4 entry daha
  • film kadın yönetmen mira nair çekmiştir. film 1988 yılında can film festivalinde iyi bir ödül almıştır. filmin konusuna baktığımızda başrolde fakir bir ailenin çocuğu olan duygusal, hassas ve gururlu krishna isimli bir çocuk vardır. yönetmenin hint mitolojisinde yeri olan bir tanrı ismini karaktere vermesi manidardır. hint mitolojisinde vişnu evrenin koruyucusu olarak bilinir. dünyada bir kriz olduğunda vişnu krize, soruna uygun bir avatarına seçerek yeryüzüne iner. krişna, vişnu’nun popüler avatarları ya da enkarnasyonlarının arasında bir tanesidir. hint aileleri aileler kendilerine uygun olan tanrıyı seçer. krişna güçlü özellikleriyle tanınır. muhtemelen filmdeki krishna karakteri de güçlülüğü simgeleyen birisi olarak tasvir edilmiş lakin gelgelelim bombayın arka sokaklarında geçen hikaye krishna’da güç bırakmaz. ya da gücü simgeleyenin karşısında zayıfı temsil etmiş. krishna vesilesiyle bombay’ın kirli olan arka sokaklarındaki olaylara şahit oluyoruz. genelevi, mama, muhabet tellalı, uyuşturucu, çocuk işçiler, çocuk mahkumlar, sebepsiz hapsetmeler, kadın ticareti, ucuz ölümler, kız çocuğu velayeti, filmin senaryosu ve sinematografisi çok sağlam. karakterimiz abisine ödemesi gereken 500 rupinin peşinde bombay sokaklarında para toplar. bu para mevzusunu onu abisinden koruyan annesi anlatır. krishnaya git parayı bul öyle köye gel yoksa abin seni yaşatmaz der. karakterimizin amacını biz filmi izledikten 35 dakika sonra hoş bir diyalogla öğreniriz. velhasıl film bize bombay’ın arkak sokaklarını bir çocuk gözüyle anlatır. bombay’ın nasıl bir şehir olduğunu en büyük gösteren detay krishna karakterinin o şehirde adını dahi kullanamıyor olmasıdır. bombay ona chuibua ismini takmıştır onu özbenliğini, kimliğini unutmasına sebep olur isim değişikliği zira zamanında bazı ülkeler bu politik oyunu asimilasyonun bir hilesi olarak kullanmıştır. filmin sonlarına doğru krishna’nın muhabbet tellalı bıçakladıktan sonra sanırım holi festivali olacak o insan kabalığın içinde mujra’nın annesini kaybetmesi çok önemlidir. kalabalık burada insanı insana kaybettirir metaforu kullanılmış. şehir seni yutar diyor. filmin sonunda krishna sevdiği köyden ona yadigar kalan tek şey topacına sarılır. aslında ondan başka bir şeyi kalmamıştır onda kıyafetleri bile bombay şehrinindir. ve yalnızlığı topacıyla gösterilmiştir.
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap