7 entry daha
  • ekonomisi bok gibi olan güzide ülkemizde nasıl oluyorsa triple a oyunlar dışında pek oyun oynanmıyor. bu kısa "rant"ımın ardından oyuna geçelim:

    gloomhaven digital dediğimiz oyunumuz masaüstü gloomhaven'ın güzel bir adaptasyonu.

    - oyun, deckbuilding ve turnbased rpg türlerinin güzel bir harmanı. hexagon grid haritalardaki turnbased savaşlarda aksiyonlar için önceden belirlediğiniz deckinizi kullanıyorsunuz. hatta attack modifierlar bile kart olarak yedirilmiş güzel bir şekilde. yani ağır bir armor verdiğiniz karakterinizin attack modifier deckine belirli bir sayıda "-1" kartları konuluyor. yahut "bless" olan karakterlerin deckine "x2" kartı konuluyor gibi.

    - oyunun temelde 2 mekaniği var öğrenmeniz gereken. initiative ve top/bottom action:
    her kart alt ve üst iki yarıdan oluşuyor. top actionlar genelde daha aktif atak abilityler, bottom actionlar ise movement/buff/debuff vari olanlar. istisnalar tabi mevcut. her turda kullanmak üzere 2 kart seçiyorsunuz ve birinin üst birinin de alt aksiyonunu kullanıyorsunuz
    her kartın kendi initiative değeri var. her tur iki kart seçiyoruz ve istediğimiz birinin initiativeini kullanıyoruz. pozisyonel aksiyonlar ve element infuse(altta anlattım) gibi olaylar için insiyatif çok önemli.

    - 6'sı başlangıç karakteri olmak üzere 17 farklı karakter mevcut. bu classların her birinin kendine has "flavor"ı, oynanış biçimi var. ayrıca kendi içlerinde de farklı "build" opsiyonları mevcut. mesela rogue'u doğru ekipmanlarla" multiple ranged finisher" olarak veya "single target focus high dmg" olarak kullanabilirsiniz.

    - buildleri belirleyen şey maç öncesi seçtiğimiz belirli sayıda kartlar dışında equiplediğimiz eşyalar. stamina potionlar, kullandığınız kartları tekrar elinize almanızı sağlarken; mana potionlar, element infuselamanızı sağlıyor. range artıran, armor penetre eden ve daha birçok farklı etki yaratan shield, armor, headgear vs mevcut.

    - element infuse dediğimiz bir mekanik var. bazı saldırılar/ekipmanlar, ortama (kişiye özel değil) element infuse ederken bazıları da infused elementi kullanarak farklı etkiler ortaya çıkartabiliyor. mesela rogue'un smokebomb abilitysi ortama dark element infuselarken, "eclipse" (assassin) classı dark elementi kullanarak doğrudan kill atabiliyor.

    oyun epey keyifli. tek beğenmediğim yanı karakter ve spell animasyonlarının azlığı. hatta genel olarak cilası eksik. voicelinelar ve müzik yok denecek kadar az, questlerde görsel açıdan bir resim bir şey yok. şu oyuna biraz daha "flair" koysalar efsane olurmuş ama mekanik açıdan sapasağlam ve keyifli bir oyun olmuş.
2 entry daha
hesabın var mı? giriş yap