• arkadaşlar, filmi kaç mm olarak hangi ülkede izleyeceğiniz kimsenin sikinde değil. izlediyseniz deneyimlerinizi aktarın. lokasyon belirtme pornolarınız kimsenin umrunda değil.
  • filmi normal sinemada izlemiş insanlar gelmişler burada eleştiri yazıyorlar.
    arkadaşım o atom bombası patlayınca parçaların yüzüne geldiği, basınçtan ön koltuktan arka koltuğa uçtuğun hatta seyircilerin yarısının öldüğü bir salonda izlemeden şu filmi eleştirmeyin ya.
  • arkadaşlar bilmeyenler için peşinen bilgilendirmiş olayım, türkiye'de yönetmenin favorisi olan 70mm 15 perf imax teknolojisiyle gösterim yapabilecek bir sinema yok.

    2011 yılına kadar ankamall ve istinye'de bu formatta gösterim yapılıyordu ama analogdan dijitale geçiş furyasıyla 2 projektör de yerini dijital xenon projektörlere bıraktı. yani bir nevi upgrade değil de downgrade yemiş oldu, hem de uçurum düzeyde bir downgrade!

    dijital xenon projektörler 2k görüntü kalitesine sahipken imax 70m'nin görüntü kalitesi 18k'ya eşdeğerdir.

    türkiye'de 70mm olarak gösterilmiş son nolan filmi ise the dark knight'tır.

    günümüzde türkiyede'ki tüm imax'lerde şuan dünyada yerini 4k imax laser'a (single/dual) bırakmakta olan 2k dijital xenon projektörler kullanılmakta. paribu cineverse'ün ekipmanlarını güncellemesi şart...

    türkiyedeki imax'ler ile ilgili detaylı entry'im için: (bkz: #132552012)
  • video

    ilker canikligil, oppenheimer-imax-nolan ilişkisini güzelce anlatmış. imax hakkında bilale anlatır gibi detaylı bilgiler vermiş.

    özetle nolan bu filmle olmayacak bir şey yapmış ve imax kameralarıyla 70 mm 3 saatlik bir film çekmiş. bunun daha üstü yapılamıyor. çekilen filmin kalitesi teorik olarak 18k kabul ediliyor.
    -bunu dünya'da gösterebilecek salon sayısı 30. 17'si amerika'da.
    -türkiye'de bizim izleyebileceğimiz format kötünün iyisi gibi bir şey. görüntü kalitesi 2k.
    -nolan bu filme özel kodak'a film yaptırtmış. bu ölçülerde film daha önce kullanılmamış.
    -teknik olarak mümkün olmayan şeylerin sınırlarını zorlamış.
    -bunu yapan ilk yönetmen ve muhtemelen de son olacak. çünkü teknoloji aslında eski ve masraflı.

    70 mm salonların listesi
    ben amerika'da 19 tane saydım.

    debe editi: link
    bu linkte de daha önce hangi film kaç dk imax kamerasıyla çekildi bilgisi var.
    *oppenheimer tamamı imax kamerasıyla çekilen 4. film.
    *daha önce avengers:infinity war ve endgame tamamen imax kamerasıyla çekildi.
    *buna ek olarak the eight hundred isminde 2020 yapımı asya filmi de var.
    *oppenheimer ise 70mm 1.43:1 oranla çekilen en uzun film. rekor.
    *önceki rekorlar yine sanırım nolan'da çünkü tenet'in 75 dksı, dunkirk'in 79 dk'sı yine bu ölçülerle imax kamerasıyla çekilmiş.

    son olarak burda da nolan kendisi açıklıyor.
  • filmle ilgili başka şeyler yazabilirim sonra vakit bulursam, ama şimdilik bir basit hatayı yazayım, yazan olmadıysa. filmde tarihsel hata yapılan bir sahne var.

    bir sahnede cillian murphy, onu alkışlayan, tezahürat yapan ve amerikan bayraklarını sallayan bir kalabalığın ortasında duruyor.

    nükleer fizikçi j. robert oppenheimer'ın hayatıyla ilgili bu dramatik destan 1940'ların başında geçiyor, ancak sahnede kullanılan bayraklarda 50 eyaleti temsil eden beyaz yıldızlar var - oysa sahnenin geçtiği 1945'te abd'de yalnızca 48 eyalet ve bayrakta 48 yıldız vardı.

    amerika birleşik devletleri'ne katılan son iki eyalet olan hawaii ve alaska, 1959'da bayrağa eklendi.

    (bkz: amerikan bayrağı)
  • 3 gündür ben bu tv filmini neden imax salonunda izledim diye düşünüyorum. çok farklı bir film beklemem elbette filmin hatası değil ama benim hatam da değil. sen filmi 1570 imax çektim 16k çözünürlüğü var dersen benim aklıma kıç kadar odaya doluşmuş 10 tane adamın 170 dakika boyunca konuştuğu bir film gelmez.

    boşuna imax salonuna paranızı kaptırmayın. gidin ses ve görüntü sistemine güvendiğiniz herhangi bir salonda izleyin. en kral imax salonunda bile 2k çözünürlük var bizde. evinizdeki sistemde bile çok daha kaliteli bir şekilde izlersiniz. ya da atlayın bir uçağa londra'da prag'da falan izleyin. cillian murphy'nin burnundaki siyah noktaları 8 kat daha yüksek çözünürlükte görün. atom bombası patlıyor abiiiii diye gaza da gelmeyin size ezberden en az 10 farklı filmden çok daha görkemli ve gerçek patlama sahnesi sayarım.

    bu film iyi oyunculuklar ve yetenekli bir teknik ekip tarafından çekilmiş bir courtroom drama bunun bilinciyle gidip izlerseniz gayet keyif alınabilecek bir iş. artıları say say bitmez ama eksileri de bol. mesela ne yazık ki nolan'ın bir türlü düzeltemediği ya da önemsemediği derinlikli kadın karakter yaratamama ve "önceki filmlerindeki kadar olmasa da" oyuncuların sesini boğan, anlaşılmaz kılan müzik ve ses efekti kullanımı huyları devam ediyor.

    filmin o dillere destan kadrosu da bence filme destek değil köstek olmuş. son derece ünlü oyuncular 1-2 dakikalık rollerde görünüp kayboluyor ve aa bu filmde bu da mı varmış derken filmin havasından biraz çıkıyorsunuz. filmde repliği olan herkes bir yerlerden tanıdık gelecek. ekibin toplamda 27 oscarı ya da adaylığı var. zaten öyküye sürekli birileri dahil oldukça kafanız karışıyor. bunlar bir de ünlü olunca hepten ambale oluyorsunuz.

    film sizden antipatik bir karakteri desteklemenizi ve 220 bin sivili katledecek bir bombanın icadına sevinmenizi de bekliyor ama araya yok ya öyle değil dedirtecek diyaloglar serpiştirmeyi de ihmal etmiyor.

    eleştirmenlerin yere göğe koyamayacağı ve akademinin oscarlara boğacağına eminim ama bence nolan'ın en vasat işlerinden biri.

    edit: "imax'e ne gerek vardı diyen arkadaşlar için söylüyorum" diyen arkadaşlar için söylüyorum. net bir şekilde atom bombasının patlamasını gördüğünüzü sanabilirsiniz. peki o patlama sırasında perdenin iki yanında siyah çubuklar da gördünüz mü? hayır görmediniz çünkü 1.43:1 çekilen o sahneyi siz resmi alttan üstten kesmek suretiyle croplanmış 1.90 : 1 yani şu şekilde izlediniz. ımax güzellemesi yapmadan önce bunu bir düşünün. bence bu film evde de izlenir. üstelik o zaman film gerçek boyutunda ve 2k yerine 4 k izlenir.
  • şu an mavişehir'de tam 500 kişi imax sırasında.

    sordum;

    "abi story'nin köpeğiyiz yoksa kim siker hoffenheim'ı" dedi maksimum 19 yaşındaki bir çocuk. gençler acayip iyi geliyor alttan.
  • kadroya bak:

    cillian murphy
    emily blunt
    matt damon
    robert downey jr.
    josh harnett
    gary oldman
    florence pugh
    jack quaid
    olivia thirlby
    rami malek

    yok ebesinin nikahı sayın nolan. filmdeki en yan karakter bile başrol oyuncusu. acaba yeterince izlenmeyeceğini düşündüğü için mi bu yola başvurdu, yoksa efsane bir film geliyor oyuncular da efsane mi olsun dedi?
  • (bkz: imax)

    nolan'ın dünya sinema tarihine bir başlık olması adına yaptığı yeni film.

    herkesin bildiği gibi nolan bir sinema aşığı. sinema aşığından kasıt sinema salonu ve sinema filmi aşığı. bu aşk kodak ve imax şirketlerinin sadece nolan'ın oppenheimer filmi için 70mm film ve bu filmi yatayda pozlayabilecek bir imax kamera bir de bunu çekilen formatta gösterebilecek bir projeksiyon yapmasına sebep oldu.

    bu filmin sinema tarihine geçmesinin sebebi 15/70 imax formatında yani 70mm filme yatayda 15 perf olarak basılmış bu kadar uzun metrajda bir film daha önce olmamıştı. normal şartlarda bugüne kadar imax salonlarda bu kadar uzun bir film de oynatılmadı. oynatılamamasının sebebi komplike teknik meselelerden dolayıydı ancak nolan/imax ortaklığı buna bile bir çözüm bulup nolan'ın bu filmi göstermesini sağladı.

    bu tarz meselelere ilgisi olmayan yeni neslin bu bilgileri veya bu filmi neremize sokacağız dediğini duyar gibiyim. biraz da haklılar dijital kameralarla dijital projeksiyon kullanan sinemalar dışında bir şeyi daha önce tecrübe etmediklerinden dolayı onlar için bir şey ifade etmiyor. aslında benim gibi bunlardan deli gibi heyecan duyan biri için de bir şey ifade etmiyor çünkü türkiye'de bu formatta izlenilecek bir sinema salonu yok. hatta daha da beteri dünyada sadece bahsettiğim teknik specleri karşılayabilecek 30 adet sinema salonu var. amerika'da bile 15-20 adet böyle salon var.

    evet türkiye'de 7-8 adet imax salon var ama bu salonlar 2011 yılından itibaren daha ucuz ve yeni versiyon olan imax xenon projeksiyona geçti. bu imax salonlara gittiğinizde 1.90:1 oranında dual projeksiyon ile nolan'ın 1.48:1 olarak çektiği filmi 1.90:1 oranıyla her biri 2k olan dual projeksiyon ile izleyeceksiniz. eğer gerçekten ben 15 perf 70mm imax olarak izlemek istiyorum diyorsanız. skyscanner'dan new york bileti bakmaya başlayabilirsiniz.

    edit: yaklaşık bi 20-25 kişi uyardı beni prag ve londra'da izlenecek salon var diye. umarım new york yazdığım için new york bileti alan olmamıştır yoksa çok üzülürüm, kahrolurum*

    15/70 imax salonları sıralı liste
  • izlediğim en iyi biyografik film diyebilirim. ve robert oppenheimer özelinde akılda bir çok soru beliriyor;

    - kendi ülkesi savaşta olan oppenheimer, kendi ülkesinin savaşı kazanması ve kendi askerlerinin ölmemesi için elinden gelen her şeyi yapmak istemesi ve sonunda yapması onu vatansever biri yapmaz mı? vatanını seven her insan aynı şeyi yapmaz mıydı?

    - oppenheimer'ın amacı nazilerden önce atom bombasını yapmak iken, savaşın seyri değişince yaptığı bombanın japonya'ya atılmasından sorumlu tutulabilir mi?

    - manhattan projesi olmasaydı atom bombası hiçbir zaman bulunamayacak mıydı? bir başka ülkenin başka bir zamanda atom bombasını keşfi nasıl sonuçlanırdı? dünya tarihi nasıl yazılırdı? veya tarihi yazılacak bir dünya kalır mıydı?

    - savaşı kazandıran atom bombasını yaptıktan sonra hidrojen bombasına karşı çıktığı için kendi ülkesinde sovyet ajanı iftirasına uğraması onun asıl amacının dünyanın yok olmasını önlemek istemesi olduğunu göstermez mi?

    neresinden bakılırsa bakılsın robert oppenheimer'dan bir katil çıkmıyor. kaçınılmazı gerçekleştiren ilk insan olması onu bir katil yapmaz. hakikati herkesten önce görebilmesi onu bir suçlu yapmaz. bilimin ürettiğini siyasi emellerine alet eden politikacılar asıl katillerdir. bu insanlık tarihi boyunca böyle olmuştur. bundan sonra da böyle olacaktır.
hesabın var mı? giriş yap