55 entry daha
  • pasif soğutma kapasitesi ve performans ilişkisi ile ilgili aklınızda sorular varsa size bazı cevaplar verebilirim.

    330 frame'lik bir animasyon render'ı aldım blenderdan. m1 ve metal destekli blender 3.1 versiyonu, yani hem cpu hem de gpu desteğine sahip.

    verimlilik çekirdeklerine fazla yük bindirmiyor, performans çekirdekleri ve gpu'ya yüklenerek çalışıyor. şöye: görsel

    her frame yaklaşık 1 dakika 20sn'de render edildi. grafikte göreceğiniz boşluklar frame render'ı tamamlandıktan sonra yapılan denoise işlemi sırasında düşen cpu kullanımı olmuş oluyor.

    m1'in sıcaklık durumu ise şu şekildeydi sonlara doğru: görsel

    m1'in render bittikten 10dk sonraki sıcaklık durumu: görsel

    7 saat süren render boyunca performans çekirdeklerinin sıcaklık grafiği(ikinci tepe, ilk tepe dün aldığım renderın): görsel

    aynı şekilde bu defa gpu sıcaklık grafiği: görsel

    render tamamlandıktan sonraki sıcaklık düşüşü: görsel

    işlem yükü kesildiği an işlemcinin ne kadar hızlı soğuduğunu görebiliyorsunuz.

    render süresince çok ciddi bir performans değişimi de olmadı, ilk başta her frame'i 1 dakika 15sn'de render ederken bir süre sonra bu 1 dakika ve 20sn'ye doğru kaydı ve öyle kaldı. zaten her frame aynı olmadığı için frame render süreleri arasında bir kaç saniye fark oluşabildiğinden bu çok manalı bir fark değil.

    not: oda sıcaklığı 24 derece an itibariyle, gündüz hava iyiydi ve muhtemelen biraz daha yüksekti.
262 entry daha
hesabın var mı? giriş yap