• albumun kime adandigi daha ilk sarki of two beginingsde belli edilmistir.. album, daniel'in daha 10 yasinda asik oldugu 12 yasindaki sevgilisine yani second love'ina yazilmistir.. dryad of the woods'una.. bu askin safligi this heart of mine ve fandango'da muhtesem bir sekilde anlatilir.. ancak daniel'in askin buyuklugunun getirdigi sorumluluk ve verdigi sozlerin yasindan buyuk olmasi nedeniyle kendisini kisilip kalmis hissetmesi bu askin sonunu hazirlamaktadir.. undertow ile anlatir daniel ozgurluk istedigini, chain sling ile anlatir nasil terkettigini.. a trace of blood'da bu askin olasi meyvasinin kaybindan bahseder.. rope ends ile terkettigi sevgilisinin hayatinin nasil mahvoldugundan.. tum yasananlardan sonra kendisini hep bu ask yuzunden suclu, yarali, eksik goren daniel bundan sonraki hayatini bir remedy lane olarak gorur ve bir turlu bulamadigi iyilesme ve ozgurlugu ending theme, waking every god ve beyond the pale'de tum karamsarligiyla anlatir.. 3 sarkinin ortak noktasi hayatin bir turlu ilk saf asktaki anlamina ulasamamasidir.. hep birseyler eksiktir.. tum asklar tum vucutlar anlamsizdir.. bir turlu bu acidan kurtulamamaktadir cunku o olmak istediginden daha cok "insan"dir.. hayati lanetlenmistir..

not: tamamen kendi yorumumdur.. eger bambaska bir sey anlatilmak isteniyorsa bile ben hep boyle anlayacagim..
  • asıl gizinin orijinal kitapçık okunurken dinlendiğinde ortaya çıktığına inandığım albüm...şöyle ki: (o kadar seviyorum ki bu albümü,üşenmeden hepsini yazacağım)

prolog olarak ilk şarkının sözlerinden de evvel:

"can you see him?

lying alone on that hotel room
    but with her still present
    in the warmth of the sheets
    and the taste in his mouth
    and the sweat on his skin

he has walked the roads
    turning bleak
    a child of entropia
    setiing himself on fire
    seekink a distant past
    for a way out

challenging the concept
    freedom
    and youth
    falling into the undertow

can you see him now?"

ending themein ardından da şu cümleler yazılıdır:

"...and the fear of hurting people can cause only so much pain when combined with a wild heart.

(but they all remind me of you - of us)"

iki sayfaya yayılmış a trace of blood'ın şarkı sözlerinin arasında da şu dizeler dikkatimizi çeker:

"how quickly the colors change
    from blue to red to black
    and why am i always away
    wrapped up in something
    unable to live with all this
    love
    i ask of the world to leave
    to be silent and pretend
    that it never happened."

sayfada dikey olarak da çok sevdiğim şu söz var:

"is it just me,or do the turning points always seem to derive from loss?"

sevdiği insana verdiği sözleri anlatan this heart of mine(i pledge) ile aynı sayfada daniel yine öldürücü şeyler yazar:

"i lie awake watching the shadows rise and fall on the wallpapers of this room growing colder,the scent of the young woman present.leaving you or not was never a question of not loving,but one of not living." *

kızın intihar denemelerinin anlatıldığı rope endsin ardından daniel yine konuyla ilgili bişeyler karalar:

"...and years later i would find you hanging.
    alas,the subte irony in shortening life with an extension lead
    before i could get you down i died so many times...
    thoughts about running to the kitchen for a knife to cut you down
    but i learned that there is no way of leaving the room
    when someone is hanging from the ceiling
    your body just won't allow you that rest
    you stay
    to watch her face slowly turn blue
    finally to let your weight add to hers
    doubling the burden
    awaking her to the burden
    that brough her thete in the first place:
    "life"... "

bu sayfanın altında daniel'in "the sisters of solitude..." adı altında bir şiir gibi birşeyi vardır:

"they love and hurt,break and are broken,the sisters of solitude
    they cannot shake the dust from the ground
    cannot rise from the ashes,the sisters of solitude
    they reach out to embrace the world,good and evil,weak and strong
    they will settle for nothing less,the sisters of solitude
    they love that they be loved,give that they be given
    hurt that they get hurt,the sisters of solitude
    hence,one loses weight by the second
    throws up what she can instead of what she cannot
    hence,two have tried to hang themselves,too strong to shut life out
    yet too weak to live it
    hence,the little one disappears,melts into the walls,stands back
    agrees,unsatisfied
    they all carry the end of the world in their chests
    heirs of sadness and irony,of settling for less,of bitter consent
    of mothers and mothers of solitude
    they all try to break free,the sisters of solitude
    i fear them all so...
    i love them all so..."

bunun ardından psödö*nün de bir kısmını yazdığı dryad of the woods sayfasına geliriz.tamamı şöyledir:

"then came a girl
    a dryad of the woods
    with a sign over her door saying
    "if you enter
    you must forgive me everything!"
    with a heart too big and brave
    to let me disappear
    and i still hear
    "may i sleep at your feet?"
    and so she went over my fence
    and reached out a hand
    that i had to take
    i had to take"

hemen yanında,el yazısıyla:

"...love
    never let me
    lose that love
    never let me
    lose that love
    never let me
    lose that love
    never..."

tek cümlede;

"love,never let me lose that"

olarak algılanabilir.

hemen yan sayfada ise affetmekle ilgili şu önemli cümleler yazılıdır:

"sometimes,forgiving will just take you one step too far
    and you find yourself on
    remedy lane

sometimes forgiving is too much
    like self abuse

sometimes forgiving leaves
    too much scar tissue behind

even if i could one day learn to forgive you everything
    could i learn to forgive myself?"

sayfanın en sağında da bunlara ek olarak:

"probably i simply didn't understand the full notion of the word forgive"

buyurur.

aleksey'in (bkz: #3412289) nolu entrysinde yazılı olan sözler bir sonraki sayfada,remedy lanein içinde karşımıza çıkar:

"yes
    i am in love that was what i wanted to find out right?
    ...but...
    in love with whom or with what?

to love to a city
    to the flesh
    to the past
    to the laugh
    uncontrolled to myself again and suddenly i know that this is dangerous."

second love'ın sözlerinin yazılı olduğu yerde daniel kendi çocukluğu ve masumluğunu iğneler:

"we are eleven and she is the love of my life
    but one week from now she will turn her back on me
    four years from now she will give me hope,then sleep with my best friend
    five years from now it is the two of us
    but by then there is nothing left of this aching love
    and this soaring love.but i don't know that now.
    because we are eleven and she is the love of my love."

ardından albümün kanımca en mükemmel şarkısı beyond the pale öncesi esas oğlanın güncesinden:

"last night of the festival
    my heart aches,,the danube drinks
    i am balancing tears in laughter
    with less ease
    and less will

i have loved
    i have been had
    i have hungered
    i have kissed

tonight i look at the stars
    she is 19
    the same age we where when we met
    as if you know,you call me
    i tell you not to worry
    in a way i am right
    there is nothing to worry about
    i am lost either way...

sweet 19,fresh and clean,hungry
    for the taste you've never had
    and i have hungered so myself,but i can
    only think of you,i can only feel a
    little sick and unclean...

'be careful,it hurts' - in a way this is the first time for both of us.
    for her it is her young body
    for me it is my mind
    and in the end i guess we will both feel a little sick
    hungry for more,for something else,a bit more real...

love - take me home!"

sayfanın solunda ve ortasında ise tam olarak anlamlandıramadığım şu yazılar var:

"ill. 14
    emotions
    (human-ish)
    flesh x 2

type(s)
    regret-desire"

ve artık beyond the pale'den önce:

"and in the end...
    did i ever fear anything as much as
    i feared hurting anyone?
    and still there could be a sea of weeping
    for the dear inevitability
    never fails to bring a foul taste
    and so it does,once again
    wounds that never heal
    those of losing yourself
    though
    i have yet to hurt anyone
    as much as i have feared them...
    for in the end
    i always wanted you all to feel loved!"

der daniel.

bu albümün asıl değeri,dediğim gibi,orijinal cd kapağı elde tutulup,dinlerken arkadaki muhteşem artwork ve bu tür ara-yazılar dikkatle incelendiğinde anlaşılabilir.
  • kitapçığında şarkı sözleri hariç bir çok yazının daha yazılı olduğu muhteşem pain of salvation albümü.

mesela:
    dryad of the woods (instrumental)

then came a girl
    a dryad of the woods
    with a sign over her door saying
    "if you enter
    you must forgive me everything!"
    with a heart too big and brave
    to let me disappear
    and i still hear
    "may i sleep at your feet?"
    and so she went over my fence
    and reached out a hand
    that i had to take
    i had to take

...probably i simply didn't understand the full notion of the word forgive...

ya da

i lie awake watching the shadows rise and fall on the wallpapers of this room growing colder,the scent of the young woman less present.leaving you or not was never a question of not loving,but one of not living...
  • harikuladeliğinin farklı bir yönünü keşfettiğim; başlangıcı başlangıç değil, bitişi bitiş değil.

nasıl?

of two beginnings, aksi istikametten bir fade out ile geliyor, sanki hali hazırda süregiden bir sohbetin içinde biraz biraz önem seviyesi artan bir konuyu belletir gibi. konsept albümlerin çoğunda olanın aksine, ne temel melodi ne de o temel melodiye referans olabilecek başka bir melodi ile. iki notdan ibaret, sanki bir lokomotif sürekliliği hissettirerek başlatıyor albümü.

yani bu şarkı, "başlangıcı kaçırdın sen" der gibi.

beyond the pale, gayet spiral bir melodiyle ağzımıza sıçarak başlıyor işe. teknik olarak hissettirdiği, "son"u yakasından tutup yanımıza getirdiği. manevi açıdan ise, bu melodiyi duyar duymaz tuhaf bir burukluk; sanki bir arkadaşın başına gerçekten kötü bir şey gelmiş de sonradan öğrenmişiz gibi. yanında olmalıymışız da sla olamayacakmışız gibi biraz.

yani bu şarkı, "sonu kaçırdın sen" der gibi.

ne başlangıcına ne de sonuna vakıf ettiren, ortaya koyduğu duygunun, anlattığı hikayenin tamamiyle tek sahibi, bu yönüyle içine kapanık biraz. kasveti de bir o kadar domestik.

ama şu var ki, baştan sona hipnotize etmiş gibi esir ediyor kendine. bir de şu second love olmasaydı kusursuz olacaktı diye düşünmekte, bulabildiğim tek kusurunun bu olduğunu belirtmek istemekteyim.
  • "if you are looking for a band that sounds just like your favorite band, just forget about us. if you are looking for a band that will make you forget about your favorite band, we are here, just walk down remedy lane a few times and you will never be the same again..."

bir şarkıya/albüme ilk dinleyişte vurulup sonra haftalarca, aylarca, sıkılana kadar, uzunca bir süre dinlemek istemeyene kadar dinleyip tüketme durumunun işlemediği albüm.
    insanı "ben bu sesi farketmedim daha önce!", "bu melodi var mıydı burda?" gibi iç hesaplaşmalara sürüklüyor, "dinledikçe güzelleşiyor, güzelleştikçe dinliyorum ben de ehe" gibi klişe laflar etmekten alamıyosunuz kendinizi sonra. hayretler içinde dinliyorum hala.

(bkz: kelimelerin kifayetsiz kalması)
  • "i was always afraid that we would be less without each other
    what good is a lesson that can only be taught
    through someone’s perpetual presence
    then one day it suddenly dawned upon me
    that maybe this is the reason why we are all here
    to make each other better, different.
    if so, our purpose here is more difficult and beautiful
    than i could ever imagine."
  • dehşetengiz pain of salvation albümü.

a trace of blood, this heart of mine, undertow, rope ends, chain sling gibi cevherler barındırır.
  • pos'un şarkılarının spotify'de yer almasından sonra 1 haftadır sürekli dinlediğim ve ne kadar özlediğimi farkettiğim albüm.

müziği ile sözleri ile gerçekten inanılmaz bir albümdür. keşke pos müziğe şu ekip ile devam ettirseydi dedirtir.
  • çarpık bir aşk masalı.

tüm güzelliği ve çirkinliğiyle, olabildiğince gerçek. bu bir peri masalı değil.

belki de bundan dolayı herkesin kendinden ufak da olsa bir şeyler bulabilir bu eserde.
  • isveçli progresif metal devi pain of salvation’un 2002 çıkışlı son stüdyo albümü. “entropia”, “one hour by the concrete lake” ve “the perfect element – part 1” albümlerindeki kendine özgü sound’u bu albümde de koruyan, ancak genel anlamda agresif yanını bu albümde biraz da olsa azaltan grup, her zamanki gibi yine konsept bir albüme imza attı.
    budapeşte’de geçen ve grubun beyni daniel gildenlöw’ün yaşadığı bir takım şeylerle de bağlantılı bir aşk hikayesini anlatan albüm, genel anlamda tek bir ana melodi üzerine kurulu. albüm alışılmadık bir şekilde son derece sakin bir parçayla başlarken, ardından gelen “ending theme” ve “fandango” da bu durgun ve mid tempo yapıyı devam ettiriyor.
    albüm, şahsen benim de en sevdiğim pain of salvation parçası olan “a trace of blood” ile asıl patlamasını yaparken, bu şarkı; gelecek olan müzikal şenliğin de habercisi oluyor.
    albümü diğer pain of salvation albümlerinden ayıran temel özellik, albümün daha çok orta tempolu ve yavaş parçalardan oluşuyor olması. “a trace of blood” dışında, aksak ritmiyle “rope ends”, farklı vokal kullanımlarıyla “chain sling”, “waking every god” ve sondaki “beyond the pale” da albümün hareketli parçalarından. bunların dışında kalan parçalara daha karamsar ve acıklı bir yapı hakim.
    iki enstrumantal parçanın bulunduğu albümün japonya versiyonunda bonus parça olarak “thorn clown” yer almakta.
    vokalist gildenlöw’ün mike patton etkilenimli vokalini en güzel kullandığı pain of salvation albümü olan remedy lane, bir önceki albüm “the perfect element – part 1”’in satışlarını, piyasaya çıktığı ilk haftadan ikiye katlayarak grubun en çok satan albümü haline geldi.
    progresif metaldeki tartışmasız dream theater saltanatını da tehtid eder hale gelen grup, 2004 baharında çıkardığı ilk konser albümü “12.5”’te remedy lane’den de bazı parçaların akustik versiyonlarına yer veriyor ve özellikle “chain sling” yorumu dikkat çekiyor.
    önümüzdeki ay çıkması beklenen “be” albümüyle de yine kendini bir şekilde aşacağını umduğum grup, rock the nations 2004 festivali’nin en ilgi çekici birkaç grubundan biri olacak ve binlerce hayranını büyüleyecek.
    “we will always be much more human than we wish to be...”
hesabın var mı? giriş yap