1 entry daha
  • materyalizmi salt ruyanin varligiyla cokerterek , thalesden bu yana felsefe tarihine damgasini vuracak olan görüs. . . gercek genel gecer bir kavram degildir. dogru ile karistirilmasin. 60 tane cocugun bulundugu bir odada pencereden atladiginiz anda asagi duymeyecek olusunuz, kabul edilen dogru olsa da gercek, atladiginiz anda yere cakilacak olmanizdir. o ortamda bulunan cogunlugun bunu farkli algilamasi/bilmesi size kanat takip ucmanizi saglamaz. bilgi, elbette onu kazandigin kosullara baglidir. kosullarin degisimi ile bilginin gercekliginin degisebilirlik olusu, tanimdaki gercegin degisken yapisi, genel gecer olarak kavranlan gerceklikten farklidir. bunu da karistirmayalim. ahlak ya da insanin dogrulari, genel gecer kavramlar olabilir.

    rüya; uyku sirasinda beliren hayaller ve dusuncelerdir. . bir insan, cok sevdigi bir insanin bir an icin yaninda olduguna inanabilir. buna inanip, buna göre yasayabilir. inandigi süre icerisinde hissettikleri nesnel bir gercekliktir.gördükleri ise, beynin -yani maddenin- yansimalaridir. hepsinin temel nedeni insan beynidir. materyalizm her türlü dusunceyi insan beyninin bir yaratimi olarak one surer. düsünce ile dusunceyi ureten insan beynini ayristirmamaktir materyalizm. ruh ile beden arasindaki iliskidir. madde'nin yansimalaridir. bunun materyalizm ile celiskisi nedir ? insanin, ruya boyunca gordugu olaylar karsisinda hissetikleri maddi birer gercekliktir, terlemesine kimi zaman ruya sonrasi hissedilenlerin degisimine kadar ulasabilen etkilerdir. sizofren veya insan beyninin urettigi cesitli hayaller, resimlerdir. bunu ureten ilahi bir gucun olmadigi, maddenin yansimalarindan biri oldugu gercegidir materyalizm. harun yahya'ya inanabilen, onun dusuncelerini buraya tasiyyabilen insanlar bilmelidir ki; felsefenin varligin bu yana beliren iki ana düsüncesinden birisi olan materyalizmi cokertmek, 'buraya 'cokerdi iste' yazmak kadar basit degildir.felsefe terimine de saygisizliktir. ayiptir.

    rüyadan alinan kuvvet, bir bakima robert musil'in niteliksiz adamda da isledigi 'olasilik' ihtimaline dayanir. keskin bilimsel bir gercek degildir, sadece bugun yasanilan herseyin bir ruya olabilme ihtimalini onumuze sürer. eger ki yasadigimiz bir ruya ise; dogrudur, materyalizm cokmustur, lakin bu kanitlanmdan once ihtimal barindirdigi icin coktu gibi yaklasimlar, bilgisizlik ile alakali bir durumdur.
6 entry daha
hesabın var mı? giriş yap