hesabın var mı? giriş yap

  • "sözlüğün geldiği noktaya bak" dedirten bir içeriği haiz başlık. söz konusu kişinin yaşamı boyunca zihninden geçenlerin ve ruh halinin yanına yaklaşamayacak ve hayal dahi edemeyecek herifçioğulları kendi kendilerine eğlenip durmuş. bir kişi de araştırıp doğrusunu öğreneyim, yazayım dememiş. neyse ki artık pek şaşırmıyoruz böyle şeylere. teşekkürler kutsal bilgi kaynağı.

    yukarıda mbah gotho olduğu yazılmış fakat yanlış bilgi, mbah gotho bilinen bir çok yaşamış idi ve keşiş değildi. eğer doğum tarihi doğruysa (1870 ile 1880 arası), 2017'de 140'a yakın bir yaşta öldü.

    üstadın adı bua lohitdi imiş. luang ta maha bua veya ajahn maha bua olarak da biliniyor. taylandlı theravada budizmi geleneğinden gelen bir orman keşişi. 1913 doğumlu, 2011'de 98 yaşında ölmüş. ancak bir iki yerel kaynakta hala yaşadığı ve 109 yaşında olduğu yazıyor ki bu da muhtemelen uydurma. bulabildiğim diğer thai dilindeki kaynaklar vidyodaki kişinin bua lohitdi olduğunu ve 2011'de ölmeden önce çekildiğini doğruluyor. yani iki-üç gündür viral olan söz konusu vidyo epey eski ancak yeni yayınlanmış.

    bu arada unutmadan: (bkz: teravada)

    tayland orman geleneği'nde (bkz: thai forest tradition) bilinen ve pek saygı duyulan bir keşiş imiş. sağlığında büyük bir öğretmen (ajahn) olarak kabul edilmiş. kendisine aydınlanmış anlamında arahant da deniyor. theravada budizmi'ne büyük katkıları olmuş bir düşünür.

    kısa bir araştırma sonucunda üstadın bildiğimiz bir çileci pratik ortaya koyup koymadığı hakkında bir bilgiye erişemedim, kaldı ki zaten gizli saklı icra edilen ve pek göz önünde yapılmayan bir şeydir. budist bir rahip olması hasebiyle zaten uzun yaşamış olmasını anlıyoruz az çok (gerçi o kadar da uzun yaşamamış). görüntüler kuvvetle muhtemel lohitdi'nin sokushinbutsu denemesi sırasında hasbelkader kaydedilmiş.

    (bkz: sokushinbutsu)

    sokushinbutsu hinduizm ve budizm'de görülen tabiri caizse bir kendini mumyalama girişimidir. bazı çileci sadhu'lar, yogi'ler veya budist keşişler belli bir yaşa geldiklerinde beslenmeyi neredeyse bırakırlar, zamanlarının çoğunu derin bir meditasyon halinde geçirirler ve vücutlarını arındırarak kendilerini mumyalarlar. doğu geleneklerinde bu; yaşam ve ölüm döngüsünün gerçekliğini kavramaya ve bu döngüden azade olmaya yarayan, derin bir felsefi ve psikolojik altyapısı olan saygıdeğer bir pratiktir.

    muhtelemen üstad sokushinbutsu orucundaydı ve bir noktada ya hastaneye ya da yakınlarının evine alındı, o sırada kaydedilmiş görüntüler belli ki yıllar sonra birilerinin eline geçmiş ve servis edilmiş. internette nasıl öldüğüne dair bir şey bulamadım, fakat kendisine atfedilmiş bir web sitesi var, orada yakıldığı yazıyor. sokushinbutsu'yu tamamlayanlar yakılmazlar, dolayısıyla eğer üstad böyle bir girişimde bulunduysa muhtemelen yarıda kalmış. yakınlarından biri son zamanlarında oruçtan vaz geçmesini sağlamış ve hastaneye yatırılmış olabilir.

    http://www.luangta.eu/site/index.php

    https://en.wikipedia.org/wiki/ajahn_maha_bua

    p.s. eğer vidyoları yayınlayan taylandlı abla güncel olduğunu kanıtlayarak yeni bir vidyo eklerse, tayland basınının bile söz konusu kişinin kim olduğu konusunda yanıldığını göreceğiz. buna rağmen yine de üstadın içinde bulunduğu durum öylece tiye alınacak bir mevzu değil, onu da bir sabitlemiş olalım.

    üç sayfa entri boyunca hayal dahi edemeyecekleri bir zihin ve bilinç yapısının ortaya koyduğu felsefi bir pratikle kendince dalga geçen herifçioğullarına rağmen, açıklığa kavuşturanlar bugün de sona erdi. aklınızdaki perdelerin inmesi ve derin uykularınızdan uyanmanız dileğiyle.

    hoşçakalın.

  • hanımefendinin instagramında 5 dk gezince bir arkadaşımı hatırladım. pendikte bir gecekonduda yaşıyorlardı. çok büyük bir şirkete sekreter olarak girdi ne yaptı ne etti 6 ay içinde şirketin sahibini kafaladı evlendi. aynı bu abladaki gibi 20-30 yaş fark var. ondan sonra yüce dağları ben yarattım tribinden çıkamadı. konuşurken ben bu şirkete ömrümü verdim diyor 2 gün gitmesem batar diyor. terfi etti tabi muhasebe müdürü gibi bir şey oldu. en son birlikte happy moonsa gittiğimizde garsona benim yemeğimi herkesten önce getireceksin!!! deyince son görüşmemiz oldu.

    bu ablamızda da onu hissediyorum bir şeyleri hazmedememiş gibi. sürekli tüm postlarda ben buraya tırnaklarımla kazıya kazıya geldim imajı vermeye çalışıyor da içi boş çok belli.

    -yazan arkadaşa telafi edebiliriz bir aksaklık olmuş olabilir deseydi bugün kimse bunları yazmayacaktı ama onun yerine arkadaşın yaşadığı evin neminden( yani sen fakirsin rutubetli evde oturuyorsun diyor ) bahsetmeyi daha uygun görmüş. kibir en büyük günah.

  • cep telefonu almak. eskiden asgari ücret alanın iphone alması cart curt başlıkları açılırdı, şimdi 1 doktor maaşı yetmiyor.

  • konuyu ima eden o kadar çok başlık var ki pıtırcıklı, böcekli; meramını nereye arzetmesi gerektiğini bilemiyo insan. en doğrusu açık konuşmak. (bkz: dobra)
    uygun tanım, böylesini görmedimdir.

    belli ki, bu arkadaşlar leziz bir ilişki yaşıyorlar, hatta mevzuyu evlilikle de taçlandırmışlar. (bkz: allah mesut etsin) ne güzel. keşke, bir şansları olsa da her sabah nikah memurunu kah evlerine çağırıp, kah emirgan'daki çay bahçesine davet edip aşklarını bir daha bir daha ve hatta bir daha tescil etseler. zira dışarıya yansıttıkları görüntü böyle bir ihtiyaçları olduğu doğrultusunda.

    yine bana bok yemek düşüyor gibi gözükmekle beraber, her sabah bir sürü kişinin önünde (bkz: yetmiş milyon bizi izliyor) birbirine tekrar tekrar aşk ilanında bulunan bu çift; her gün yenisi eklenen entry'lerle ilişkilerinin benim gibi dallamaların dahi ağzına sakız olmasını, sözlüğün tülin ve caner'i olmayı kabul etmiş görünüyorlar. zira bu public ortama yazılan her şey, hakları michael jackson'un olmakla beraber, fiilen artık publictir. public olan da çekilir uzatılır. ikibuçukken üç yapılır.

    insan sevdiğini göstermek ister, bunu ona bana herkese anlatmak, coşkun ruh halini patlatmak ister. ben de yapmışımdır bunu, merak eden arasın bulsun sözlükte. lakin sen bunu her sabah sadece sintaksı değişen aynı manadaki cümlelerle yaparsan derler ki "hacı baba batı yakasında değişen bir şey yok belli ki, her sabah her sabah sen bize neyi anlatıyon allaşkına?"

    kısacası, çoğunluğun algı ve normlarının dışında yürüyen bu ilişkiyi, bile isteye her allahın günü gündeme getirirsen, zaten kerameti kendinden menkul ahalinin gözüne sokarsan; o çoğunluğun içinden bununla dalga geçen de çıkar, anlamayan da çıkar, ha bir ihtimal örnek alan da olur. olmamalı ama o da olur be anam.

    bu da çuvaldız,
    sevmek suç muuu?
    kader buu mu?
    sensizrabbimcanımalsınkaderimdesenvarsın

  • çoçukluguma denk gelen dönemdir. oynayan aynını etrafında bütün çocuklar toplanırdı, ayı lan ayı. sokaklarda ayı gezerdi, elinde tef ile bir adam o ayıyı oynatırdı. şimdi böyle bir şeyi hayal etmek bile olanaksız.

  • kadınları bilinçli yahut bilinçsiz olarak aşağılamasından ötürü küfrü hiç sevmeyen bir birey olarak "ak porrrtininn daysınnı zikemmm" küfrüyle en azından pozitif ayrımcılık yapmasından ötürü takdir ettiğim velet.

    dayısını zikmek nedir amk ya hahahahahah

  • tarzı olanlardan.

    güntekin onay: hocam bjk çok sakatlık yaşıyo. ?????
    önder özen:bakın sakatlığın nedenleri belllidr. 1) antrenman programı yanlıştır. 2) futbolcu kendine bakmıyordur. 3) darbeye bağlı sakatlık. .........

    güntekin onay: slaben bilic'e öyle böyle diyolar. iyi teknik direktör değilmiş.
    önder özen:iyi bir teknik direktörün parametreleri bellidir 1) taktik2)teknik 3) team management 4) fizik. bakın bilic de bunların hepsi var.

    güntekin onay: hocam pilav böyle tane tane olmuyo neden?
    önder özen: bakın bunların nedeni bellidir. 1) osmancık pirinci değildir. 2) iyi kavurmamışsındır. 3) kesme şeker koymamışsındır..
    bunların hepsi bilic de var.
    vsvsvsvsv.....