gün süren haçova muharebesinin birinci gününde, osmanlı kuvvetleri, avusturyalıların birliklerini püskürtmüş ve düşmana ağır kayıplar verdirmişti.

    ikinci gün ise avusturya birliklerinin şiddetli hücumu karşısında, osmanlı ordusunun sağ tarafı çökmüştü. harbe bizzat katılan tarihçi peçevi’nin anlattığına göre, ordunun hazinesini muhafaza eden sipahi ve yeniçeriler de mağlup olmuş, düşman, hazine sandıkları üzerine çıkarak, bayraklarını sandıklarının üzerine dikip, sevinçten dans etmeye başlamıştı.

    düşman askeri, hazine sandıklarına bayrak dikecek kadar yaklaşınca padişah üçüncü mehmed’in endişesi iyice artmıştı. hatta bazı düşman askerleri padişahın otağına kadar gelmiş, burada padişah’ı koruma derdine düşen enderun ağaları tarafından öldürülmüştü. savaş, bu derece aleyhte gelişirken, harp talihi beklenmedik bir şekilde türklerin lehine dönmüştü. osmanlı karargáhındaki seyis ve aşçılar yağmaya dalan düşman askerlerine karşı kepçe, balta, odun yarması, lobut ve odunlarla hücuma kalkarak, önlerine geleni tepelemeye koyulmuşlar ve "káfir kaçtı!" diye bağırmaya başladmışlar. bu sesin etkisiyle düşman askerleri paniğe kapılmış ve öncü kumandanı sinan paşa gizlendiği pusudan çıkarak süvarileriyle düşmanın arkasını sarmıştır. bataklıklara sürülen düşman askerlerinden 50 bini kılıçtan geçirilmiştir.

  • son hali sayesinde farkettim ki sozlukte ciddi oranda bir entry'yi once turkce harflerle yazip sonra turkce harfleri cikaran bir kesim mevcut. gozlerime inanamadim.

    soyle mesela: entry "şebekliğin lüzumu yok" iken "$ebekligin luzumu yok" olarak editleniyor. birden fazla yazarin bunu yaptigini gordum.

    tamamen program yazma aliskanliklari ve hitnet gibi faktorlerden dolayi ingilizce klavyeye asina olmus haliyle turkce klavyede yazmakta zorlanan bunyemin ciktisindan ibaret, sozlukte de yerini uluslararasi karakter setlerinin oturmadigi donemde bulmus olan bu tercih 10 yilda oldu mu sana turkce harflerin uncool olduguna dair sosyal bir gudum? vay be demek ki toplumlar boyle sekilleniyomus, ideolojiler alttan alttan boyle yavas yavas empoze ediliyormus. vay bana vaylar bana.

    hayir millet sozlukte basliklarda turkce harf kullanilmamasini ve ilk kusak yazarlarin ingilizce karakter setiyle entry girmesini boyle yorumladiysa, yonetimin yazar ucurmasini, caylaklik maylaklik, moderasyon gibi uygulamalari nasil yorumladi allah bilir.

    sosyal sorumluluk da boyle bir seymis tanismis oldum.

  • "sözlüğün geldiği noktaya bak" dedirten bir içeriği haiz başlık. söz konusu kişinin yaşamı boyunca zihninden geçenlerin ve ruh halinin yanına yaklaşamayacak ve hayal dahi edemeyecek herifçioğulları kendi kendilerine eğlenip durmuş. bir kişi de araştırıp doğrusunu öğreneyim, yazayım dememiş. neyse ki artık pek şaşırmıyoruz böyle şeylere. teşekkürler kutsal bilgi kaynağı.

    yukarıda mbah gotho olduğu yazılmış fakat yanlış bilgi, mbah gotho bilinen bir çok yaşamış idi ve keşiş değildi. eğer doğum tarihi doğruysa (1870 ile 1880 arası), 2017'de 140'a yakın bir yaşta öldü.

    üstadın adı bua lohitdi imiş. luang ta maha bua veya ajahn maha bua olarak da biliniyor. taylandlı theravada budizmi geleneğinden gelen bir orman keşişi. 1913 doğumlu, 2011'de 98 yaşında ölmüş. ancak bir iki yerel kaynakta hala yaşadığı ve 109 yaşında olduğu yazıyor ki bu da muhtemelen uydurma. bulabildiğim diğer thai dilindeki kaynaklar vidyodaki kişinin bua lohitdi olduğunu ve 2011'de ölmeden önce çekildiğini doğruluyor. yani iki-üç gündür viral olan söz konusu vidyo epey eski ancak yeni yayınlanmış.

    bu arada unutmadan: (bkz: teravada)

    tayland orman geleneği'nde (bkz: thai forest tradition) bilinen ve pek saygı duyulan bir keşiş imiş. sağlığında büyük bir öğretmen (ajahn) olarak kabul edilmiş. kendisine aydınlanmış anlamında arahant da deniyor. theravada budizmi'ne büyük katkıları olmuş bir düşünür.

    kısa bir araştırma sonucunda üstadın bildiğimiz bir çileci pratik ortaya koyup koymadığı hakkında bir bilgiye erişemedim, kaldı ki zaten gizli saklı icra edilen ve pek göz önünde yapılmayan bir şeydir. budist bir rahip olması hasebiyle zaten uzun yaşamış olmasını anlıyoruz az çok (gerçi o kadar da uzun yaşamamış). görüntüler kuvvetle muhtemel lohitdi'nin sokushinbutsu denemesi sırasında hasbelkader kaydedilmiş.

    (bkz: sokushinbutsu)

    sokushinbutsu hinduizm ve budizm'de görülen tabiri caizse bir kendini mumyalama girişimidir. bazı çileci sadhu'lar, yogi'ler veya budist keşişler belli bir yaşa geldiklerinde beslenmeyi neredeyse bırakırlar, zamanlarının çoğunu derin bir meditasyon halinde geçirirler ve vücutlarını arındırarak kendilerini mumyalarlar. doğu geleneklerinde bu; yaşam ve ölüm döngüsünün gerçekliğini kavramaya ve bu döngüden azade olmaya yarayan, derin bir felsefi ve psikolojik altyapısı olan saygıdeğer bir pratiktir.

    muhtelemen üstad sokushinbutsu orucundaydı ve bir noktada ya hastaneye ya da yakınlarının evine alındı, o sırada kaydedilmiş görüntüler belli ki yıllar sonra birilerinin eline geçmiş ve servis edilmiş. internette nasıl öldüğüne dair bir şey bulamadım, fakat kendisine atfedilmiş bir web sitesi var, orada yakıldığı yazıyor. sokushinbutsu'yu tamamlayanlar yakılmazlar, dolayısıyla eğer üstad böyle bir girişimde bulunduysa muhtemelen yarıda kalmış. yakınlarından biri son zamanlarında oruçtan vaz geçmesini sağlamış ve hastaneye yatırılmış olabilir.

    http://www.luangta.eu/site/index.php

    https://en.wikipedia.org/wiki/ajahn_maha_bua

    p.s. eğer vidyoları yayınlayan taylandlı abla güncel olduğunu kanıtlayarak yeni bir vidyo eklerse, tayland basınının bile söz konusu kişinin kim olduğu konusunda yanıldığını göreceğiz. buna rağmen yine de üstadın içinde bulunduğu durum öylece tiye alınacak bir mevzu değil, onu da bir sabitlemiş olalım.

    üç sayfa entri boyunca hayal dahi edemeyecekleri bir zihin ve bilinç yapısının ortaya koyduğu felsefi bir pratikle kendince dalga geçen herifçioğullarına rağmen, açıklığa kavuşturanlar bugün de sona erdi. aklınızdaki perdelerin inmesi ve derin uykularınızdan uyanmanız dileğiyle.

    hoşçakalın.