20 entry daha
  • zaman icinde anlami donusen bir kavramdir. stanislavski oyuncudan ideal sonucun alinabilmesi icin aktorun bir seyleri gostermeye calismasi yerine o sey olmasi gerektigine inaniyordu. bu psiko natural oyunculuk akimi belli adimlara sahip bir algoritmayi gerekli kiliyordu. bu bir yontemdir. metod da yontem demektir zaten. oysa hollywoodun studyo sisteminde cekilen endustri filmlerinde bu kavramin anlami biraz degisti. muthis bir pre production calismasiyla cekilen bu filmlerdeki oyunculukta onemli olan sey kameraya o plan icin istenen ifadeyi sunabilmekti. de nironun telefonda kotu haber ornegi cok aciklayicidir mesela. aktor telefonu acar ve kafasindan iki rakami carpar ve istenen ifade ortaya cikmis olur. kisacasi bu yontem storyboard ile ve dekupajli calisan studyo filmleri icin idealdir. turkiye sartlarinda isler genelde paldir kuldur yurudugu icin uygulamasi biraz zor. cunku bu sistem oyuncunun cok iyi bir on hazirlik yapmasini gerekli kiliyor ve bu hazirlik yonetmenle ya da supervizorle birlikte yapilmali.
35 entry daha
hesabın var mı? giriş yap