hesabın var mı? giriş yap

  • bir gün yolumu kaybettim ve bir çıkmaz sokaga girdim. sokagin icindeki bir konteynerde yasayan yasli bir kadinla tanistim. babasina bakmak icin evlenmemis ve yalnız kalmıs. para verdim, almadi. muratpasa belediyesi bana her gün sıcak yemek gonderiyor dedi. sen de bana pismis yemek getir, yorgan getir dedi. diyecegim, o aşevi birçok insanın, evsizlerin umuduydu. gerçekti.

  • sabah sabah tayfun telefonda attilâ ilhan ölmüş, diyor.
    yağmurlu cama dönüp ağlıyorum...

    nur içinde yatsın. biz ondan çok hoşnuttuk, allah da hoşnut olsun. cennette ebediyen sevinçle yaşasın... amin.

    "çocuklar gibi sevdim devler gibi ıstırap çektim"

  • koreli dayı bu bölüm mahsun kırmızıgül'e selam falan değil bayağı çakmıştır..

    -kızım bir film izlemiş çok duygulanmış, aldı beni huzur evinden buraya getirdi. orada her şey ayağıma geliyordu, burada her haltı ben yapıyorum..

  • leonardo da vinci bu resimde isa'nın "aranızdan birisi bana ihanet etti" dediği anda masadakilerin verdiği tepkilerin yüz ifadelerine yansımalarını aktarmış. da vinci bu resimde mümkün olan en gerçekçi yüz ifadelerini yakalayabilmek ve aktarabilmek için tam 3 yıl boyunca milano'da, sokaklarda gözlem yapmış. bazı günler eline fırçayı almadan saatlerce resme bakarken bazı günler yemek-içmek için bile ara vermeksizin durmadan resim üzerinde çalışırmış.bu resimde ilk defa isa'nın başının üzerine bir hilal konmayarak o da diğer insanlar gibi resmedilmiş. ancak yine de isa'nın masadaki diğer kişilere nazaran daha büyük çizilmesi ve resimde tek bir ışık kaynağı kullanılması ve ışığın odaya isa'nın başının üzerine denk gelen bir hizadan yayılması ile isa resimde ön plana çıkartılmış ve resmin odak noktası olduğu mesajı verilebilmiş.

    bu sanat eserinin ortaya çıkarılması için kullanılan teknik ne yazık ki uzun ömürlü olmamış ve tablo henüz leonardo da vinci hayatta iken deforme olmaya başlamış. özellikle yemek masasının ortasına denk gelen kısım oldukça hasar görmüş ve çareyi oraya bir kapının girişini çizmekte bulmuşlar. bu modifikasyon elbette ki resmin orijinal haline oldukça uyumsuz imiş. ama bu resmin çizilmesinde kullanılan teknik sebebiyle yapılan her restorasyon resmi orijinalliğinden biraz daha uzaklaştırmış. yine de tablo leonardo da vinci'nin ustalık dönemi eserleri arasında en nadide olanlarından birisidir ve milano'da santa maria delle grazie'de sergilenmektedir.

  • sahip olan grubun içinde yüce insan ssg de bulunduğu için hakettiği aşağılayıcı tepkiyi göremeyen düşünce yapısı

  • kariyerinde atletico madrid ve bayern münih gibi takımlarda oynamış futbolcuya sosa kim milan kim yahu yazmış adam

    asıl soru ulan sen kimsin amk ?

  • o sıralar leman'da işlenmiş bir konuydu hatırladığım kadarı ile. kozalak tipli bir adam gazeteyi yaymış ve üzerinde pringles yiyordu. yerken de "ulan ne iyi akıl etmişler firingısın yanında gazete vermeyi. yerken yere neyin dökülmüyo" diyordu. bir mehmet çağçağ prodüksiyonu idi evet.