158 entry daha
  • keşfettiği ve popülerleştirdiği tür artık 10 çıkan aaa oyunun 9'unun türü olmasına rağmen 19 yıldır hiçbir oyunun ve stüdyonun oyunlarının yanına yaklaşamadığı stüdyo.

    yani adamların açık dünyasını iki-üç madde ile formülize edeceksek witcher 3'ü soru işaretlerine gidip yaratık kesme, halkla konuşup onlara yardım etmeyi kabul edip iz takip daha fazla yaratık kesme, yeni assassin's creed'leri ise kartalla düşman işaretleyip düşman kalelerine girip çıkma olarak özetleyebiliriz.

    önemli olan içinde bulunduğun dünyanın ne hissettirdiği ve "harflere" giderek alınan görevler ile aktivitelerin doğallığıdır. yoksa elbet bütün açık dünyalar yalan. ama ben en çok (bkz: red dead redemption 2)'de kendimi başka bir dünyadaymış gibi hissediyorum. bu arada rdr2'yi gta'nın kaos yaratayım, etrafı patlatayım kafasıyla oynamazsanız kanunla başınız kolay kolay derde girmez.

    ayrıca (bkz: cd projekt red) ile karşılaştırılmış ama geçiniz. sadece cd projekt red değil, dünyada hiçbir firma rockstar games olamaz. cd projekt red'e ününü kazandıran (bkz: the witcher 3) 2015, red dead redemption 2 ise 2018'de çıkmasına rağmen aralarında 3 değil, 10 yıl var gibi. ubisoft, rockstar'ın 2013'te ps3 ile yarattığı açık dünyayı ancak (bkz: watch_dogs 2) ile bir nesil sonra yakalayabiliyor.

    sırf oyun kalitesi olarak da değil her anlamda bambaşka bir yerde rockstar games. cyberpunk 2077 için herkes hypedan patlamasına rağmen adamlar kaç tane night city wire düzenledi, basına kaç defa oyunu oynattı ve izletti, içimiz dışımız video oldu. açın bakın rdr 2 için rockstar kaç tane video yayınlamış (iki üç trailer, bir tane 6 dk'lık gameplay videosu, bir kez basına oyunu oynatma ve 30 sn'lik tv spot). dünyada hiçbir firma tarihin en pahalı oyunlarını yapıp bu kadar az tanıtımla oyun çıkartmaya cesaret edemez. ve oyunlarındaki gizemi kaldırmamasına rağmen hiçbir zaman hayal kırıklığına uğratmamayı başaramaz.

    o cd projekt red, rockstar games'i falan geçemez. ancaaaakkkk (burada büyük bir ancak var), bu şuana kadar bildiğimiz rockstar games için geçerli. yani cd projekt red bu seviyelere asla çıkamaz. ama ilerleyen yıllarda rockstar'ı geçecektir. çünkü rockstar şirketin kurucu ortağı ve başyazarı (bkz: dan houser)'ı kaybetti. tamam, herif çok büyük orospu çocuğuydu (o kadar büyük bir oç ki tarihin en başarılı eğlence sektörü şirketini yaratmasına rağmen dayanılamadı ve kovuldu) ve gitmesi şirkette çalışanlar için iyi oldu ama muhtemelen rockstar'ın sihrinin arkasındaki adam da buydu. şirket içinden gelen birkaç dedikoduda houser'ın sürekli single player'a ağırlık vermek için (bkz: take-two) ile mücadele ettiğinden bahsediliyordu. ayrıca çalışanları köle gibi çalıştıran ve sınırsız krediye sahip olduğu için oyun yapım süreçleri için 5-8 yıl gibi süreler de alabilen muhtemelen dan houser'dı. köleliğe elbette karşıyız ama çalışanlar bu şekilde çalışmazsa bir rocsktar klasiği çıkabileceğini düşünmüyorum.

    o yüzden cd projekt red cyberpunk ile çıtasını arttırıp zirveye ulaşacakken, rockstar ise maalesef düşüşe geçecek ve sıradanlaşacak diye öngörüyorum. umarım yanılırım ve rockstar da eski kalitesinde oyunlar çıkartmaya (bu sefer çalışanlara eziyet etmeden) devam eder.
156 entry daha
hesabın var mı? giriş yap