• ışid'in hayatımıza girmesiyle gerçek müslümanlık sorgulanır olmaya başladı. buna verilecek cevap şu'dur; kuran'a bir bütün olarak bakmak gerek.

    bakara sûresinin 178 . ayetinde
    ey iman edenler! öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. bu, rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

    bakara sûresinin 191 . ayetinde
    onları nerede yakalarsanız öldürün. sizi çıkardıkları yerden (mekke’den) siz de onları çıkarın. zulüm ve baskı adam öldürmekten daha ağırdır. yalnız, mescid-i haram yanında, onlar sizinle savaşmadıkça, siz de onlarla savaşmayın. sizinle savaşırlarsa (siz de onlarla savaşın) onları öldürün. kâfirlerin cezası böyledir.

    bakara sûresinin 251 . ayetinde
    derken, allah’ın izniyle onları bozguna uğrattılar. davud, câlût’u öldürdü. allah ona (davud’a) hükümdarlık ve hikmet verdi ve ona dilediğini öğretti. eğer allah’ın; insanların bir kısmıyla diğerlerini savması olmasaydı, yeryüzü bozulurdu. ancak allah, bütün âlemlere karşı lütuf sahibidir.

    bakara sûresinin 253 . ayetinde
    işte peygamberler! biz onların bir kısmını bir kısmına üstün kıldık. içlerinden, allah’ın konuştukları vardır. bir kısmının da derecelerini yükseltmiştir. meryemoğlu isa’ya ise açık deliller verdik ve onu ruhu’l-kudüs (cebrail) ile destekledik. eğer allah dileseydi, bunların arkasından gelen (millet)ler, kendilerine apaçık deliller geldikten sonra, birbirlerini öldürmezlerdi. fakat ayrılığa düştüler. onlardan inananlar da vardı, inkar edenler de. yine allah dileseydi, birbirlerini öldürmezlerdi. lakin allah dilediğini yapar.

    nisâ sûresinin 74 . ayetinde
    o halde, dünya hayatını ahiret hayatı karşılığında satanlar allah yolunda savaşsınlar. kim allah yolunda savaşır da öldürülür veya galip gelirse, biz ona büyük bir mükafat vereceğiz.

    nisâ sûresinin 89 . ayetinde
    arzu ettiler ki kendilerinin küfre saptıkları gibi siz de sapasınız da beraber olasınız. bu sebeple, onlar allah yolunda hicret edinceye kadar içlerinden dost edinmeyin. eğer bundan yüz çevirirlerse onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. onlardan ne bir dost edinin, ne de bir yardımcı.

    nisâ sûresinin 91 . ayetinde
    diğer bir takım kimselerin de hem sizden emin olmak, hem de kavimlerinden emin olmak istediklerini göreceksin. bunlar küfre her döndürüldüklerinde ona atılırlar. eğer bunlar sizden uzak durmazlar, sizinle barış içinde yaşamak istemezler, ellerini savaştan çekmezlerse, onları yakalayın ve onları nerede bulursanız öldürün. işte bunlara karşı size apaçık bir yetki verdik.

    mâide sûresinin 33 . ayetinde
    allah’a ve resûlüne savaş açanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası; ancak öldürülmeleri, yahut asılmaları veya ellerinin ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut o yerden sürülmeleridir. bu cezalar onlar için dünyadaki bir rezilliktir. ahirette de onlara büyük bir azap vardır.

    tevbe sûresinin 5 . ayetinde
    haram aylar çıkınca bu allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. şüphesiz allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

    tevbe sûresinin 12 . ayetinde
    eğer antlaşmalarından sonra yeminlerini bozup dininize dil uzatırlarsa, küfrün ele başlarıyla savaşın (öldürün). çünkü onlar yeminlerine riâyet etmeyen kimselerdir. umulur ki, vazgeçerler.

    tevbe sûresinin 111 . ayetinde
    şüphesiz allah, mü’minlerden canlarını ve mallarını, kendilerine vereceği cennet karşılığında satın almıştır. artık, onlar allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler. allah bunu tevrat’ta, incil’de ve kur’an’da kesin olarak va’detmiştir. kimdir sözünü allah’tan daha iyi yerine getiren? o halde, yapmış olduğunuz bu alışverişten dolayı sevinin. işte asıl bu büyük başarıdır.

    ahzâb sûresinin 60,61 . ayetinde
    andolsun, eğer münafıklar, kalplerinde bir hastalık bulunanlar ve medine’de kötü haberler yayıp ortalığı karıştıranlar (tuttukları yoldan) vazgeçmezlerse, elbette seni onların üzerine gitmeye teşvik edeceğiz. onlar da (bundan sonra) orada lanete uğramış kimseler olarak seninle pek az süre komşu kalacaklardır. nerede bulunurlarsa, yakalanırlar ve yaman bir şekilde öldürülürler.
  • "diğer dinlerde de var yeaaaa" veya "zamanın şartlarına göre" oldukça salak cevap olacaktır.

    1- diğer dinlerde olması normal. hepsinin kökeni sümerliler
    2- işinize gelince "zamanın şartları", işinize gelince "çok futuristik bir kitaptır, geleceği anlatır" demeniz komikleşiyor.
    3- kimse birşeyi kötülemiyor. gayet güzel güzel sohbet ediyoruz.
  • savaş sırasında ve sonrasında elde edilecek ganimetlerin ( çocuk, kadın, erkek köleler ve mallar ) ın nasıl paylaşılması gerektiğine ve müslüman savaşçılara kimlerin neleri ne kadar muhteşem ölçüde helal olduğunu açıklayan ayetler'le beraber okunduğunda gerçek etkileri ve amaçları anlaşılan ayetlerdir.
  • (bkz: şiilerin karıları ve kızları helaldir/@anarsist devlet memuru)

    o değil de;

    bu ayetlerin, sözlük gibi çeşitli sosyal platformlarda ortaya konulması karşısında, dünyada vuku bulan tüm felaketleri ardı ardına sıralamak suretiyle ayetleri ve inandığı kitabı akladığını sanan arkadaşlar dolanıyor aramızda.

    bu ayetlerin kendisine sağladığı motivasyonla yağma, talan ve ganimet seferlerine çıkan adamla yüzyıllar sonra sözlükte dolanan versiyonu arasında neredeyse hiç fark yok.

    bu komik, ironik ve muazzam benzerlikten çıkarılabilecek çok önemli saptamalar var elbette ama yeri burası değil.
  • bu ayetler o zamanin donemine aittir diyenler var da, kur'an'i hz. muhammed kendi mi yazdi kardesim? hani tum ayetler 23 yilda inmisti? allah her seyi gorup biliyorsa, bu ayetleri hz. muhammed'e yazdirirken 1500 sene sonrasini goremedi mi?
  • herkesin içinden bir favori seçmesi gereken ayetler. benimki tevbe 12 mesela, az ve öz, edebiyata kaçmamış.
  • etrafınıza baktığınızda ne gördüğünüze, gördüğünüzü nasıl yorumladığınıza göre sizi farklı eylemlere götürebilecek ayetlerdir. siz anlaşma ve saygı ortamı görürsünüz, ben ise islam ve dinsizliğin savaşını mesela. o yüzden, alimlik kesmek hiçbir zaman çok makul değil, alimler bile hemfikir olamaz iken. ayrıca, birileri benzer şeylerin yahudilikte hristiyanlıkta da olduğunu iddia etmeye çalışmış. şu bir gerçek, islam'ın şiddet eğilimi fazla. çünkü yapısı gereği mücadeleci, bir aksiyon dini. yahudiliği bilmem ama siz incile baktığınızda böyle şeyler göremiyorsunuz, tarihinde olsa da kitabında pek yok yani, zaten daha öbür dünya merkezli, soyut ve şiirsel. ha bir de zaten öbürünün karalığıyla kendini aklamak diye bir şey olamaz.
    edit: ayrıca siyasetlefalan karşılaştırılması da komiktir, kimse das kapital'in tanrı'dan gelen mükemmel bir şey olduğunu düşünmüyor.
  • kafama takılan konulardan biriydi. niçin öldürün diyordu acaba kur’an ? hoşgörü dini değil miydi yoksa islam ? bir müslümanın sadece bu ayetler değil tüm ayetler kafasına takılmalı, araştırmalı, deyim yerindeyse beyni fokurdamalı. kuran burada ne demek istiyor diye düşünmeli, araştırmalı.
    kuran savaşmak hakkında ne diyor onlara bakalım:
    “ fitne kalmayıncaya kadar onlarla savaşın. eğer vazgeçerlerse, artık zulüm yapanlardan başkasına karşı düşmanlık yoktur. “ bakara suresi 193. ayet

    “ kendilerine zulmedilmesi dolayısıyla, onlara karşı savaş açılanlara savaşma izni verildi. şüphesiz allah, onlara yardım etmeye güç yetirendir. “ hac suresi 29. ayet

    kuran’da yalnızca saldırgana karşı savaşmaya izin vermiştir. karşı taraf barış yoluna gittiğinde ise savaşa son verilmesini istemiştir.

    “ haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün, onları tutuklayın, kuşatın ve onların bütün geçit yerlerini kesip tutun. “ tevbe suresi 5. ayet

    bu ayet, ait olduğu surenin bütünlüğü içerisinde okunursa; bu ayetin, müslümanlarla savaşan ve aralarındaki antlaşmanın şartlarına uymayanlara yönelik olduğu kolayca anlaşılabilir. tevbe suresinin ilk ayetini bile okumamız, bu suredeki savaş izninin, islam dışındaki herkese yönelik olmayıp, peygamber ve arkadaşlarına karşı mücadele eden belli bir kitleye karşı olduğunu, anlamamızı sağlar.

    “ bu, müşriklerden kendileri ile antlaşma imzaladıklarınıza allah’tan ve resulünden kesin bir uyarıdır. “ tevbe suresi 1. ayet

    kuran savaşta ısrar etmemeyi öğütler.

    “ eğer onlar barışa eğilim gösterirlerse, sen de ona eğilim göster ve allah'a tevekkül et. “ enfal suresi 61. ayet

    kuran savaşmaya bile bir sınır, bir ölçü getirmiştir. aşırı gitmemeyi öğütlemiştir.

    “ sizinle savaşanlara karşı allah yolunda savaşın, ancak aşırı gitmeyin. elbette allah aşırı gidenleri sevmez. “ bakara suresi 190. ayet

    kuran her şartta bağışlamayı, cezalandırmaya üstün tutar.

    “ iyilikle kötülük bir olmaz! kötülüğü, en güzel tavırla sav! o zaman görürsün ki, seninle arasında düşmanlık bulunan kimse, sımsıcak bir dost gibi oluvermiştir. “ fussilet suresi 34. ayet

    evet bağışlanmayı üstün tutar, fakat her durumda pasif kalmayı onaylamaz. müslümanlar, saldırıya uğradıklarında ve yok edilmek istendiklerinde savaşa çağrılmışlardır. mutlak pasifizm, saldırganların azgınlığını arttıracaktır ve çocukların, kadınların ve yaşlıların öldürülmesine izin verilmesi anlamına da gelir. bu yüzden böyle bir pasifizm hem sağduyuya aykırıdır, hem de etik açıdan da sorunludur.

    kuran öldürmeyi yasaklamıştır.

    '' kim, bir insanı, bir can karşılığı veya yeryüzünde bir bozgunculuk çıkarmak karşılığı olmaksızın öldürürse, o sanki bütün insanları öldürmüştür. her kim de birini (hayatını kurtararak) yaşatırsa, sanki bütün insanları yaşatmıştır. '' maide suresi 32. ayet

    '' rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım: o'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin, sizin de onların da rızkını biz veriyoruz. kötülüklerin açığına da, gizlisine de yaklaşmayın. haksız yere allah'ın haram kıldığı cana kıymayın. düşünesiniz diye allah size bunları emretti '' en’am suresi 151. ayet

    kuran’da savaşta öldürmenin geçmesi değil, geçmemesi kuran için bir eksiklik oludu. niçin? çünkü kuran öldürmeyi yasaklıyor. yarın bir müslüman çıkarda allah bana öldürmeyi yasakladı, ben savaşmayacağım dese haklı olabilirdi ya da ben onu sadece yaralarım öldürmem diyenler de çıkabilirdi. o yüzden kuran herşeyi açıklayan kitapsa, teferruatlı bir kitapsa ki kendini böyle tanımlıyor, kuran’da savaşta insanların öldürebileceğinin geçmesi gerekir. o olmazsa bir eksiklik olur. bu ayetleri yanlış anlayıp, ayetin başına sonuna bakmazsan, kuran’ı bir bütün içerisinde değerlendirmezsen kuran adam öldürmeyi meşru kılar sanırsın. öte taraftan kuran’ı okumazsan ya da anlamadan okursan allahuekber diyerek adam keser, hem müslümanlara hem islam’a zarar verirsin.
    unutmamak lazım, bir inancın doğruluğu ona inananlara bakarak test edilmez. doğru savunanı olmasa da doğrudur, savunucuları neyin peşine düştüklerinden gaflet içinde olsalar da..
  • sonuç olarak hiç biri mezhepten, mezhebine göre adam öldürmekten bahsetmek. yazık yok yere ölüp giden, kurşuna dizilen, hayatları mahvolan o insanlara. islam tehlikelidir çünkü doğrusunun ne olduğu belli değildir. herkes kendi doğrusuna inanır, buna göre yaptığı eylemleri haklı görür. kimse de demez ki açıp bakayım nedir ne değildir burada anlatılan. ateist, deist; islam ve müslümanlardan hazzetmez çünkü günümüzde canlarını özgürlüklerini, düşündükleri ve inandıkları gibi yaşama haklarını genel olarak ihlal eden tek din islamiyettir.
    bir inanmayan olarak bana dokunmasınlar da ne bok yerlerse yesinler diyemiyorum. içim acıyor, üzülüyorum başkalarının inandıkları düşündükleri için canı yananlara, yok olanlara. ve bu cehennemde yanmaktan, cennetten mahrum kalmaktan, inanmazsam bu dünyada azap çekeceğimi düşündüğümden değil insan olduğumdan böyle. dininden önce herkes insan olduğunu hatırlasa keşke.
  • günümüzde ki müslüman toplumların birbiriyle olan çatışmasını, anlaşmazlığının nedenini sadece islama bağlamak affedersiniz ama cahilliktir. büyük toplumlar tarafından benimsenmiş tüm kutsal kitaplarda bu ayetlere benzer ayetler bulmak, kuran'da bulmaktan daha kolaydır. tevrat ve incil'de bulunan benzer örnekleri aşağıda derledim. bugün ortadoğu'da yaşananların sebebi halkların eğitimsizleştirilmesi, yoksullaştırılması, savaşa mecbur edilmesidir. kızacaksanız barışı bu topraklardan alıp çok uzaklara götürenlerden başlayın ilk önce.

    --- tevrat spoiler ---

    num 31:17 şimdi bütün erkek çocukları ve erkekle yatmış kadınları öldürün.

    deu 13:10 taşlayarak öldürün onu. çünkü mısır'dan, köle olduğunuz ülkeden sizi çıkaran tanrınız rab'den sizi saptırmaya çalıştı.

    deu 17:5 bu kötülüğü yapan erkeği ya da kadını kentinizin kapısına çıkarın ve taşa tutarak öldürün.

    eze 9:6 "yaşlıyı, genci, genç kızı, kadını, çocukları öldürün. yalnız alınlarında işaret olanlara dokunmayın. işe tapınağımdan başlayın." onlar da tapınağın önünde duran israil ileri gelenlerinden işe başladılar.

    deu 20:10 "bir kente saldırmadan önce, kent halkına barış önerin.

    deu 20:11 barış önerinizi benimser, kapılarını size açarlarsa, kentte yaşayanların tümü sizin için angaryasına çalışacak, size hizmet edecekler.

    deu 20:12 ama barış önerinizi geri çevirir, sizinle savaşmak isterlerse, kenti kuşatın.

    deu 20:13 tanrınız rab kenti elinize teslim edince, orada yaşayan bütün erkekleri kılıçtan geçirin.

    deu 20:14 kadınları, çocukları, hayvanları ve kentteki her şeyi yağmalayabilirsiniz. tanrınız rab'bin size verdiği düşman malını kullanabilirsiniz.

    deu 20:15 yakınınızdaki uluslara ait olmayan sizden çok uzak kentlerin tümüne böyle davranacaksınız.

    deu 20:16 "ancak tanrınız rab'bin miras olarak size vereceği bu halkların kentlerinde soluk alan hiçbir canlıyı yaşatmayacaksınız.

    deu 20:17 tanrınız rab'bin size buyurduğu gibi, onları -hitit*, amor, kenan, periz, hiv ve yevus halklarını- tümüyle yok edeceksiniz.

    jos 11:8 rab onları israilliler'in eline teslim etti. onları bozguna uğratan israilliler, kaçanları büyük sayda'ya, misrefot-mayim'e ve doğuda mispe vadisi'ne kadar kovalayıp öldürdüler; kimseyi sağ bırakmadılar.

    jos 11:11 israilliler kentteki bütün canlıları kılıçtan geçirip yok ettiler. soluk alan bir tek kişiyi esirgemediler. ardından yeşu hasor'u ateşe verdi.

    jos 11:14 bu kentlerdeki bütün mal ve hayvanları ganimet olarak aldılar, insanların tümünü ise kılıçtan geçirip öldürdüler; soluk alan bir tek kişiyi esirgemediler.

    jos 11:20 çünkü onları israil'e karşı savaşmaya kararlı yapan rab'bin kendisiydi. böylece rab'bin musa'ya buyurduğu gibi, israilliler onlara acımadı, hepsini öldürüp yok ettiler.

    deu 20:17 tanrınız rab'bin size buyurduğu gibi, onları -hitit*, amor, kenan, periz, hiv ve yevus halklarını- tümüyle yok edeceksiniz.
    yeremya bab: 51 ayet: 19-23 s.: 777

    ve israil onun mirasinin siptidir;

    ismi ordularin rabbidir. sen benim topuzum ve cenk silahimsin; ve seninle milletleri kiracagim; ve seninle ülkeleri helak edecegim. ve seninle ati ve binicisini kiracagim. ve seninle cenk arabasini ve binicisini kiracagim; ve seninle erkegi ve kadini kiracagim; ve seninle kocamis adami ve genci kiracagim; ve seninle genç adami ve ere varmamis kizi kiracagim; ve seninle çobani ve sürüsünü kiracagim; ve seninle çiftçiyi ve çiftini kiracagim; ve seninle valiyi ve kaymakami kiracagim.

    tsefenya bab: 2 ayet: 5 s.: 887
    ey kenan, filistinliler diyari, rabbin sözü size karsidir;seni yok edecegim, öyle ki artik sende oturan kimse olmayacak

    tesniye bab: 9 ayet: 22-23 s.: 185
    22) ve allahin rab o milletleri senin önünde azar azar kovacak; onlari çarçabuk bitiremezsin, yoksa senin üzerine kir hayvani çogalir.
    23) ve allahin rab onlari senin önünde ele verecek, ve onlari helak edinceye kadar büyük kirginla kiracak!

    tesniye bab: 20 ayet: 10-17 s.: 197 13
    ve allah'in rab onu senin eline verdigi zaman, onun her erkegini kiliçtan geçireceksin;

    14) ancak kadinlari, ve çocuklari, ve hayvanlari, ve sehirde olan her seyi, bütün malini kendin için çapul edeceksin; ve allah'in rabbin sana verdigi düsmanlarinin malinin yiyeceksin.

    15) bu milletlerin sehirlerinden olmayip senden çok uzakta bulunan bütün sehirlere

    böyle yapacaksin.

    16) ancak allah'in rabbin miras olarak sana vermekte oldugu bu kavmlarin sehirlerinden nefes alan kimseyi sag birakmayacaksin;

    17) fakat onlari, hittileri, ve amorileri, ve kenanlilari, ve prezzileri, ve hivileri, ve yabusileri, allahin rabbin sana emrettigi gibi tamamen yok edeceksin!

    hezekiel bab: 39 ayet: 18-20 s.: 828
    et yiyin, kan için!

    18) yigitlerin etini yiyeceksiniz ve dünya beylerinin kanini, koçlarin, kuzularin, ve ergeçlerin, bogalarin kanini içeceksiniz. hepsi basanin semiz hayvanlaridir.

    19) sarhos oluncaya kadar kan içeceksiniz!

    isaya bab: 65 ayet: 12 s.: 722
    sizi kilicin kismeti edecegim, ve hepiniz bogazlanmak için igileceksiniz

    yeremya bab: 16 ayet: 4 s.: 739
    acikli ölümlerle ölecekler! ...onlar için dövünen olmayacak.

    yeremya bab: 12 ayet: 3 s.: 736

    onlari,kasaplik koyunlar gibi ayir ve öldürme günü için onlari hazirla !

    isaya bab: 13 ayet: 15 s.: 683
    ele geçen her adamin gövdesi delik-desik edilecek ve tutulan her adam kiliçla düsecek. yavrulari da gözleri önünde yere çalinacak, evleri çapul edilecek ve karilari kirletilecek!

    yeremya bab: 26 ayet: 32-35 s.: 749 32
    ordularin rabbi söyle diyor: iste milletten millete bela çikacak, ve dünyanin uçlarindan büyük kasirga kopacak.

    33) ve o gün yerin bir ucundan yerin öteki ucuna kadar rabbin öldürdügü adamlar olacak; onlar için dövünmeyecekler, ve ......ve onlar gömülmeyecekler; topragin üzerinde gübre gibi olacaklar; lesleri de yerin canavarlarina ve göklerin kuslarina yem olacaklar.
    23) ve allahin rab onlari senin önünde ele verecek, ve onlari helak edinceye kadar büyük kirginla kiracak

    yeremya bab: 51 ayet: 19-23 s.: 777
    sen benim topuzum ve cenk silahimsin; ve seninle milletleri kiracagim; ve seninle ülkeleri helak edecegim. ve seninle ati ve binicisini kiracagim. ve seninle cenk arabasini ve binicisini kiracagim; ve seninle erkegi ve kadini kiracagim;......ve seninle kocamis adami ve genci kiracagim!..ve ere varmamış kızı kıracağım.

    i.samuel bab: 15 ayet: 3 s.: 286

    onlarin herseylerini tamamen yok et ve onlari esirgeme; erkekten kadina...

    çocuktan...emzikte olana...öküzden koyuna, deveden eseğe kadar hepsini öldür!

    hezekiel bab: 9 ayet: 5-6 s.: 794
    ihtiyari, genci ve ere varmamis kisi ve çocuklarla kadinlari helak için vurun,

    gözünüz esirgemesin, ve acimayin!

    tesniye bab: 7 ayet: 1-3 s.: 184
    ve allah'in rab onlari senin önünde ele verecegi, ve sen onlari vuracagin zaman;

    onlari tamamen yok edeceksin; onlarla ahdetmeyeceksin ve onlara acimayacaksin!

    isaya bab: 33 ayet: 12 s.: 697
    ve kavimler kirecin yanmasi gibi, kesilip atesle yakilan dikenler gibi olacaklar!

    hezekiel bab: 23 ayet: 25 s.: 810
    burnunu ve kulaklarini kesip düsürecekler ve senden arta kalan kiliçla düsecek!

    isaya bab: 54 ayet: 17 s.: 714
    sana karsi yapilan hiçbir silah ise yaramayacak; ve hükümde sana karsi kalkan her dili suçlu çikaracaksin.
    --- tevrat spoiler ---

    --- incil spoiler ---

    matta (matthew) bölüm 10

    34 «yeryüzüne barış getirmeye geldiğimi sanmayın! ben barış değil, kılıç getirmeye geldim.

    luka (luke) bölüm 12

    49 «ben dünyaya ateş yağdırmaya geldim. keşke bu ateş daha şimdiden alevlenmiş olsaydı!

    50 katlanmam gereken bir vaftiz var. bu vaftiz gerçekleşinceye dek nasıl da sıkıntı çekiyorum!

    51 yeryüzüne barış getirmeye mi geldiğimi sanıyorsunuz? size hayır diyorum, ben ayrılık getirmeye geldim.

    52 bundan böyle bir evde beş kişi, ikiye karşı üç, üçe karşı iki bölünmüş olacak.

    53 baba oğluna karşı, oğul babasına karşı, anne kızına karşı, kız annesine karşı, kaynana gelinine karşı, gelin kaynanasına karşı olacaktır.»

    luka (luke) bölüm 19

    27 `beni kral olarak istemeyen o düşmanlarıma gelince, onları buraya getirin ve gözümün önünde kılıçtan geçirin!'»

    luka (luke) bölüm 14

    25 ve 26 kalabalık halk toplulukları isa'yla birlikte yol alıyordu. isa dönüp onlara şöyle dedi: «biri bana gelip de babasını, annesini, karısını, çocuklarını, kardeşlerini, hatta kendi canını bile gözden çıkarmazsa, benim öğrencim olamaz.
    --- incil spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap