• (bkz: ultima online)
  • (bkz: knight online)

    pk sisteminden tutun upgrade sistemine , lvl kasmaktan tutun boss kesmesine kadar buram buram zevk akan bir oyundu.

    türkler henüz keşfetmeden hatta daha beramus serverı yokken ares'te oynuyordum. oyunun % 95'i yabancıydı ve hile hurda yoktu.

    ne zaman türkler oyuna dadandı, hile hurda buldu , yabancıları bezdirdi oyun bitti. her zamanki gibi güzel bir şeyin üzerine renk katmadık o güzel şeyi tuttuk ve kendi bataklığımıza çevirdik.

    edit : oyun nasıl pay to win bana anlatır mısınız ? iron neck 400 liraya satılırken 30 lira olan gold premium mu ?

    durumu olmayan alırdı 20 liraya bronze premium ne olacak? en azından aga 500k pls ciler temizlenirdi. yeri geldiğinde spotify hak ediyor diyoruz ya o zaman da ko2 hak ediyordu baba.

    70 lvl üstünü çıkartan fire drake patchinden sonra oyun dikiş tutmadı. tp kapılarında havai fişeklerle koşan türk duperleri oyunun anasını tam da bu zamanda belledi.

    arkadaşlar pay to win olsaydı her sürümünde para isteyen wow tutunabilir miydi ?

    şeker gibi bir oyundu sol eline dark vane takanlar zaten beğendi.
  • (bkz: ogame)
  • mmorpg türünde konuşuyorsak (bkz: world of warcraft) ' tır. gerisi faso fisodur.
  • (bkz: kınayt)
  • (bkz: knight online)
    hayatımda hafta sonu şimdiye kadar saat 6 da 2 kere kalktım,
    ilkinde 10 yaşındaydım tsubasa için kalktım,
    ikincisinde 15 yaşındaydım pazardaki çitinler satıldı diye hergün kalkardım

    3üncüsü şuan 30 yaşındayım eğer evlenirsem ;kızım ağladığında ilgilenmek için kalkarım sadece.
  • kültürel/sosyolojik kodların en dolaysızca taşınabildiği oyun içi dinamiklere sahip olan tek mmorpg. yani halihazırda sekiz yüz elli defa yazıldığı üzere ultima online second age.

    kültürel/sosyolojik kodlar derken neyi kastediyorum? dostluk, düşmanlık, yardımseverlik, puştluk, yalancılık, misafirperverlik vb. iyi/kötü meziyetler anadolu'da nasıl yaşanabiliyorsa ortalama uo serverında (sanane, nebula, revolution, exile vb.) da öyle kurgulanabiliyordu, kurgu yanlış kelime belki, oyun bunları hayattakine yakın bir şekilde yaşamanı sağlıyordu! bu kısmı anlatmak çok zor, oynayanların kafada ışık hemen yanacaktır. çok çok çok özgür bir oyundu, hiçbir ön tanımlı senaryoya bağlı değildi, kendi aradığın oyunu yaratabiliyordun eşle dostla yabancılarla, ister rol yap, ister yancı ol, ister lider ol, onu ol bunu ol, istediğini ol. alınabilecek tatlar çok geniş bir spektruma yayılıyordu. ayrıca sphere server kurulumu ve genel olarak scriptingi çok kolay olduğundan oyuncuların kendi serverlarını yaratabilmeleri işten değildi.

    bizatihi oyun dinamiklerinden/mekaniklerinden kaynaklı (oyuncu aligmentları, mavilik, crimlik, pklık, guard zone, loncalaşma, factionlaşma, ölme-dirilme, lootlanabilirlik, ceset kesme; büyü, dövüş, healing, zanaat, binek cart, curt vb. sistemleri... uzar gider) olarak şerefsizliğin, dayanışmanın, rol yapmanın vb. bu denli gerçekleştirilebilir potansiyel taşıdığı bir oyun daha gelmedi. bin tane farklı senaryoyla örneklendirilebilir ama vakit yok, üşenmeyen biri şuraya minoc madenci dayanışmalarını, locus çökünce quann'da (ya da tam tersi) beliren bombacı mülayimleri, gz içi çıplak flame strikecıları, dungeon yemlemelerini, ev kıstırmacalarını, bineklere dövdürmeceleri, jhelom mezarı basan pklara hayatı dar eden journeyman expert aç ve cıbıl boksçuları, ne bileyim bir sürü şeyin diğer mmorpg'lerde neden bizatihi oyun dinamikleri nedeniyle olamadığını detaylıca anlatabilir.

    bokun yiyem ultima.

    ayrıca

    (bkz: lordum 1k pls at alcam)

    ve ayrıca

    https://www.youtube.com/watch?v=lecevvv9cyo

    ayrıca, bu başlıkta ultima diye aratınız, diğer oyunların adlarnın yazıp geçilmesinin aksine ultima'dan bahsedenlerin mutlaka iç çekerek klavyeye davrandığına şahit olunuz. sidik yarışı değil elbette mesele, bu meselelerden sidik yarışı çıkaran bomboş insanlardan olmayasınız, ultima online çok ilginç bir deneyim olduğundan vurgulamak istedim.

    bir tanım daha: on küsur yıldır fiilen bünyesinde bulunduğum sözlük'te anket başlık siftahı yaptırabilecek tek oyundur.
  • (bkz: silkroad online)

    bu oyunu güzel yapan o kadar detay var ki eminim her player'ın güzel anıları vardır. ve bugün oyun saçma updatelerden önceki haline donse o zamanlar oyunu oynamış şu an is guc sahibi çoğu kişi bu oyuna geri döner. duygulanın diye bir de şunları söyleyeyim.

    yılbaşına yakın oyunda kar yağması,müzik değişikliği ve jewel box çıkışı,+ basma, cok az paranız varken ve lvliniz azken dowhang önünde sizi sinir eden earth ghost'lar,cave,2 saatte bir olan bayrak kapma,unique beklerkenki heyecan.......... ha bir de oyunun asıl amacı trade yapmak.*
  • wow ile knight online isimlerinin ayni baslik altinda gecmesi bile skandal vizyonunuz yok mu hiç amk
hesabın var mı? giriş yap