• (1882-1963)
    "sanatta önemli bir tek şey vardir. o da açıklanamayandır""
    1914'de kadar picasso ile birlikte çalışmıştır. bu dönem teknik görsellikte picasso ile benzerlikleri ileri düzeydedir. birinci dünya savaşında fransız ordusuna katılmış ve yaralanmış bu nedenle picasso ile çizgisi ayrılmıştır. sanata geri döndükten sonra daha realist bir çizgiye dönüş yapmış olsa da resminde cubizm'in temel nitelikleri hep korunmuştur.
    http://www.guggenheimcollection.org/…orks_23_0.html
    ikinci dünya savaşı sırasında paris'te kısıtlı bir yaşam sürerken sanatını sürdürmeye çalışmıştır. bu dönem eserleri daha ziyade kapalı mekanlar ve natürmortlardır.
    1940'ların sonunda sanatı çeşitlilik kazanmış oyma, heykel, vitray, mücevher gibi branşlarda eserler verirken resminde de dış mekanlar öncelikle kuşlar
    http://images.google.com/…f-8&q=georges braque bird
    yanısıra peyzaj ve deniz manzaraları ağırlık kazanmıştır.
    1950'lerden sonra fovizmin parlak renklerine bir dönüş sezilir. son yıllarında hastalıklar sanatının evrimini oldukça engellemiş olsa da 1963'de ölünceye kadar eser vermeye devam etmiştir.
    http://www.hipernet.ufsc.br/wm/paint/auth/braque/
  • ''sanat rahatsız etme fikrine tekabul eder, bilimse güveni tazeler.'' cümlesini ingilizce olarak demiştir.
  • big nude, 1908 *görsel
  • bence engels marx'a neyse, bu adam da picasso'ya odur.

    (bkz: yancılık)
  • "sanat, yüzünü ışığa çevirmiş bir yaradır." demiştir.
  • kübizm akımının temellerini atan, ardılı pablo picasso ile dünya çapında ünvana kabuşan ressam. şu an bile muteber gözler haricinde ikisinin resimlerini ayırt etmeniz imkansız. picasso ile ortak çalışmalar yapmaları onların sanatının bel kemiğini oluşturmuş. ikiz gibi ayırdına zor varılan eserler ortaya koymuşlardır.
  • 1882 - 1963 yılları arasında yaşamış fransız ressam. önceleri matisse'nin etkisinde kalarak, fovizm akımını temkinli bir biçimde uyguladı. picasso'yla tanışması sonucu, picasso'yla birlikte kübizm akımını başlattı. ölçülü renklerle bölünmüş, titrek fırça vuruşlarıyla, kübizm'deki anlaşılmazlığı çözerek, gerçeği bütünsel bir anlayışla yeniden kurdu. şablon, yapıştırma kâğıtlar gibi başka tekniklerden de yararlandı. şiir ve asanatsal yaşamının ayrılmaz bir parçasıydı. özdeyişlerini jour et nuit (gece ve gündüz) adlı defterlerinde topladı.
  • kubizmin babasıdır fakat şeklen bu durum picasso'ya mal edilmiştir.
    picasso'nun sansasyonel kişiliği ve 1970'lerde gözünü ebediyete yumması tanınması açısından etkili olsa gerek.
  • ''gerçek zaten vardır. yalanı icat gerekir. '' sözünü etmiş kübizm denince akla gelen iki kişiden biri.
    diğeri de zaten picasso'dur.
  • braque önce monet, camille pissarro gibi izlenimci ressamların, daha sonra cezanne’ın etkisinde kalmış. daha sonra fovizm’in çekiciliğine kapılmış. arkadaşı emile-othon friesz (1879-1949) ile birlikte anvers’de bir atölye tutmuş. braque fovist resimleriyle katıldığı 1907’de salon des ındependants’da sergilediği yapıtlarının hepsi satmış. bu resimlerinde cezanne’ın etkileri görülmektedir...
hesabın var mı? giriş yap