• 9 yılda 7 far cry ve her yıl assasin's creed çıkaran, zaman ve mekan değişimi dışında heyecanlı farklılık yaratamayan ve oyuncuyu kusturan ubisoft..
    gta v ya da rdr 2 ayarında "tek" oyun yapmayı başarsa, aynı şekilde mahvetmesi ne kadar zaman alırdı acaba?

    rockstar 5 yılda 1 oyun yapar ve çıkan oyunun ömrü 10 yıldır. hikayesinin tekrar oynanırlık kısmından bahsetmiyorum ki o açıdan yine vurur geçer, gta v bugün bile açık dünyasında takılmaktan son derece keyif alacağınız bi oyundur ve bunu 9 yıldır belirli aralıklarla yapabilirsiniz.
    san andreas keza bunu çok uzun yıllar başarmıştır. ubisoft açık dünyaları bunu asla başaramaz.

    bu yüzden ubisoft yeni oyun duyurunca kimse heyecanlanmaz ama rockstar yeni oyun duyurunca sektöre atom bombası atar.
  • not: bu entry her yeni bir şey bulduğumda editlenecek. merak edenler takibe alabilir başlığı.

    allah rahmet eylesin. rest in peace.

    gta 5 kaynak kodları, iptal edilen bully 2 çalışmaları, rage motoru ve daha binlerce şey hakkında sızıntı var.

    öyle şeyler sızmış ki kafayı yersiniz. şu anda kontrole devam ediyorum malum server'lar aşırı yavaş bitince editleyeceğim.

    bu gta online'ın sonu olabilir haberiniz olsun. (sevinirim valla ne yalan söyleyeyim.)

    edit: zamanında (2007) rockstar'ın ps3'e exclusive olacağını duyurup sonradan iptal ettiği “agent” isimli oyunun map'i ortaya çıktı!!!

    bu halde bile güzel gözüküyor be: görsel

    edit 2: gta 5'in hikaye moduna 8 tane dlc planlandığı fakat sonradan hepsinin iptal edildiği ortaya çıktı. aralarında bir tanesinin ismine dikkatli bakın.

    görsel

    ciddi ciddi gta 5'e liberty city'i (new york) getireceklermiş ya lan!

    baktılar online'dan deli gibi para kazanıyorlar tabii, hangi enayi uğraşır diye düşündüler herhalde.

    yalnız bu olay beni aşırı sevindirdi çünkü gta 6'ya sonradan başka şehirlerin de ekleneceğini düşünüyordum bu da onu kanıtlar nitelikte.

    edit 3: zamanında ps2 için tokyo'da geçecek olan bir gta yapılıyormuş iptal edilmiş!

    kodu: görsel

    edit 4: take-two'nun (rockstar'ın çatı şirketi) 2023'ün ekim ayında “project ethos” adında bir isim hakkı aldığı ortaya çıktı.

    bu proje orta çağ'da geçecek olan bir rockstar oyunu!!!

    kanıt: görsel

    gta 6'dan sonra ve rdr 3'den önce çıkacağına eminim. rockstar'ın yeni bir ip'ye ihtiyacı var.

    edit 5: gta 5'in 2009 - 2010 yıllarında tasarlanan ilk haritası (beta) ile son halinin karşılaştırılması.

    görsel

    anlaşılan dağlık, yeşillik alanlar çok sonradan eklenmiş.

    edit 6: bully 2'nin bazı kodları sızdı ve yıllardır konuşulan “bully 2 aslında yapılıyordu fakat sonradan iptal edildi” söylentisi böylece kanıtlanmış oldu.

    beni en çok kahreden haber bu oldu işte rockstar'ın en çok sevdiğim ve en çok devamının gelmesini istediğim oyunu çünkü.

    eski bilgisayarımda 2007 yılında google'a “bully 2 ne zaman çıkacak” diye yazdığımın kaydı var ulan history'mde. :)

    edit 7: “michael'ı öldür” seçeneğini seçtiğimizde michael aslında franklin'den kaçtığı esnada kuleden yere düşüp değil bir polis helikopterinin pervanesine düşüp doğranarak ölecekmiş! fakat sonradan değiştirmişler.

    görsel

    edit 8: gta 5'in iptal edilen zombi dlc'sinde oynanabilir karakterler michael, tracy (michael'ın kızı) ve jimmy (oğlu) olacakmış.

    görsel

    edit 9: iptal edilen “agent” oyununun bazı görselleri sızdı.

    görsel
    görsel
    görsel
    görsel
    görsel
    görsel

    edit 10: bully 2 görselleri sızdı.

    görsel
    görsel
    görsel
    görsel
    görsel

    (bunlardan bazıları daha önce de sızmıştı)

    edit 11: gta 6'da lucia ile jason arasında olacak olan sex mekanikleri sızdı *

    görsel

    edit 12: gta 5'i kaynak kodlarından compile edip çalıştırılmayı başardılar!!!

    işte bu rockstar'ın çok fena sıçtığının resmidir.

    bu ne anlama geliyor diyenler için:

    ortalıkta yüzlerce gta klonu göreceğiz

    gta 5'i istediğiniz her platforma portlayabileceksiniz. örneğin nintendo switch'e. hatta ve hatta belki de mobile.

    iphone 15 pro max'e resmi olarak gelmesini bekliyordum gta 5'in fakat o kadar beklememe gerek kalmayacak gibi. hahaha :)

    görsel

    edit 13: midnight club 5'in de kodu çıktı o da iptal edilmiş.

    görsel (kırmızı içine aldım)

    edit 14: jason'ın boyunun 185 cm (6'1 inch), lucia'nın ise 160 cm (5'3 inch) olacağı ortaya çıktı.
  • çoğu zaman çıkardıkları ürünlerin son hali oyuncuları memnun etse de bir çoğumuzun bildiği üzere arka planda çok büyük sıkıntıları olan oyun geliştiricisi firma. gelin bir özetini geçelim yaşadıkları ve yaşattıkları sıkıntılı bazı olayların.

    red dead redemption: *leslie benzies'in rockstar games'ten ayrılması ve üzerine stüdyonun kurucuları sam ve dan houser kardeşlere dava açması ile ortaya çıkan e-maillere göre, red dead redemption 2010 yılında çıkmasına aylar kala o kadar kötü bir haldeymiş ki sam houser oyunu çalışabilecek bir hale getirmesine yardım etmesi için çaresiz bir şekilde leslie'ye mail atmış. davalara ve maillere göre houser kardeşler oyunların kreatif yönlerinin çoğu ile ilgilenen "fikir adamları" iken, benzies ise programlama ve üretim aşaması yönetiminden sorumlu kişiymiş ve houser kardeşler red dead redemption'ı yaparken benzies'e başvurmadan bir ürün ortaya çıkarmaya çalışınca işler oldukça kötü ilerlemiş. benzies oyunu kurtarmış olsa da oyunun çıkmasına birkaç ay kala rockstar çalışanlarının tabiri caizse eşek gibi çalıştırılmaları ve oyunun kodlamasının bu yoğun ve aceleye getirilmiş çalışma ile çok karmaşık olması oyunun bilgisayara ya da sonraki nesle çıkmasını neredeyse imkansız hale getirmiş çünkü rockstar gta 4'te olduğu gibi bir pc portu rezaleti ile karşılaşmak istememiş. hatta rockstar çalışanlarının eşlerinin rockstar'a mektup yazma muhabbeti de bu zamanda, red dead redemption'ın çıkmasına aylar kala rockstar çalışanlarının yaşadığı stres sebebiyle gerçekleşmiştir. oyun çok iyi inceleme puanları alıp gta serisi dışında rockstar'ın en iyi oyunu olmuş olsa da houser kardeşler ile benzies'in çalışma ilişkisini kötü etkilemiş.

    l.a. noire: *2012 yılında l.a. noire oyunu team bondi'yi yok etmiş çünkü oyunun baş tasarımcısı ciddi öfke sorunlarına sahipmiş ve oyunu kendi şaheseri olarak görüyormuş. oyunun bütçesini aşmayı engellemek için sidney'deki her potansiyelli oyun programcısını tutup oyun üzerinde çalıştırmışlar (ki programcılardan bazıları gördükleri düşmanca muamele yüzünden endüstriyi terk etmiş) ve oyunun yayıncılığını yapan rockstar'a o kadar ters davranmışlar ki rockstar halka açık bir biçimde onlarla bir daha çalışmamaya yemin etmiş. bahsi geçen baş tasarımcı ve team bondi'deki eski çalışanlar l.a. noire oyununa ruhen devam oyunu sayılabilecek the whore of the orient adında bir oyun için çalışmalara başlamışlar ancak oyun 2016 yılında iptal edilmiş.

    max payne 3: 2012'de çıkan max payne 3, remedy entertainment'dan rockstar'a geçmiş ve hemen hemen her rockstar oyununda olduğu gibi yapım süreci oldukça kaotik ve sıkıntılı geçmiş.
    eski rockstar çalışanlarına göre remedy alan wake oyunu üzerinde çalışmaya başlamak üzere ayrıldıktan kısa bir süre sonra rockstar viyana'nın yapacağı bir oyun olarak yapım aşamasına girmiş. ancak ön-yapım aşamasında rockstar 2006 yılında viyana stüdyosunu kapamış ve proje rockstar vancouver'a verilmiş, vancouver da projenin yapım aşamasını baştan başlatmaya karar vermiş.
    2009 yılında gameinformer max payne 3 hakkında bir haber paylaşıp oyunun 2009 yılının kış aylarında çıkacağını söylemiş ancak oyun bu şekilde açıklandıktan sonra 2 sene boyunca oyundan haber alınamamış. bu süre içerisinde rockstar üstte bahsettiğimiz "çalışanların eşlerinin rockstar'a mektup yazması" olayı ve çalışanlara kötü davranılması muhabbeti dahil birkaç farklı sebepten tartışma konusu haline gelmiş ve yine eski bir rockstar çalışanı oyunun senaryosunun en az 3 kez baştan yazıldığını ve tatil olmaksızın oyunu geliştirenlerin günde 16 saat çalıştırıldığından bahsetmiş. kotaku'da bir jason schreier haberine göre max payne 3'ün yapım aşamasında görevli olmak oyunun geliştiricileri arasında "ölüm marşı" olarak nitelendiriliyormuş.
    sonuç olarak yola tek stüdyo tarafından yapılacağı düşünülerek çıkan max payne 3'ün yapım aşaması en sonunda tüm rockstar stüdyolarının üzerinde çalışmak zorunda kaldığı, çok kaynak ve zaman gerektiren küresel bir rockstar projesine dönüşmüş. bully 2'nin sessizce iptal edilmesinin nedenlerinden biri olabilme ihtimalinin yanı sıra o dönem üzerinde çalışılan gta 5'in de geliştirilme hızını etkilediği düşünülüyor. oyunun rockstar'a 105 milyon dolar'a mal olduğu tahmin ediliyor - red dead redemption'ın bütçesinden daha çok olan bu miktar, gta 4 ile ise hemen hemen aynı sayıda.

    gta v / gta online: houser kardeşler ile benzies arasında red dead redemption'ın yapım aşamasında gerçekleşen anlaşmazlıklar, gta 5'in çok oyunculu hali olan gta online'da tepe noktasına ulaşmış.
    gta online benzies'in özellikle ilgilendiği ve önemsediği kısımmış, bu sırada houser kardeşler oyunun tek kişilik oynanış moduna odaklanmışlar ancak tek kişilik modda(düzeltme: online modda) giriş jeneriğinin sonunda benzies'in adının yer alması sam houser'ın zoruna gitmiş çünkü bu kısım normalde sam houser'ın isminin yer aldığı kısımmış ve oyunun baş yapımcısı olduğu ima ediliyormuş ismi burada yer alınca. burada benzies'in isminin yer alması aynı zamanda sam'de "la bu leslie şirketi ele geçirmeye mi çalışıyor?" düşüncesini oluşturmuş. iddialara göre sam houser bunu oyunu oynadıktan sonra fark etmiş ve benzies de bunu davada kullanmış. "oyun çıkana kadar bunu fark etmediyse oyunun yapımıyla ne kadar alakası vardı sizce sayın hakim?" demiş.
    gta 5'in yapımı bittikten sonra benzies, kendisine söylendiği şekliye "sıkı çalışmasının ödülü" olarak 6 aylık ücretli izne ayrılmış. ancak davadaki bilgilere göre bu "izin" aslında şirketten kovulmanın girizgah bölümüymüş. iş e-mailinin ve iş telefonunun etkisiz hale getirildiğini gören benzies, stüdyoya gidip odasına girmeye çalıştığında kilidinin değiştirildiğini fark etmiş ve bir süre sonra kovulduğunu anlamış daha sonra da rockstar'ın tazminat vermekten kaçmaya çalıştığını iddia ederek take-two'ya 150 milyon dolarlık bir dava açmış.(yazının başından beri bahsettiğimiz dava oluyor kendileri)
    bu dava da 2019 yılında "halka açıklanmayacak şekilde." bitmiş (yani büyük ihtimalle 150 milyon dolar kadar olmasa da bol miktarda parayı benzies'e vermeyi kabul ettiler.)

    peki şimdi nerdeler?

    leslie benzies: build a rocket boy oyun şirketi ile youtube'da tanıtığımı görmüş olabileceğiniz everywhere oyununun yapımında tasarımcı ve yönetmen olarak yer alıyor. içinde birden fazla oyunu tuttuğunu söyleyen oldukça iddialı bir proje ancak rockstar'ın zorlu yollarından yıllar boyunca geçen leslie, böyle büyük ve iddialı bir projenin altından kalkabilecek birkaç oyun yapımcısından birisi olabilir.

    sam houser ve dan houser: dan 2020 yılında rockstardan ayrıldı, sam ise halen şirketin başkanı.

    claude: konu hakkında konuşmadı.

    niko bellic: rockstar niko'nun ses aktörü michael hollick ile kötü bir şekilde ayrıldığı için niko da sessiz.

    jimmy hopkins: bully oyununun ana karakteri. 2. oyun çıkmadığı için hiçbir zaman gençliğini tam anlamıyla yaşayamadı bu yüzden rockstar'a çok kızgın.

    max payne: remake oyununun çıkmasını bekliyor ve bu sefer yüzü değişecek mi değişmeyecek mi kendisi bile bilmiyor. şahsen 2. oyundaki gibi ruhu ısıtan ve insanı düşüncelere sürükleyen sözlerinin bol olduğu bir oyun ile dönmesini isterdim.

    düzenleme: imla.
  • ea bir oyun yapar (battlefield) oyun bug'dan geçilmez durumdadır, singleplayer takılayım dersen 4.5 saat sürüp biter ve elinde bug dolu bir oyun ve bug'lardan ötürü sarmayan bir multiplayer kalır. infinity ward veya treyarch bir oyun yapar (call of duty) singleplayer oynamak istersin 5 saatte biter, online oynamak istersin sinir krizleri geçirirsin ve işin ilginç yanı bu kadar sorunla ve bin türlü kısıtlamayla çıkan ve bir ton para verdiğin oyuna yine para vererek dlc almanı ister ki esas alma amacınızı yerine getirsin. rockstar hiçbir zaman bunu yapmadı, ps3'e çıkardığı tüm oyunları neredeyse sorunsuz çıkardı, dlc denen garabetleri (hatırladığım kadarıyla) paralı yapmadı, hayati hiçbir özellik için para istemedi. gta v oynadık üstüne hiçbir para vermeden gta online oynuyoruz. eğer başka firma şu oyunu yapsa, online için dlc hazırlar satardı, o da yetmez oyuna müdahale edebileceğiniz her şeyin paralı alternatifini çıkarırdı.
  • oyun sektörünün hbosu

    şuan red dead redemption 2 ayarında bir oyunu dünya üzerindeki hiç bir oyun firması yapamaz

    bu adamlar oyun falan yapmıyor. resmen sanat icra ediyorlar
  • an itibarı ile çökmüştür. ananızın amına girsin o trafik lambaları otobüsler arabalar. captchanızı sikeyim.
  • 20 milyon kopya sattigi belirtilen son bombalari vice city nedeniyle amerika'da mahkemeye verilen oyun firmasi. neymi$? cocuklari kotuluge itiyomu$..sahip olun ulan veletlerinize siz de!
  • dan houser'ın ayrılması benim de hoşuma gitmedi ama bu durum bazılarının dediği gibi: "rockstar games bitti, sıçtı!" anlamına gelmiyor. çünkü;

    -diğer kurucu ortak ve firmanın başkanı konumunda olan sam houser hala görevinin başında...

    -hatırladığım kadarıyla 2016'da leslie benzies ayrıldığında da aynı şeyler söylenmişti. rdr2 ile gördük ki firmanın ürünlerinde herhangi bir kalite düşüşü olmadı, kalite yükselişi oldu.

    -dan houser firmada daha çok baş senarist/yaratıcı olarak görev yapıyordu. rockstar games'in en başarılı ve en popüler oyunu gta v oldu... peki hanginiz: "allah'ım gta v'in senaryosu ne kadar muhteşemdi! çok etkilendim!" dediniz?

    - r* oyunlarının başarısının kaynakları oyunlardaki işçiliğin kalitesi, yenilikçi ve mükemmeliyetçi yaklaşımdır... yani şirketin vizyonu & misyonu değişmedikçe 1 kişinin gidişi fazla bir şeyi değiştirmez.

    -iş dünyasında kimse vazgeçilmez değildir. asıl olan şirketlerdir.

    -bu oyunlar 1 kişiyle değil, binlerce kişiyle yapılıyor.

    dan houser; bildiğim kadarıyla 20 küsür senedir yoğun bir tempoyla bu işleri yapıyordu. bundan daha iyi bir firmaya gidemeyeceğine veya kuramayacağına göre belli ki artık dinlenmek istedi. bu tip kan değişiklikleri herkese iyi gelebilir, hayırlısı olsun diyelim.
  • #116148759 burada rockstar düşüşe uğrayabilir, cd projekt red onları geçecektir demişim ama nereden bileyim cd projekt'in dolandırıcı olduğunu hahahaha.

    rockstar'ın düşüşe geçeceğini hala düşünüyorum ama cd projekt kısmı çok komik olmuş.

    tanım: övecek kelimeleri bulmakta zorlandığım oyun stüdyosu.

    gelmiş geçmiş en iyi stüyo desem kesmiyor, 20 yıldır yanlarına bir tık dahi olsa yaklaşabilen yok desem yine kesmiyor. vallahi nasıl övsem şaşırdım.
  • kabahat bunlarda değil, pc oyuncularına alenen yaptığı puştluklardan sonra hala kalkıp bunların oyununu alan sığır pc oyuncularında.

    la adamlar size 2 senelik oyunu iteledi yeni diye, bunu da iki defa sözünde durmayarak ve oyunu erteleyerek yaptı. taşşak geçer gibi bir de pc oyun fiyatını bluray kullanan konsollarla aynı düzlemde çıkartarak 180 tl diye sürdü piyasaya, keriz gibi gidip aldınız.

    şimdi de aynı oyunu summer sale esnasında %25 indirdik demek için etiket fiyatını 220 tl'ye çıkartıp onun üzerinden indirim görünümlü bindirim yaptılar. oyun esasında 30 tl kadar düştü, 150 tl'yi gören sığır pc gamerlar gene saldırdı oyuna, şu anda top sellers'ta oyun hala. ben ciddi ciddi inanamıyorum yani şu firmanın pc oyuncularına yaptığı onlarca saygısızlıktan sonra hala oyunlarını koşa koşa alıp oynayanlara.

    sizin yüzünüzden burada sonradan görme kare x üçgen yuvarlak dörtleminden ötesini bilmeyen konsol oyuncuları kalkıp yok güzel kız, yakışıklı erkek gibi benzetmelerle pc oyuncularını aşağılıyor. kabahat adamda değil sizde.
hesabın var mı? giriş yap