10 entry daha
  • fikret şeneş, "hit" yani listebaşı olmuş pek çok şarkının sözlerine imzasını atmış bir sanatçımız... 1974’de ulusal marş haline gelen "memleketim"; bu şarkının yanı sıra ajda pekkan'ın hemen hemen sevilen tüm şarkılarının söz yazarıdır şeneş... 1973’de bir "kimler geldi kimler geçti", 74'de "tanrı misafiri", "seninleyim", 75'de "`hoşgörsen", 78'de "ya sonra", 79'da "bambaşka biri", "haykıracak nefesim kalmasa bile" ve 83'de "uykusuz her gece", "bir günah gibi", "son yolcu" ajda pekkan'ın sesinden dinlediğimiz, fikret şeneş'in kaleminden çıkan şarkılar...
    şte bu başarılı çalışmaları nedeni ile "ajda'nın kurmayı" olarak tanındı fikret şeneş... diğer şarkılarla da ses getiren çalışmalar yapmasına karşın, öncelikle ajda pekkan'ın söz yazarı oldu.
    şimdi "artık yoruldum... zaten beş-altı yıldır az çalışıyorum, keyfi çalışıyorum... bundan sonra, olsa olsa yılda bir-iki şarkıya, o da çok güzel melodiler getirirlerse söz yazacağım..." diyor fikret şeneş ve kendini böylelikle emekliye ayırıyor.
    elif hakları kanunu'nun çıktığını, müzikle uğraşan kişilere ilk kez elverişli bir ortam sağlanabileceğini hatırlatıyoruz kendisine. yanıtı ise şöyle oluyor: "telif hakları artık önemli değil benim gözümde. bugüne dek salt manevi zevkim bu olduğu için söz yazdım. ama bu zevki bile vermediler bana. ben sözleri kolay yazmıyorum. güç oluyor, yorucu oluyor. beklediğim karşılığı alamayınca da, neden devam edeyim ? müziği bırakmam. müzik benim herşeyim. bu yüzden de yılda bir ya da iki kez, kendi açlığımı dindirmek için yazacağım artık. ancak bir profesyonel değil; ununu elemiş, eleğini duvara asmış biri olarak görüneceğim."gong dergisi...1983
    ayrıca çeşitli santçılar hakkındaki görüşleri:

    ajda pekkan
    ajda pekkan sahneler için yaratılmış. hakikaten sahneleri dolduran
    yegane batı şarkıcımızdır benim için. bunun yanı sıra dinleyicisine
    en çok saygısı olan , en mükemmel şekilde görünmek isteyen bir
    şarkıcıdır bir sanatçıdır daha doğrusu. öylesine saygılıdır ki
    saçının bir teli kıvrılsa veya elbisenin bir tarafı ütüsüz olsa
    katiyen sahneye çıkmaz, şarkı söylemez. bu ne demektir ,
    dinleyicisine olan saygısından ileri gelen bir şeydir. ve bunların
    mükemmel olması için elinden geleni yapar. bunları yaparken de bazen
    şarkı sözlerini unutabilir. o kadar saçıyla başıyla meşguldür ki bir
    anda kayıverir şarkının sözü ama ajda toparlar mühim değildir.
    kendine de hep söylediğim gibi benim şarkılarımın en iyi vitrinidir.
    çünkü o şarkılarımı alıp kendi mükemmeliyetçi kişiliği ile
    birleştirdiği zaman gayet tabii o şarkı nazar-ı dikkati cezbeder
    herkes tarafından tutulur ve sevilir. ama bir başkası tarafından da
    söylense belki aynı alakayı görebilir de görmeyebilir de. şarkıcın
    görüntüsü de çok mühim yoksa önünüze her gelen sesi güzel birileri
    de şarkıcı olabilirdi.

    sezen aksu
    tanrının hakikaten az insanlara nasip ettiği bir değer benim için.
    fransızların nasıl bir edith piaf'ı varsa bizim için de sezen aksu
    aynı şeydir. o kadar güzel şeyler yaptı ki sonunda daha da tatmin
    olayım diye değişik yönlere saptı. o zaman da bizim sevip kabul
    ettiğimiz sezen'i bu değişik türlerin çok azında gördüm. mesela son
    şarkısı "farkındayım" benim için dünyaya değer bir şarkısıdır.
    yalnız şarkının a'sı ile b'sinin aralarında en ufak bir bağlantısı
    yok fakat bunu ancak müziği bilenler anlayabilir. ama bunu o kadar
    iyi başarmış ki şarkıyı dinlerken başka dünyaya gidiyorsunuz.

    nükhet duru
    eskiden beri hep özgün besteler diye tutturdu. fevkalade bir yorumcu
    fevkalade bir insandır. özgün besteler diye tutturdu fakat bizim
    memleketimizde tam manasıyla batı müziğinde besteci olarak pek fazla
    bir insan göremiyorum. avrupa mesela hem müziği hem sözü eşit tutar
    ama aslında bana sorarsanız söz daha mühimdir. müzik ne kadar güzel
    olursa olsun sözler olmayınca melodi kayar kafanızdan fakat çok
    güzel bir söz kafanıza çakılır kalır. melodisi aklınıza gelmese bile
    şu sözlü şarkı nedir diye sorarsınız. sahnesine gelince kendini o
    kadar sebatla yetiştirdi ayrıca çok da hatırşinasdır. çok severim ve
    her ne kadar beraber çalışma imkanımız olmasa bile yine de hep arar
    sorar ve ben aradığım zaman hep telefona kendisi çıkar ötekilerde
    bunu göremezsin.

    nilüfer
    nilüfer'in sesi her ne kadar çağlayan gibi gürler gözükse de oktavı
    çok fazla geniş değildir. ajda, hele ders aldıktan sonra çok daha
    iyi çıkabildi. gırtlağı daha iyi kullanabilmek için şan dersi
    şarttır her zaman. nilüfer çıkabildiği halde aynı oktavdan fazla
    dışarı çıkamaz ve o oktav içindeki şarkıları da çok güzel
    değerlendirir. çünkü güzel bir sesi var temiz bir gırtlağı var.
    kendine çok iyi bakar. benim için değerlidir
54 entry daha
hesabın var mı? giriş yap