• dört oyunda bir "balkon" adlı resetleyici gelerek oyuncuları rahatlatan şans oyunu. balkonun gelmesinin sebebi herkesin aynı şartlarda oyuna dönmesini sağlamaktır ki gayette mantıklıdır. zira bir kere eksi ile başlayan amı götü dağıtıyor bu oyunda.

    doğru 3 5 8 gömülü oynanır. oyunun ilk kozunu belirleyecek kişinin kim olduğu karo 2 nin kimin elinde olduğuna göre belirlenir. elinde karo 2 olan vatandaş kozu belirler. ha diyelim karo 2 kimsede yok, nasıl oluyo lan bu diye sormayın, evet cevap basit, karo 2 gömüdedir. o zaman sinek 2 başlar oyuna. o da gömüde ise kupa 2, o da gömüde ise ki buna "eşşeğin siki" şeklinde serzenişler gelebilir, o zaman maça 2 başlar. olay aslında burada kompleks bi hal almaktadır. tüm 2 liler gömülü halde dağılmış ise, kahvede veya kafede veya monte carloda, yani oyun her nerede oynanıyor ise o mekanın en iyi domino oynayan 2 oyuncusu çağrılır. bu neye göre belirlenir peki derseniz, bu bilgi şu an için elimize ulaşmadı. tamamen mekan sahibinin şahsi düşüncesine bakar bu iş aslında. araya adam felan sokmak isteyenler olabilir, bunlara kulak asmayınız. bu iki kişi tavla masasına alınır ve en küçük zarı atan başlar oyuna. ha ikiside 1 attı diyelim, bu durumlarda iki oyuncu duvar dibi atarlar. duvara en yakın atan başlar oyuna. ikiside duvara aynı mesafede yakınlaşırsa ki olmaz demeyin bizzat tanık oldum, hemen kahve sahibi olaya müdahele eder. bu iki oyuncuya cengiz imrenden "vur beni" adlı şarkı söyletilir. şarkıyı en doğru söyleyen başlar oyuna. oyun tek el şeklinde oynanır. kazanan tebrik edilir, kaybedene veda edilir. kazanan kişinin eline, içerisinde 2 adet jolly joker( halk arasında "cin" diye bilinebilir. the jolly joker dediğimiz şey, 1.70 boylarında, bıyıklı, elinde ucu mavi olan bir kalkan, sol elinin hemen altında yine ucu sarı olan bir kılıç bulunan, gayet kabadayı, yakışıklı bir abimiz) olan bir 51 destesi verilir. destenin "kızılay" marka bir deste olması önceliğimizdir, olmazsa normal bir deste de kabul edilebilir. kişinin bu destede tek kesişte bir adet jolly joker kesmesi istenir. kişi jolly joker i keser ise, sahte okey i playboy logosu şeklinde olan bir okey takımı getirilir masaya. taşlar masaya dökülür ve sahte okeyin 2 dakika 17 saniye içerisinde bulunup, bulunamayağı gözlemlenir.eğer bu sürede herhangi bir sahte okey bulunamazsa oyun ileri bir tarihe ertelenir.
  • istikamet sırasına göre kızılay-sıhhiye-ulus'taki seyyar simitçilerden 1 ytl'ye alabileceğiniz simit sayısını gösteren dizi.
  • bu oyuna 5'ci başlamak çok dezavantajlıdır. burnunuz boktan, skorunuz eksiden kurtulmaz genelde.
  • statükocu bir iskambil oyunudur. elin kralı bir sonraki el daha kraldır, elin fakiri bir sonraki el daha borçludur. af çıkınca herkes el ele, herkes kardeş..
  • hasta ruhlu bir teknik direktörün "ah ulan 6 futbolcu daha oynatabilsem de uygulasam" dediği, forvete ağırlık veren taktik.
  • saatlerce oynanabilen oyun.. ozellikle kagit degistirme olayi ve dort elde bir af cikmasi oyunu feciy zevkli kilmaktadir..
  • genellikle oyuna 5 el almak zorunda olanların en şanssız durum ile başladıkları kağıt oyunu
  • bugün, arkadaşlarla üç kişi kalınca mecburen öğrendiğim, ama şimdiye kadar neden öğrenmedim dediğim çok zevkli bir oyundur. kağıt oyunlarından king ve blöflü piştinin ardından üçüncü olarak favorilerimin arasına girmiştir kendisi.
  • sizden sonra oynayacak oyuncudan(ssoo) istediğiniz kartların size çok yanlış bir kart istemediğiniz sürece hep kazandırdığı oyun. aslında çok bait bir mantığı var ama çoğu oyuncunun gözünden kaçabiliyor. basitçe açıklamak gerekirse ssoo'nun verdiği kart eğer küçük bir kartsa(papaz,kız,vale) bu o rengin büyüklerinin diğer rakip oyuncuda olanlarını size gösterir ve siz de ona göre oynayarak elinizdeki papaza,kıza,valeye iş yaptırabilirsiniz.

    birkaç örnekle anlatmaya çalışayım;

    örnek 1)
    elinizdeki maçalar;
    axxxx(x herhangi bir küçük anlamında)
    bu x'i ssoodan isterseniz vale de verse kız da verse papaz da verse karlı çıkarsınız çünkü eğer küçük vermişse ssoo diğerleri diğer rakiptedir ve siz ondan sonra oynadığınız için kendi elinizden as çekip küçük oynamadığınız sürece onun büyüklerini araya alabilirsiniz. böylelikle rakip oyuncunun ne vereceğinden bağımsız bir el kazanmış olduk.

    örnek 2)
    elinizdeki karolar
    xxxx
    karo istediğinizde ssoo papaz verirse as diğer rakiptedir. ve o papaz rakiplerin herhangi biri karo oynadığında kazanacaktır. bu sekanstan kağıt istemek mantıklı değil tabii ama gene de küçük de verse size kazandırabilir.
    örnek 3)
    kupalarınız
    k10xx
    vale bile verse ssoo kardasınız çünkü diğer oyuncu sadece as'la el alacaktır. vale vermese bile aldığınız information size çok avantaj sağlayacaktır.

    aslında temelde kağıt istemenin en büyük getirilerininden biri verilen kağıdın büyüklüğünden çok istenen rengin bütün oyundaki dağılımı bilgisi. bu bilgiyi sizden önce oynayacak oyuncudan(söoo) istediğiniz kağıt da verir ama bu size fazladan el kazandırmaz genellikle(eli onun elinde bırakıp onun o rengi gelmesini zorlayabilirsiniz tabi). farklı renklerden kağıtlar isteyerek oyundaki büyük kartların dağılımını anlamak genelde yararlı oluyor.

    son örnek;
    örneğin bir önceki el +3 yaptınız ve 3 kağıt isteyeceksiniz bunların birini ssoo'dan isteyeceksiniz kalanını söoo'dan isteyeceksiniz. öncelikle, bana göre burada 3 farklı renk verin rakiplerinize. böylelikle atıyorum maça,karo ve kupa büyüklerinin oyun içi dağılımını öğrenebilirsiniz. burada ssoo'dan istediğiniz kağıdın size çok zor kaybettireceğinizi unutmayın ve ona göre bir kağıt verin. örneğin xxxx serisinden istemeyin bence. axxx'den isteyin ama mesela.

    son olarak eğer bu entry'i sonuna kadar zevkle okuduysanız, bırakın 3 5 8'i batağı kingi, briç oynayın. asıl challange dolayısıyla zevk orada.
  • (bkz: gömmek)
hesabın var mı? giriş yap