• bi ihtilal melodisidir,
    bi kültür abidesidir,
    ah muhsin ünlügillerden nefis bi şairdir,
    agresifleşmiş billur sesli mcdir,
    mucizeleri bulup cıkaran bi beatmakerdır,
    fena halde sakallıdır
    veee yanında gözlerimin içinin güldüğü tek insandır. sevdiğimdir.

    o zaman sevgilim -haydi iç de çay koyayım
  • dilimizi biliyor albümündeki boykot isimli parçasında, şu sözlere sahip isyankar sakallı:

    fetva verir, der ki; faiz haram alma asla
    birisi çıkıp cevap versin kimin lan bank asya?
    salya sümük ağla, ormanındayız biz karlıkayın
    yaşadığın çiftlik kimin? baksan o da fbi'in.
  • başıbozuk albümündeki kangren isimli parçanın hikayesi iç burkar:

    dişlerimi sıkarak çaldığım ıslık: ‘kangren’.
    mersin’de olağan bir yaz içre olağan sıcaklar yaşıyorduk. aylardır süregelen işsizliğin yaşattığı sıkıntı ve gerilim üzerime tünemişti, kalkacak gibi de görünmüyordu. bunların üzerine sevdiğim kadının -ona isim gülmesinin güzeli‘ni verdim- annesi kanser tedavisi görüyor, sızımız katmerleniyordu. gülmesinin güzeli biliyordu ya da hayır!; hastaneye her defasında (bana baka) ölümü karşılamaya gidiyordu. içinde kocaman bir dehliz vardı ve umut burada kaybolurdu.

    ben o kadınla hiç tanışamadım. hastane odalarına beni almazlardı, sakıncası vardı. zaten kimse o durumda birisiyle tanışmak istemez, haklı. en fazla hastane kapısından aydan’ı 5-10 dakika görüp, oradan geri dönmüşlüğüm vardı. ne zaman aydan’ın yanına o kötü zamanlarında gidiyor olsam kendi kendime içimden ismet özel’in ”(…) sana durulanmış kelimeler getireceğim… çünkü seni dik tutacak bilirim…” dizelerini yineleyip durdum. onun yanında o kelimeleri hiç bulamadım. hoş, zaten böyle zamanlarda iyi konuşmasını bilmem. ben zaten iyi konuşmasını bilmem, ama sıkı düşünürüm (bir gün hastane kapısında eline şiir tutuşturmuştum!). kısacası hayat pek iç açıcı değildi. ‘nasılsın?’ demek ağır geliyor, çoğu gece uyku tutmuyor, uyuyabilmek için dişlerimi sıkarak ıslık çalıyordum. ya da rüyamda. gerçeğe eklenmeliler.

    dehliz büyük. okumaktan başka uğraş edinemedim (o sıralar turgenyev‘in bazarov‘una -varolan değerlerin mutlak reddi kesin cezbedicidir hey!- kafayı taktımdı). bir taraftan da bu boşluğu lehime çevirmek, ve küçük de olsa bir albüm kaydetmek istiyordum (acıdan ve öfkeden beslenmek gibisi yoktur!). çok uzun süre, kayıt yapacak stüdyo bulamadım. bu kangren‘i yazmama engel olmadı. sanırım bir hafta içinde yazıp tamamladım. ayşegül (babası ölü amcamdır, kasım 13’te bulduk ölümü) bahsi geçen zamanın tanığı ve içindeydi. şarkıma dahil olmasını istedim, oldu.

    2012 ağustos’unun, (sanırım) son gününde kaybettik. artık şarkı çok defa çalındı, çok sigara yandı, çok kişi dinledi. bugün 18 ocak 2013. dün gece yine, omzuma ve göğsüme, gözyaşlarını döktü döktü döktü.

    saian.
  • son albümünde kanunsuzlar adlı bir şarkı var. insanı her dinlediğinde kabadayı gibi hissettiriyor. jargon o biçim abicim.

    http://www.youtube.com/…=xmxo-ynijj4&feature=relmfu
  • türkiye' de rap müziği üniversiteye sokan insanların başında gelen, türkçe rapin sol tarafı. rap müzik dünyada, her ne kadar protest bir müzik olup, azınlıkların sesini duyurmaları için bir araç olarak ortaya çıksa da; bazı şansızlıklar sebebiyle, kimsesiz, cahil ülkemize sağ ve muhafazakar şekilde girdi. ve ateşten gömlek giyen, yer çekimi gibi(evrim) çok net kanunlara inanmamayı dindarlık olarak gören ( sago paf puf) adamların elinde, saçma sapan şekillere girdi.

    ama su akar yolunu bulur. bundan daha beş, altı yıl önce rap dinleyicisinin ön yargılarla aşağılandığını düşünülünce, şu an saian gibi, bir kaç rapçi sayesinde, kampüslerde, fularlı ortamlarda, rap müzik konuşulabilmesi bir başarı olarak kabul edilebilir. ve bu tip sanatçılar sayesinde,rapin daha da iyi yerlere gittiği aşikar.

    o değilde, burası '' rap sevmem ama saian harika '' temalı, ılık, şekilci sözlük yazarlarının, '' rap dinliyorum diye bana vurmayın, ben de ılığım '' temalı entryleriyle dolmaya başlamış ve saian' ın sesi yayıldıkça daha da dolacağı çok net. bu da aslında güzel bir şey, bırrrraaaa !.
  • "saian hic vazgecmedi ki rapten
    bir de sarinin yanindaki lacivertten."
  • pmc cypher 2 ile özlenen sesini gene şahane cümleleri ile duyurmuş efsane. bir mode xl bir de saian. bu ikisinin benzeri dahil bir daha gelmesine imkan yok.

    https://www.youtube.com/watch?v=etk2izcrgtq

    --- spoiler ---

    sen en çok ergenliğimin ahşap kraliçesi hülya neden gırtlak vurdun iktidara?
    karbonmonoksit var ocaklarda ölüm ördü
    --- spoiler ---

    --- spoiler ---

    ölenim için isim taktılar şehit diye avanti,
    hele bi bakın hukuk devletine hey yavrum gülmek garanti !
    yine ineceğük sokaklara yettin,
    sen gelme kan göremen dokanır, bizi serez çarşısında bedrettin !
    --- spoiler ---

    ss gene affetmemiş. kapak fabrikası kurmuş.
  • underground rap dinleyen kıro kesim tarafından hiç beğenilmeyen bir mc. bu adamlar sürekli olarak "ah muhsin ünlü'den söz araklıyor", "balistik malistik deyip duruyor bi' bok anlamıyorum", "al sevgilim anne ol bununla ne salak şarkı ismi lan?" gibisinden şeyler söylerler. biz de onlara beyaz kıçımızı açaraktan güleriz.
  • bu adamın bizim ülkede hakettiği değerde olmamasının tek sebebi kulağa değil beyne hitap etmesidir
  • underground türkçe rap'in en iyi isimlerinden biri. ek olarak kendisi mersinlidir ve itüde okumaktadır..

    http://www.myspace.com/sakultasaian
hesabın var mı? giriş yap