4 entry daha
  • fransa a milli futbol takımı devşirmelerle kupaya yürürken bir ingiliz tarafından türkiye'nin eleştrildiği komik makale.

    edit: 100. kez "devşirme ile göçmen farklı şeyler", "fransa kendi yetiştiriyor" yazan ekşiciye madalya takılacakmış sanırım.

    al güzel kardeşim, bak bakalım atletizm'de fransa, ingiltere, amerika ne kadar yetişmiş adam transfer etmiş milli takımına: https://en.wikipedia.org/…ty_transfers_in_athletics . atletizmde transfer yapmayan avrupa ülkesi var mıymış bir gör bakalım. hatta bunu en çok yapan ülkelerden birinin fransa olduğunu da iyice oku oradan.

    hatta al sana kendi ülkesine geri bile dönen bir örnek;
    sylvie mballa éloundou, 1977 kamerun doğumlu 100 metreci. 2002 yılında (25 yaşında) kamerun'dan fransa vatandaşlığına geçmiş. sonra 2005 yılında tekrar fransa'dan kamerun'a geçmiş.

    bunları her ülke yapıyor atletizmde. türkiye yapınca mı sıkıntı oluyor, ona tepki gösterdim ben.

    fransa a milli futbol takımı'ndaki oyuncuların bir kısmı fransa sömürgesi topraklarda doğmuş, ya da annesi babası bu şekilde olan oyuncular olabilir, bu makalenin kastettiği şekilde devşirme olmayabilir. bunun nedeni fransa'nın buna karşı olması değil, futbolda uygulanan adam akıllı kurallardır. futbolda geçen sene kenya milli takımının formasını giyerken bu sene fransa milli takımını giyemezsin. benzer şekilde yabancıların vatandaşlığa geçmesi için en son 5 sene türkiye'de oynama kuralı vardı.

    bu atletizmle alakalı bir sorun. zor olmasa gerek bunu engellemek. eğer buna müsade varsa bunu türkiye de yapar fransa da, amerika da.

    eğer niye bizde dopingli olmadan başarı getirecek bir atlet yetişmiyor diye eleştireceksek eleştirelim. onu en önce ben de eleştiririm. türk atletizmi sporcu yetiştiremiyor, sonuna kadar katılıyorum. atletizm yöneticileri liyakatsiz, katılıyorum. ama türkiye devşirme adamlarla yarışıyor diye yerin dibine sokmaya çalışırsan, işte o zaman haksızlık etmiş olursun çünkü bunu her ülke yapıyor ve atletizmde çok yaygın bir uygulama.

    edit 2: link verdik, yönlendirdik ama aşağıda hala "ama fransa 2010'dan sonra bırakmış bu işi" diyenler var. daha da anahtar kelime vermek lazım sanırım insanların araştırma yapabilmesi için;

    ilk olarak: (bkz: transfer of allegiance)
    ikinci olarak (bkz: iaaf)

    atletizm'de bu mevzu var ve yasal. bunu tek kullanan ülke biz değiliz, neredeyse dünyadaki tüm ülkelerde, başta fransa gibi avrupa ülkeleri ve abd olmak üzere, uygulanıyor.

    fransa, amerika vs 2010'dan sonra bırakmış mı bu işi bakalım. nereye bakıyoruz; international association of athletics federations ilgili sayfasına.

    2016 yılı için açıklanan veriler için: link
    2015 yılı için açıklanan veriler için: link
    2014 yılı için açıklanan veriler için: link

    daha geriye doğru gidebilir isteyen.

    2016 yılı için bakarsak;
    fransa: 4 sporcu
    birleşik krallık: 1 sporcu
    abd: 8 sporcu
    türkiye: 4 sporcu
    devşirmiş.

    2015 yılı için bakarsak;
    fransa: 2 sporcu
    birleşik krallık: 2 sporcu
    abd: 8 sporcu
    türkiye: 2 sporcu
    devşirmiş.

    2014 yılı için bakarsak;
    fransa: 0 sporcu
    birleşik krallık: 2 sporcu
    abd: 5 sporcu
    türkiye: 2 sporcu
    devşirmiş.

    2013 yılı için bakarsak;
    fransa: 2 sporcu
    birleşik krallık: 3 sporcu
    abd: 2 sporcu
    türkiye: 2 sporcu
    devşirmiş.

    kısaca son 4 yılda, abd 23 sporcu, birleşik krallık 8 sporcu, fransa 8 sporcu, türkiye 10 sporcu devşirmiş.

    yani ortada makaleyi yazan vatandaşın abarttığı gibi bir durum yok. türkiye'yi karalayan her olaya tuzlukla koşmaya da gerek yok.

    bence burada sıkıntı, biz sporcu yetiştirmeyi bilmediğimiz için anca devşirdiğimiz sporcularla başarılı olabiliyoruz. bu da haliyle göze batıyor. olaya neden sporcu devşiriyoruz diye değil, neden bu ülkede sporcu yetişmiyor diye bakmak gerek.
98 entry daha
hesabın var mı? giriş yap