• kayahan'ın sensiz olmaz'ı; ilişkinin en güzel zamanında, bir yıldönümü akşamında, fon müziği olarak konmuşken, adamın, kadının gözlerinin içine baka baka söylediği, "n'olur anla" diye aşkını ilan eden sensiz olmazı'dır.

    nilüfer'in sensiz olmaz'ı; aldatıldığını öğrendikten sonra bile, o'nsuz olamayacağını anlayan kadının nefes almak, doğan güneşleri görmek için avaz avaz söylediği sensiz olmazı'dır.

    grup gündoğarken'in sensiz olmaz'ı; yağmurlu bir akşamüstü, yalnız başına yürüyüşe çıkmış genç kadının, kulaklığından tesadüfen çıkıp gelen, tarifsiz kederli sensiz olmazı'dır.

    murat dalkılıç'ın sensiz olmaz'ı; beste yapmaya hevesli, gitar tutmayı yeni öğrenen lise gencin, ilk aşkına yazdığı, duyguları, sözleri, müziği karmakarışık bir sensiz olmaz'dır.

    nilüfer'le, teoman'ın, sensiz olmaz'ı; adamın sarhoşken aradığı bir gece, telefonun ucundaki iki kişinin de, kemanlar eşliğinde ağlayarak söylediği ama ertesi sabah bambaşka yalnızlıklara uyandıkları, rüya mı gerçek mi hatırlamadıkları bir sensiz olmaz'dır.

    müslüm gürses'in sensiz olmaz'ı; 35-40 yıllık evliliğin ardından bir vesile***** ile yalnız kalan babanın, rakı masasındaki fotoğrafa söylediği sensiz olmazı'dır.

    bülent ortaçgil'le, teoman'ın sensiz olmaz'ı; giden sevgililerinin ardından oturmuş dertleşen, iki üniversite son sınıf öğrencisinin, bol biralı akşamının sensiz olmazı'dır.

    levent yüksel'in sensiz olmaz'ı; her şeyi kabullenmiş, hayatına devam eden bünyenin, biraz şarap içince aklına gelen, yüreğini sızlatan, kendi kendine sormaya devam etse de, cevaplarını artık merak etmeyen vakur, sensiz olmazı'dır.

    bülent ortaçgil'in sensiz olmaz'ı; dengesiz aşk'tır. dengeye dönüşen durgun sevgi'dir. 1 verip 2 almıştır. biraz telaşlı, huzursuz'dur. anlamak çözmeye yetmez'dir, sorulmadan durulamayan "niye"dir.

    bülent ortaçgil'in sensiz olmaz'ı; sensiz olmaz'dır. bensiz olmaz'dır.
  • bu sabah yalnız uyandım
    sensiz olmaz, sensiz olmaz
    tanıdık kokular yok
    sensiz olmaz

    kahvaltım anlamsızdı
    sensiz olmaz, sensiz olmaz
    ilk sigaram bile tatsızdı
    sensiz olmaz

    anlaşılan alışmışım
    sensiz olmaz, sensiz olmaz
    bir verdiysem iki almışım
    sensiz olmaz

    aşk bir dengesizlik işi
    sensiz olmaz, sensiz olmaz
    dengeye dönüşendir sevgi
    sensiz olmaz

    yine kendi kendime sormadan duramadım
    niye seni böyle istiyorum bulamadım

    yalnızlık zor sokaklar çıkmaz
    sensiz olmaz, sensiz olmaz
    hep tekdüze her şey dümdüz
    sensiz olmaz

    anlamak çozmeye yetmez
    sensiz olmaz, sensiz olmaz
    biraz telaşlı, huzursuz
    sensiz olmaz

    yine kendi kendime sormadan duramadım
    niye seni böyle istiyorum bulamadım

    gece gelmiş, yatağım boş
    sensiz olmaz, sensiz olmaz
    sen uzaktasın, ben uzanmış
    sensiz olmaz

    anlamak çozmeye yetmez
    sensiz olmaz, sensiz olmaz
    biraz telaşlı, huzursuz
    sensiz olmaz

    yine kendi kendime sormadan duramadım
    niye seni böyle istiyorum bulamadım
  • bir dokun bin ah işit
    bu günlerde böyleyim
    ister kal ister git
    tarifsiz kederdeyim

    gösterdin aşkın ucunu
    öyle bıraktın gittin
    bana attın suçunu
    davayı ben kaybettim

    ah olmaz olmaz sensiz olmaz sensiz olmaz
    yanıyor yanaklarım gözyaşlarım durulmaz

    aşk tanımaz gece gündüz
    birbirine katar gider
    ne bahar dinler ne güz
    güze bahar katar gider

    ben böyle aşk görmedim
    daha neler görmek var
    ne istedin de vermedim
    başka nasıl sevmek var

    ah olmaz olmaz sensiz olmaz sensiz olmaz
    yanıyor yanaklarım gözyaşlarım durulmaz

    ah olmaz olmaz sensiz olmaz sensiz olmaz
    yanıyor yanaklarım göz yaşlarım durulmaz

    grup gündoğarken
  • müslüm gürses'in çok, çok güzel yorumladığı parça.
  • emrahın yuzde sekseni tepesi kristal toplu disko da 90 lar partisi tadında gecen filmi (geri kalanı da havuz basi ve yatak diyebiliriz) bir yandan universitede işletme okuyup bir yandan gece kluplerinde barmenlik ederek hayatını kazanmaya calışan emrah film boyunca derslerde uyudugu icin kendis,ine cıkısan hovcalara mutemadiyen ayar vermekte (aka: calismak ayip mi hocam) daha sonraları parasızlıktan b-type porno film sektöründe de ismini duyuracak gabi nin yanında kadrolu tokmakcı olarak calısırken kendisi ile makara gecen sosyetik iş adamı tipli herifleri allah ne verdiyse dovmektedir

    filmde şımarık – sosyetik müşrteri kızlar barmenlik- garsonluk yapmakta oldugu barda ickilerin kokteyllerin adlarını bilmeyen emrahla mutemadiyen alay eder “hahaha” diye gulerler ama emrah hepsine aşağıdaki gibi ayarı verip hepsini kendisine aşağıdaki gibi aşık eder:
    - ne alırsınız?
    - ben bloody mary alayım
    - ben de absolut citron
    - ehe hay allah.!! ne meri.... sikrom ne?
    - hahahahahahaha
    - ne biçim barmensin sen ayol?
    - eh içki adlarını bilmiyoruz, ama namus, şeref.!! onur, haysiyet.!!
    (kızlar derhal utanır ve emrah a aşık olurlar)

    ayrıca filmin ozellikle ikinci yarısında; yasak sokaklar filminde harley li, kawasaki li zengin cocuklarindan zincirlerle dayak yiyen emrah arkadaşımızı vespa marka motorunun uzerinde bol bol dolasırken goruruz, film (80 lerden bir cok ornegfini bildigimiz) donen toplu disko filmlerinin son jenerasyon orneklerinden olup bu yonuyle de ozel bir degere sahiptir, film bize ayrıca 2 unlimited, corona, eurytmics, snap gibi gruplardan 90 larin guzel hit sarlkilarini (ustelik emrah ve gabi gibi guzellikler ile birlikte) ard arda dinleme imkanı da sunmakta olan pek mustesna bir filmdir

    retro: filmde emrahın sonradan koseyi donen garson kankasının (ki yasak sokaklar ın zengin pici (zp) lideri olur) sımarık karısını oynayan ve filmin sonlarına dogru emrah a yazılan hatun gorduk ki yine yasak sokaklar ın ayrık dişli boyama sarışınından başkası degilmis, kadro aynı ruh şahane, mujdeler var yurdumun topragına taşına.. hey
  • emrah'ın tom cruise'in oynadigi cocktail'den arakladıgı, yasak sokaklar filmindeki kadronun aynısını kullanıp bizim geleneklerimizle harmanladigi genclik filmidir..
    ba$rollerini tıfıl emrah ipek, genc demet akalın hülya ve yasak sokaklar filminde emrah'ı paso kötekleyen zengin motorcu takımının kafa adamı hüseyin ilker cem rolünde oynami$tir.

    emrah askerligini er olarak yapıp memlekete geri döndükten sonra kadir savun'un meyhanesinde film ba$lar, gözü yükseklerdedir emrah'ın. oradan nasıl oluyosa regina night club'un önünden gecerken dur ben barmen olayım diye iceri girer. iceride daha sonra kader arkada$i olacagı, bir film önce sabah ak$am dayak yedigi hüseyin'le tanı$ır. hüseyin emrah'a beyaz göbegini ve kıllarını gösteren transparan bir gömlek ve papyon verdikten sonra emrah i$e ba$lar.

    emrah'ın cali$tigi regina night club garip bir yerdir. cem zaten i$e girerken emrah'ı burada godo$larda, fahi$elerde olur diye uyarmi$tir. emrah ilk barmenlik günlerinde regina clup müdavimlerinin ta$ak oglani olsa da ilerleyen günlerde kendisini tanıtır, sevdirir hatta kendi yarattıgım bir icki diyerek sipari$lerine bile kari$ir kücük boyuna bakmadan.
    bir gün, cem emrah'ın pompa hususunda kendisini gecmesine sinirlenerek kıza emrah'ın dalaverelerini ispiyon yapmi$, bunu ögrenen kız emrah'ı attıgı tokatla fukara sümügü gibi yere yapi$tirmi$tir. emrah bu duruma cok icerlemi$ ve sahne degi$ip emrah 180 derece farklı bir mekanda nezih bir tatil köyünün her $eyi olmu$tur..

    --film icin sahne secimi pek zor olmami$tir. yönetmen kaya ererez'ki kendisi emrah'la yönetmenlik hayatının son günlerini pic etmi$ birisidir, filmi ya yatakta ya barda cekip kıyafet konusunda da filme gram para harcatmami$tir. emrah tüm film boyu beyaz slip don ve beyaz gömlek siyah kuma$ pantolon giymi$tir.--

    tatil köyünde emrah hayatinin a$kı olacak hülya ile tanı$ır. hülya emrah'ın ne para delisi oldugunu bildiginden istanbul'un yarısının kendilerine ait oldugunu saklami$tir, bir gün cem'in kanına girmesi ile emrah etine buduna bir mature dü$ürür bardan, kadının gel benle bak istanbul'un yarısı benim demesiyle hülya'yı falan unutup kadının pe$inden gider..
    kadın emrah'ın etinden sütünden yararlanmi$, gece kölesi yaptiktan sonra sabah kah nescafe pi$irttirmi$, kah sucuklu yumurta yaptirmi$tir. emrah zoruna gitmesine ragmen para muslugu kesilmesin diye sesinide cikartmaz.

    bir gece bir defilede kendisine besleme diyen adama kafayı koyduktan sonra tekrar a$kının pe$ine dü$er, engin inal - ki kendisi hülya'nın babasidir- bu ili$kiye set cekmeye cali$sa bile emrah o benimdir o benim diyerek dört koldan saldırıp hülya'yı kandirir..

    böylesi güzel bir filmdir. filmin en karanlık bölümleri emrah ipek devamlı sevi$tigi icin sevi$me sahneleri sonraları yataktan cıkarken ki beyaz er-os slip donu ve iran halısı kıvamındaki gögüs kıllarıdır.

    5 üzerinden sinemaseverler kurulu karari ile 2.5 dan 3 veririm.
  • "...
    aşk bir dengesizlik işi
    sensiz olmaz
    dengeye dönüşendir sevgi
    sensiz olmaz
    yine kendi kendime sormadan duramadım
    niye seni böyle istiyorum bulamadım
    ..."

    (bkz: bu şarkılar adam olmaz)
  • nerdesin firuze denen son yillarda izlediim en guzel komedi filminde muslum gursesin elinde sigara ile kitsch bir sekilde (portishead in solistide yapio bunu) mukemmel icra ettigi sarki.. itiraf etmek istiorum ki muslum gurses i seviorum ve cani gonulden destekliorum..
  • emrah'ın bu filminde istisnai bir durum vardır. emrah'ıin popçu kimliğinden itibaren tüm absürd prodüksiyonlarının yapımcılığını üstlenmiş kaya ererez'in kadrolu oyuncusu ve emrah'in baş düşmanı rolündeki öncelikli tercihi hüseyin ilker; bu filmde emrah'ın "can dostu" , çalıştığı gece klubünün de işletmecisi rolündedir; günde üç öğün para sıçan, yine de karısını tatmin edemeyen bir mekanizmadır. filmin ortalarına doğru da intihar eder. intihar ettiğini öğrendiği sahnede, emrah'ı, yer aldığı tüm kaya ererez imzalı prodüksiyonlarda ilk ve son kez bu adam için ağlarken görürüz. ağlarken, zaten cihangir yokuşu gibi olan kaşları iyice dikleşir ve birbirlerine paralel olur.

    emrah çalıştığı gece kulübünde gerek danslarıyla olsun, gerek endamıyla, gerek te insan ilişkileriyle; tüm bayan müşterilerin gözüne gönlüne hitap edebilen tek canlı olduğu için eline geçen fırsatı iyi değerlendirmiş, hiçbir bayan müşteriyi boş geçmemiş, hatta her birine çift vurup tek saymıştır. bayan müşteriler de istisnasız her gece emrah'a vermeyi şiar edinmişlerdir.

    mesela bir sahnede emrah müşterilere hizmet ederken kendini hatunun birinin kucağında bulur. olay hatırladığım kadarıyla şöyle gelişmiş ve sonuçlanmıştır :

    ridım iz e densır, itze sols kompenyın, yu kın fil it evriveeheherr civcicivcivciüüüvv (diğer şarkıya geçiş efekti)
    zotta dart dart dart zottat dara dara dat dart dart
    - haydiy şiiimdiğ gell sensiz olaaağaah pardon hanfendi dengemi kaybettim, hem dansedip hem tepsi tutmak zor da...
    - oah ne güzel eziyorsun, akşam da gel ez beni ...
    hemen ardından gelen sahnede emrah ve hatun sevişme seansını bitirmiş, yatakta sigara içmeye koyulmuşlardır ...

    ya da tam tersi olup, hatun emrah'ın üzerine düşmüştür ve demin yazdıklarım güzelim kurguyu iç etmiştir.
  • müslüm baba hayranı olmamı sağlayan parça. levent yükselden de, bülent ortaçgilden de iyi söylemiştir.
hesabın var mı? giriş yap