• daha önce de birçok kez belirtildiği gibi pagan dönem "anatanrıçası" sembolüdür, vajina formundadır. mekke'den başka bir sembolizm örneği olarak da şeytan taşlama ritüelinin gerçekleştirildiği alan verilebilir. oradaki taşlar da başlı başına fallik simgelerdir. islamiyet'te özellikle pagan sembollerinden geçen başka örnekler için (bkz: minare) (bkz: kubbe)
  • “şüphesiz, âlemlere bereket ve hidâyet kaynağı olarak insanlar için kurulan ilk ev, mekke’deki kâbe’dir.
    orada ibret alınacak alâmetler vardır; (aynı zamanda hazret-i) ibrâhim’in makâmı (oradadır). kim oraya girerse, hakk’ın gölgesinde emîn bir kişi olur. oranın yoluna gücü yetenlere, (allâh rızâsı için) «beytullâh»ı haccetmesi, allâh’ın insanlar üzerinde bir hakkıdır (farzdır). inkâr edenler de bilsinler ki, allâh bütün âlemlerden müstağnîdir.” (al-i imran, 96-97

    hacer-i esvedkâbe’nin doğu köşesinde, yerden 1,1 metre yükseklikte gümüş mahfaza içerisinde bulunur ve tavâfın başlama ve bitiş noktasını işâret etmektedir.

    sünen-i tirmizî’de ibni abbas’tan rivayet edilen hadisin meâlinde:
    hacerü’l-esved cennetten indirildi. sütten daha beyazdı, fakat onu âdemoğlunun hatâları kararttı.”(tirmizî, hacc:49)

    kâbe’nin yapılışı hakkındaki rivâyetlere göre, hazret-i adem ve havva aleyhimesselâm, cennetten çıkarıldıkları vakit, yeryüzünde arafat’ta buluşurlar, beraberce batıya doğru yürürler. kâbe’nin bulunduğu yere gelirler. bu esnâda âdem aleyhisselâm, bu buluşmaya şükür olmak üzere rabbine ibâdet etmek ister ve cennette iken, etrafında tavaf ederek ibadetettiği nurdan sütunun tekrar kendisine verilmesini niyâz eder. işte o nûrdan sütun orada tecellî eder ve hazret-i âdem aleyhisselam, onun etrafında tavaf ederek allâh’a ibâdet eder. bu nûrdan sütun, hazret-i şît aleyhisselâm zamanında kaybo-lur, yerinde siyah bir taş kalır. bunun üzerine hazret-i şît, onun yerine taştan, onun gibi dört köşe olan bir binâ yapar ve o siyah taşı binânın bir köşesine yerleşti-rir. işte bugün hacer-i esved diye bilinen siyah taş odur. sonra nûh tûfânında bu binâ, uzunca bir süre kumlar altında gizli kalır. hazret-i ibrâhîm, allâh’ın emriyle kâbe’nin bulunduğu yere gider, oğlu ismâîl aleyhisselâm’ı annesiyle birlikte orada iskân eder. sonra ismâîl aleyhisselâm ile beraber allâh’ın emri mûcibince kâbe’nin bulunduğu yeri kazar. hazret-i şît tarafından yapılan binânın temellerini bulur ve o temellerin üzerine bugün mevcut olan kâbe’yi inşâ eder. âyetteki «beytullâh’ın temellerini yükseltiyor.» cümlesi, bunu ifâde etmektedir.
    (bakara 127. "ibrâhim ismâil’le birlikte kâbe’nin temellerini yükseltiyordu:" ey rabbimiz! bizden bunu kabul buyur; şüphesiz sen işitensin, bilensin".)

    peygamber sallâllâhu aleyhi ve sellem efendimiz mescid-i harâm’a girip hacer-i esved rüknüne vardı ve onu istilâm etti. bu esnâda gözleri yaşla doldu. hacer-i esved’i öptü, ellerini onun üzerine koyduktan sonra yüzüne sürdü. “allâh’ım! sana îmân ederek, kitâbını tasdîk ederek, peygamberlerinin sünnetine ittibâ ederek (başlıyorum).” diyerek hacer-i esved köşesinden tavâfa başladı. (heysemî, ııı, 240) *ilim ve ihsan

    hz. ömer, şöyle demişti:
    "çok iyi bilirim ki, sen zararı ve menfaati olmayan bir taş parçasısın. eğer resûlullahın seni takbil ettiğini -
    öptüğünü-görmese idim, asla seni takbil etmezdim."

    ibn abbas’tan rivayet edilen bir hadiste, allah’ın kıyamet günü hacerülesved’i getireceği ve onun da hak üzere kendisini istilâm edenlere şahitlikte bulunacağı belirtilmiştir (ibn mâce, “menâsik”, 27; tirmizî, “hac”, 113).
    diğer bir hadiste de, “hacerülesved’e dokunan kimse rahmanın eline dokunmuş gibidir” denilmiştir (ibn mâce, “menâsik”, 32; muttaki el-hindî, xıı, 219).
    kütüb-i sitte dışındaki bazı hadis kitaplarında hacerülesved’in yeryüzünde allah’ın sağ eli olduğu, onun vasıtasıyla kulları ile musâfaha ettiği, hacerülesved’e dokunanın allah’la biat etmiş olacağı (heysemî, ııı, 242; müttaki el-hindî, xıı, 215, 217), hacerülesved ve rüknülyemânî’nin ahde vefa üzere kendilerini istilâm edenlere kıyamet günü şahitlik edeceği (heysemî, ııı, 242; müttaki el-hindî, xıı, 219) şeklinde birtakım rivayetler yer almaktadır.

    bir rivâyete göre, kâinatın serveri, peygamber efendimizin,
    "ben, peygamber gönderilmeden evvel, mekke'de bana selâm veren taşı, hâlâ biliyor ve tanıyorum." ifadelerinin işaret ettiği taş, bu hacerü'l-esved'dir. **tdv islâm ansiklopedisi

    (allah dileyen herkesihacerü'l esved'e el sürmeyi, mültezem'e yapışıp tevbe edip dualar edebilmeyi nasip etsin. amin.)
  • (bkz: eorpata)'ların dua ettikleri " kara taş" ile ilişkisi olması gereken taştır konuyla ilgili kaynak antik tarihçi (bkz: apollonius rhodius)'un (bkz: argonautica) adlı eseri: >>> .

    iskit soylu olan eorpata'lar er pataklamadıkları(öldürmedikleri) zamanlarda bereket için kybele'ye ve (bkz: ertemi)'ye dua ederlerdi.
    ( kybele /kıble )
  • sözlüğün şeyülislamı skocax tarafından hakkında detaylı bilgi verilen taş.link
  • --- spoiler ---

    cennetten geldiğinde beyazdı ama insanların günahlarıyla karardı.
    --- spoiler ---

    insan üzülüyor.

    edit: siyah tasin kutsalligi nereden geliyor..
  • islamiyetin en büyük ironisi.

    bu taş pagan dönem bereket tanrıçası ve allah'ın kızı lat'ın vajinasıdır. bereket ve doğurganlık için yapılan ritüellerde paganlar bu taşa el ve yüzlerini sürer, öper, yalarlardı. müslümanlar da bunu aynen devam ettiriyor. şimdi sorsan müslümanların yüzde 99.9'u bunun bir tanrıça vajinası olduğunu bilmez. hayır yani şeklini değiştirin bari de millet uyanmasın.
  • kimyasal ve fiziksel özelliklerini merak ederek okuduğum bir makaleden hem unutmamak, hem de ulaştığım bilgilere herkesin kolayca erişebilmesi için bir yandan okuyor, bir yandan da burada not tutuyorum. umarım okurken sıkılmaz, eğlenirsiniz:)

    -tek bir parça değildir. 8 farklı parça birbirlerine yapıştırılmış ve gümüş bir çerçeve ile korunması sağlanmıştır. (her parçanın ölçüleri detaylarıyla mevcut)

    -rengi hakkında net yorum yapılamamasına rağmen anladığım kadarıyla içtiğimiz kola gibi siyah ama derinden kırmızı bir renge sahip. zamanında süt gibi beyaz olduğu iddia ediliyor, zamanla insanların kirlenmesiyle rengi karardı metaforuna yoruluyor bu durum.

    -suda yüzeliliyor. ilginç bir durum bu taş için. (içerisinde süngerler ve kireç taşlarında olduğu gibi hava boşlukları bulunabilir mi acaba yorumumu eklemem gerekiyor)

    -adem'in kabeyi inşa etmesinin ardından tanrı'nın cennet'ten aldığı bir yemen taşı gönderdiğini, bunu adem oturmak için kullandığı belirtiliyor. (sonrasında hz. ibrahim'e geçiyor, vs şeklinde tarihi uzayıp gidiyor.)

    -taşın kökeni lav, bazalt ya da gök taşı olabileceğini düşünüyoruz ancak sıradan bir taş olmayacağını hesaba katarsak, gök taşı olma ihtimali çok çok yüksek. ilk medeniyetlerin bunun cennetten düştüğünü söyleme nedenlerine dayanarak bunun bir gök taşı olabileceğini farz ediyoruz.

    -1932'de mekke'nin 1100 km yakınlarında düşmüş gök taşından kaynaklı oluşmuş kraterler bulunuyor. buralardaki kuma bürünmüş kraterlerdeki bulgular incelendiğinde içi beyaz kabuğu siyah, gözenekli, homojen olmayan taş & mineraller bulunuyor. bizim hacer'ül esved'e çok benziyor bu taşlar. (gözenek teorim bir nevi doğrulanıyor.)

    -kabuğunun siyah oluşu ise insanlığın zamanla kirlendiği romantizminin değil; bir nikel - demir bulutunun patlamasında açığa çıkan nikel içerikli demir topçuklarının bir sonucu.

    -storzer ve wagner, taşların fizyon izi yaşının 6400 ila 2400 yıl arasında değişebileceğini söylüyor. bu tarihler antik arap medeniyetleriyle çakışıyor. muhtemelen de uman - mekke arası kervanların (kraterlere yakınlığıyla) şahit olduklarını ve getirdiklerini görüyoruz.

    her şey bilimle çok daha güzel, bilimle kalın:)
  • bakın şu çocuklar güzel güzel, tane tane açıklamış.

    göklerden gelen kült.
  • kökenleri ile ilgili soru işaretleri bitmeyen taştır. zaten bir çok yazar tartışmalı konuları dile getirmiş, bunların en önemlileri:

    - taşın yüzyıllar önce anadolu'ya düşmüş olması ve bu topraklarda frigler, sabalar ve daha bir çok kültürel grubun bereketin sembolü olan vulvaya benzetip kutsal sayıp tapması
    - taşın roma'ya götürülmesi, vatikan'ın üzerine kurulması
    - roma'da karışıklıklar sırasında taşın kaybolması, bir süre sonra mekke'de ortaya çıkması
    - vulva şeklinde bu taşın/putun kabe'de müslümanlarca kutsal sayılıp öpülmesi, dokunulması, saygı gösterilmesi

    islam ve kökenini aldığı yahudi inancına göre kabe, hz. ibrahim ve oğulları tarafından kuruldu, bu taş da o zamandan beri burada.

    taşın ismi, uluslararası mecralarda black stone/kara taş olarak geçiyor, arapça karşılığı da pek tabi hacer-i esved (hadgar aswad). hacer taş demek, esved de siyah demek. hacer yani taş kelimesini aklımızda tutuyoruz.

    peki dini anlatılara göre kabe'yi ilk kuran hz. ibrahim'in hanımının adı ne? evet, hacer.. hacer'in özelliği ne? hz. ibrahim ve karısının çocukları olmuyor, karısı da o halde cariyen hacer ile birlikte ol diyor ve hacer hz. ismail'i doğuruyor. hacer-i esved'in doğurganlık ve bereketi sembol ettiğini düşünürsek tesadüf olmak için biraz fazla.
hesabın var mı? giriş yap