hesabın var mı? giriş yap

  • futbolun kimseye olmadığı kadar di maria'ya iade-i itibar borcu vardı. real madrid'de en iyi oynadığı maçlarda bile ronaldo övülüyor, her şey ona yazılıyordu. bugün de messi konuşulacak ama biz futbolseverler, futbolcuseverlerin aksine onun hakkını vermeye devam edeceğiz.

  • hickirdigi zaman agzindan cizgifilmlerdeki gibi baloncuk çıkıyor mu merak ettim. hayır oluyorsa ben de içicem lan, hep özenirdim küçükken.

  • dün denediğim aktivitedir. çok da zor değildir. şöyle ki:

    nişantaşı quick china'da yediğim spider roll ve kani ten roll için 36 tl verip, doymayınca, evde sushi yapmaya karar verdim. hemen nişantaşından taksim dolmuşuna binip, soluğu metro yazıhanesinin yanında bulunan çin yemeği malzemeleri satan dükkanda aldım. ismi chinese market idi sanırım. taksim'den gümüşsuyu'na doğru inerken sağda kalıyor. alman konsolosluğu'na varmadan görürsünüz. zaten quick china'da otururken, sushi yapımı için gerekli malzemeleri internetten araştırmıştım. ondan hangi malzemeleri almam gerektiği konusunda çok da zorlanmadım. haşlanmış pirinci sushi için kıvama getirmek için pirinç sirkesi aldım. sushi için gerekli yosun yaprağı-nori(10 adet) ve sarmak için kullanacağım bambu servisi aldım. bunların fiyatı toplam 12tl gibi bir şey tuttu. sonrasında ise migrostan soya sosu, teriyaki sos ve karides aldım. bunlar da 25 tl gibi bir şey tuttu.

    neyse, hemen nasıl yaptığımı da anlatayım. vallaha herkes yapsın istiyorum evde, çok zevkli ve kolay. 1 su bardağı pirinci yıkadım, ve biraz suda beklettim, sonra tencereye alıp, 1.5 su bardağı su ekledim. yağsız ve tuzsuz pişirdim. 20-25 dakika pişince tencereden aldım, bir tabağa koydum ve soğumasını bekledim. soğuyunca üzerine yarım çay bardağı pirinç sirkesi ekledim, ve karıştırdım. pişmiş ve dondurulmuş karidesleri sıcak suya attım, kaynayınca, tabaktan aldım. bir sushi roll için 7-8 tane orta boy karides yeterli. bambu servisin üzerine bir buzdolabı poşetini yırtıp koydum (strech film yoktu evde , ondan). üzerine bir avuç pirinci yaydım. elime yapışan pirinçler için soya sosu döktüm elime çok az, hemen çıktılar. neyse, pirincin üzerine yosun yaprağını serdim. ve bunun üzerine yosun yaprağının bana yakın tarafından 2 parmak uzaklıkta ve 2 parmak genişliğinde, mayonezin içine salatalıkları küçük küçük doğruyarak elde ettiğim karışımı serdim. mayonez yerine avakado da kullanabilirsiniz. kafanıza göre takılırsınız, elinizde ne varsa. sonra ise soğuyan karidesleri bu karışımın üzerine dizdim. bambu servis yardımı rulo şeklini verdim. sonrasında ise dilim dilim kestim, üzerine teriyaki sos (şart değil) döktüm. biraz da susam ekledim. şahsen ben çok beğendim. hepsini de afiyet ile yedim. pirinç ile yosun yaprağı(normal boyutunun üçte ikisi kullanılır) yer değiştirir ve içinde sadece karides olursa da adı maki oluyor. ha, bu arada karides şart değil, somon, ve ya levrek de kullanabilirsiniz. mantık hep aynı.

    çok mu basite indirgedim, ne. neyse, yukarıda verdiğim karışımdan dün 3 roll yedim, tabi, 2 de quick china da yemiştim. hala çok iyiyim. yani tarif denenmiştir, gönül rahatlığıyla yapın, bol bol yiyin.

    edit: 1 su bardağı pirinç ile 2 ve ya 3 roll yapılıyor.

  • sevgilisinin onu aldattığını, arkadaşının onunla konuşmak istemediğini, annesinin ise ölüyor olduğunu düşündüğü kimsedir.

  • 1508 yılında papa ii. julius’un daveti üzerine roma’ya giden ve vatikan’da papalık sarayı’nın çalışma odalarına freskler yapan raffaello’nun bu odalardan imza odası’nda yer alan resminin adı.resim, onun antik sanat ve düşünceyi özümsediğini gösteren en yetkin örneklerden biridir. imza odası’nın karşılıklı iki büyük duvarında “kutsal tartışma” ve “atina okulu” yer almaktadır. raffaello, böylelikle teoloji ve felsefeyi karşı karşıya yerleştirmiş, yan duvarlarda, hukuk ve sanata, tavanda ise, sanat, yasa, felsefe ve dinin alegorisi olan dört kadın figürüne yer vererek şemasını tamamlamıştır. raffaello’nun teoloji ve felsefeyi karşılıklı yerleştirmesinin nedeni, bu dönemde hümanist düşüncenin etkisiyle gerçekliğe ulaşmanın iki yolu olduğuna inanılması ve bu iki yolun da, inanç ve akıl olduğudur. resmin merkezinde platon ve aristoteles bulunmaktadır. platon’un elinde bulunan timaios adlı kitabı perspektifin odak noktasını oluştururken aristoteles’in elinde bulunan etica ise, bu plana göre ikincil konumda kalmaktadır. resmin ana şeması, yeni-platoncu düşünceyi yansıtır bir biçimde, maddi, dünyevi ve zihni olmak üzere üç aşamalı bir biçimde düzenlenmiştir. alt kısımda, maddi bilimlerle uğraşan düşünürler de kendi aralarında iki gruba ayrılmış, bunlardan astronomi ve geometri bir grupta, mekanik bilimler ise diğer grupta gösterilmiştir. alt kısmın sağ tarafında euclides’in merkezinde olduğu geometriyle ve astrolojiyle ilgilenen düşünürler görülür. sol tarafta ise, merkezinde pisagor’un bulunduğu matematikçilerin oluşturduğu doğa bilimcileri grubu yer alır. bu iki grup arasındaki merdivenden yukarı çıkıldığında metafizik ve manevi bilimlerle ilgilenen düşünürlerin olduğu gruba ulaşılır. arada yer alan merdiven, resmin önemli bir birleşim noktasıdır ve üzerinde tüm dünyevi işlerden vazgeçmiş bir halde yanında bakır kabı, elindeki notları okumaya dalmış olan diyojen yer almaktadır. metafizik ve manevi bilimlerle ilgilenen düşünürlerin gösterildiği üst kısımda, sağda materyalist düşünür aristoteles’in grubu ve sağda manevi bilimlerle ilgilenen düşünürler yer alır. ön sıralarda, raffaello’nun kendi portresinin de bulunduğu grupta raffaello, sanat ve felsefe ilişkisine işaret etmek için buraya dönemin sanatçılarını da yerleştirmiştir. resmin arka planında yer alan kemerli nişlerde, athena ve apollon heykelleri dikkati çekmektedir. örtük bir biçimde isa ile ilişkilendirilen ve ışık tanrısı olarak sembolize edilen apollon, elindeki liriyle ruhsallığın zaferini ve ilahi armoniyi simgelemektedir. yine örtük bir biçimde meryem ile ilişkilendirilen athena ise, aklı temsil eder ve erdemlerin temsil edildiği tarafta yer alır. kalabalığın arkasında, mavi gökyüzüne açılan tonoz örtüsündeki perspektif kullanımı, bu dönemde sanatçının perspektif kullanımı konusunda ulaştığı noktayı gösterirken, bu tonozların ardında yer alan açıklık ile de, maddi olandan manevi olana ve oradan da sonsuzluğa ulaşma yolundaki yeni-platoncu düşünce anılmış olur. arka planda, tonozun üst kısmında, alt iki yanında dizleri üzerinde dua eden melek kabartmaları bulunan üçlü pencere kutsal üçlemeye işaret etmektedir. aynı şekilde, parmaklarını sayarak bir şeyler anlatan socrates’ın da üçüncü parmağını işaret ettiği ve bu yolla kutsal üçlemenin bir kez daha vurgulandığı görülür. tüm figürlerin içinde bulunduğu geniş hol, bramante’nin merkezi planlı yapılarında da görülen ve antik toplantı salonlarını andıran bir holdür. raffaello’nun bu resmi, kompozisyonda yer verdiği antik mimari öğeleriyle de, antik dönem düşünürleriyle de, rönesans sanatının antikite olan ilişkisini açık bir biçimde göstermektedir.

    resimle ilgili kimin kim olduğuna dair daha ayrıntılı bilgi için http://www.wga.hu/ adresine de bakılabilir.

  • sıfır atık için yapılabilecek en iyi tatlı diye övdükleri limon tatlısı sıfır atık falan değildir. mehmet şef limon kabuklarının en az 60 derecede bir gece pişirilmesi gerektiğini söyledi. bir gece boyunca(8 saat diyelim) bir fırının harcadığı elektrik enerjisi doğaya çok daha fazla zarar veriyor. o kabuğu sıfır atık derdine pişirmek yerine çöpe atarsanız doğa için daha faydalı bir iş yapmış olursunuz.

  • "rüyamda 15 tane ferrarim vardı hepsine nasıl benzin alıcam diye ağlıyordum. ruhum bile fakir lan!"

    "mutluluktan havaya uçsam kuş diye pompalıyla vururlar. o kadar şanssızım!" by inci-caps