• 7 mart 1934 yılında diyarbakır'da doğdu. dicle köy enstitüsü'nü, ankara gazi eğitim enstitüsü edebiyat bölümü'nü bitirdi. çorum ve maraş ilköğretmen okullarında, ankara hacettepe üniversitesi temel bilimler yüksekokulu'nda, gazi eğitim enstitüsü'nde, şentepe lisesi'nde, devlet konservatuarı'nda, iktisadi ve ticari ilimler fakültesi basın yayın yüksekokulu'nda öğretmenlik yaptı. türk tarih kurumu'nda görev aldı. 1978 yılında kültür bakanlığı tanıtma ve yayınlar dairesi başkanlığına getirildi ve bu görevi sırasında ulusal kültür ve çeviri dergilerinin sorumlu yönetmenliğini yaptı. türk dil kurumu yayın kolu başkanlığına seçildi. 1981 yılında gittiği berlin'de eğitim senatosu'nda çalışırken, incila özhan'la birlikte 6 ciltlik türkçe/dil ve okuma kitabı'nı ve bu çalışmalara yönelik bir öğretmen kılavuzu'nu hazırladı. gymnasiumlar için türkçe müfredat programı hazırlama kurullarına başkanlık yaptı. isveç ve isviçre'de öğretmen yetiştirme projelerinde görev aldı.

    binyazar, toplumcu düşünce ilkesiyle yazdığı deneme ve öznel eleştirilerini toplum ve edebiyat, kültür ve eğitim sorunları, ağıt toplumu, ozanlar yazarlar kitaplar adlı kitaplarında topladı.

    binyazar'ın öteki kitapları ise yazmak sanatı (emin özdemir'le birlikte), dede korkut, cumhuriyet'in 50 yılında atatürk yolunda 40 yıl, aşık veysel, yazın ve bilim dilimiz, (metin öztekin'le birlikte), yazılı anlatım bilgileri (emin özdemir'le birlikte), kan turalı, türk dilinde 25 ünlü eser, dedem korkut/vier attürkische nomadensagan (türkçe-almanca), yaralı mahmut, 15 türk masalı, öğretmen kılavuzu, halk anlatıları. eleştirilerinde kalıpların, kuralların içine sıkışıp kalmayan adnan binyazar, türk dili ve yazınının tutkunlarından. binyazar'ın eleştiriye bakış açısı, "bir gün bir adam bana marksist dedi. ben de döndüm adama dedim ki siz bana marksist diyerek aslında iltifat ediyorsunuz. çünkü bir adamın marksist olabilmesi için bütün klasik felsefeyi bilmesi lazım. dünya ekonomisine hâkim olması, çağdaş düşünceyi temsil edecek düzeyde olması lazım. benim için bunlar hayal; böyle olmaya çaba gösteriyorum, keşke olsam," sözleriyle anlam kazanıyor. binyazar, yalın, içten, duyarlı ve gösterişsiz yazımıyla deneme türüne de yeni bir boyut kazandırmıştır.
13 entry daha
hesabın var mı? giriş yap